#1
|
||||
|
||||
Jetta GT start niet meer
1.8i GX
Hij staat hier dus mooi op een Zweedse parkeerplaats zonder vooruit te willen komen. Het probleem: De afgelopen tijd begon de V-Snaar te piepen, wat raar is aangezien dat ding net nieuw is (ongeveer 3000 km). Nu kon dat komen daardat het hier enorm koud is geweest, maar de problemen begonnen pas bij het opwarmen van de temperatuur buiten. Piepen bij net wegrijden of in lage versnelling/hoge toeren. Tevens kreeg de motor moeite met aanslaan, waarbij hij een aantal keren moest doorstarten voordat de motor aansloeg, dit totdat hij er eergister echt de brui aangaf. Vandaag de motor met startkabels weer aan de praat gekregen, tijdje rondgereden (verder niks aan de hand.) en uitgezet. Daarna weer proberen te starten, waarbij hij de 1ste keer met wat moeite aansloeg, maar verder weer geen kracht leek te hebben om te starten. Nu lijkt het mij de dynamo, aangezien de accu wel laadt, maar niet vanuit de auto zelf. Kan het nog iets anders zijn in verband met de piepende V-Snaar ofniet? De groeten uit het kouwe abba-land
__________________
www.hardleers.net | Photography//design//art//people |
#2
|
||||
|
||||
Draait de dynamo soms heel zwaar?
__________________
WWW.MIVW.NL |
#3
|
||||
|
||||
Hoe kan ik dat bekijken? Wat is precies zwaar en wat normaal?
Als ik zelf aan de snaar trek dan krijg ik die wel vooruit, maar de dynamo draait dan niet mee...
__________________
www.hardleers.net | Photography//design//art//people |
#4
|
||||
|
||||
Een dynamo moet je met de hand makkelijk rond kunnen draaien. Maar het is niet zo dat je hem een slinger geeft en dattie dan nog een poosje door blijft draaien.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#5
|
||||
|
||||
Ok... naja zoals ik zeg... als ik aan de snaar trek bleef ie staan, met de hand wilde hij wel draaien...
Klinkt vaag... zal morgen nog eens kijken als het licht is.
__________________
www.hardleers.net | Photography//design//art//people |
#6
|
|||
|
|||
Door het koudere weer meer weerstand in de kabel naar de accu
Je heb waarschijnlijk verbruikers aanstaan[lichten,aanjager,achterruitverwarming]dan is het laden minder als de accu verbruikt [meer vraag dan aanvoer] Kan ook anderom zijn,dus met het starten[accu naar startmotor] |
#7
|
||||
|
||||
Dat kan mogelijk zijn, het grappige is dus dat hij het met koude beter deed dan het iets warmere weer van afgelopen dagen. Bij kou was de tendens - 5c met een max van - 20 en bij warm weer dus rond en paar graden boven nul.
__________________
www.hardleers.net | Photography//design//art//people |
#8
|
||||
|
||||
Accu kan ook gewoon naar de mallemoeren zijn, hoe oud is die accu ? Het staat ergens op de accu.
ot: Als ie met koud weer beter start een grote vriezer kopen waar je je auto in kan zetten
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#9
|
||||
|
||||
Tsjah de accu vertelt dus niet hoe oud hij is . Misschien dat een van de vorige eigenaren een idee heeft?
Anyway... ik heb een zweedse "Böhn de Håås" gevonden die vrijdag met een andere accu komt dus dan weten we iig weer wat meer.
__________________
www.hardleers.net | Photography//design//art//people |
#10
|
||||
|
||||
Zweden zeg je? Das een stukje duwen zeg ik, maar heb je aan duwen al geprobeerd?
|
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Hee Maarten, de accu heb ik niet vervangen in de tijd dat ik hem gehad heb... jammer dat je problemen hebt. Klinkt inderdaad naar of een slechte accu, of een slechte dynamo... Succes! |
#12
|
||||
|
||||
Gewoon nieuwe accu erin, zeker in erg winterse omstandigheden geen overbodige luxe! en de V-snaar spannen (ook een nieuwe snaar kan los zitten )
__________________
Quote:
|
#13
|
||||
|
||||
Top! Bedankt voor de antwoorden so far! Zal laten weten of het gelukt is morgen.
En aanduwen heb ik nog niet geprobeerd... Maar er ligt nu ook zoveel sneeuw en ijs dat ik dat niet ga proberen ook
__________________
www.hardleers.net | Photography//design//art//people |
#14
|
|||
|
|||
wel spijker banden er onder maarten ...
ff nieuwe accu er in kerel en laat beuen er maar ff naar kieken |
#15
|
||||
|
||||
tuurlijk.... ik heb er net ff een dikke upgrade ondergegooid
Nee, net ff een nieuwe (naja nieuwe, een werkende accu erin voor een sixpackje pils) en de snaar gespannen. Hij start en rijdt nu weer... alhoewel hij soms even moet doorstarten. Iig gefixed... op naar het volgende probleem
__________________
www.hardleers.net | Photography//design//art//people |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Dat was ik Die accu is ongeveer een jaar, anderhalf jaar oud
__________________
T4 1.9TD(i) Arosa 1.4MPI |
#17
|
||||
|
||||
Zoals ik zei: tot het volgende probleem
De accu vervangen en idd hij deed het weer. Tot vandaag... Na een dagje stilstaan is de accu weer leeg. Is het dan gewoon dat deze accu ook brak is, of trekt er gewoon tijdens stilstaan iets de accu leegtrekt, want het is namelijk niet erg koud geweest.
__________________
www.hardleers.net | Photography//design//art//people |
#18
|
|||
|
|||
Dachboardkastverlichting,kofferbakverlichting die blijven branden
In combinatie met slecht laden en/of slechte accu? |
#19
|
||||
|
||||
Heb je een multiemeter bij je?
|
#20
|
||||
|
||||
nee, die ga ik even scoren vanmiddag.
even op de accu en op de accu-aarding meten toch?
__________________
www.hardleers.net | Photography//design//art//people |