#1
|
||||
|
||||
Crossflow kop?
Van welk type auto's kan ik een 8v crossflow kop halen?? Liefst eentje waar ook een weber/solex inlaatspruitstuk voor bestaat. Zou een Polo 1.6 kop bijvoorbeeld passen op een 1.8 onderblok??
__________________
Cheap and Fast = Not Reliable Cheap and Reliable = Not Fast Fast and Reliable = Not Cheap |
#2
|
||||
|
||||
nee, past niet, 1600 Polo is een EA 111 blok, 1800 blokken zijn van de serie EA 827.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#3
|
||||
|
||||
Golf 3 AFT ( 1600cc) en ABA 2000 cc...ik heb ze ook liggen...zijn wel vrij schaars en daardoor prijzig.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#4
|
||||
|
||||
Wat kost zo'n kop dan ongeveer? En kan je op zo'n kop een inlaatspruitstuk van een mk2 gebruiken of bestaan er speciale mk3 weber/solex inlaatspruitstukken?
__________________
Cheap and Fast = Not Reliable Cheap and Reliable = Not Fast Fast and Reliable = Not Cheap Last edited by Corrado_G60 : 25-02-2007 at 21:01. |
#5
|
|||
|
|||
wat is het verschil tussen de aft en de aba?
|
#6
|
||||
|
||||
AFT is 1600 cc ABA is 2L zie ook hier
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Type 17 : 15-05-2007 at 21:58. |
#7
|
||||
|
||||
had een new beetle ook geen crossflow???
(meer weleens gehoord dan ervaring hoor!)
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#8
|
||||
|
||||
yes, klopt, een new beetle ook, zowel 1600cc 8V als ook 2L 8V.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#9
|
||||
|
||||
heb ik toch nog wat nuttigs gezegd
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#10
|
|||
|
|||
bedankt voor de link, maar dat is niet helemaal wat ik bedoelde.
De AFT is van de 1,6 DE ABA is van de 2,0 maarrr...zijn beide koppen identiek of zit er nog verschil in? dan bedoel ik: - aantal cc's verbrandingsruimte - grootte van de kleppen is er 1 van de 2 beter zeg maar ------------------------------------------------------------------------ nu zit ik die duitse specificaties te kijken en dan zie ik al dat de AFT een kleinere boring heeft dan de ABA. zoals iedereen die koppen op een G60 bouwt, dan is de AFT toch beter vanwege dezelfde boring als een pg onderblok???? of mis ik iets? Last edited by reijer : 16-05-2007 at 10:00. |
#11
|
|||
|
|||
zover ik weet is het aantal CC's van de verbandingsruimte van de ABA kop bijna excact aan die van de PG (beide zitten rond de 35 cc)
En voor een tweedehandse ABA kop betaal je ongeveer 250 tot 450 euro, ligt natuurlijk ook aan de conditie van de kop. Via ebay heb ik mijn ABA kop voor 220 incl verzendkosten gekocht. |