|
||||
|
||||
Trage ruitenwissers - bekend Golf 4 probleem?
De GTI van Marinda heeft van de een op de andere dag een kuurtje gekregen: de ruitenwissers hebben bijna geen kracht meer (lopen heel traag over de ruit of lopen zelfs vast).
Is dit een bekend Golf 4 probleem? Iemand dit ooit al meegemaakt en weet waar ik moet beginnen met zoeken?
|
||||
|
||||
Haal de armen er eens af als dat makkelijk gaat en kijk wat de asjes onbelast doen .
|
|
||||
|
||||
Is idd een bekend probleem,het zit in de assen van de wisserarmen.
Deze metalen assen draaien in een aluminium behuizing(net als bij de golf 1) waardoor ze dus na verloop van tijd vast oxideren. Gr. Jan. ps: complete stangenstelsel is bij de betere automaterialenzaak gewoon te bestellen. |
|
||||
|
||||
In sommige gevallen zijn ze nog wel gangbaar te maken. De vraag is alleen voor hoelang. Voordeel van deze methode is dat het alleen tijd en een klein beetje vet kost.
|
||||
|
||||
Quote:
Klap dan de wissers gewoon even omhoog.
|
|||
|
|||
dan zijn zoals eerder gezegd je asjes vastgerot in het mechanisme
of uit elkaar halen en goed schoonmaken en invetten of vervangen
|
||||
|
||||
Ok, da's duidelijk, thanks! Ze lopen met de wissers omhoog inderaad net zo zwaar.
Vraag twee: hoe kom je bij de ruitenwisser motor officieel? Zit zo'n heel groot eind plastic ipv een paravent onder de voorruit?
|
||||
|
||||
Stuk plastik moet er helaas wel uit/af.
|
|
||||
|
||||
Ik heb het ook gehad, bij was het de motor die het begaf...
|
||||
|
||||
Je kunt ook geluk hebben. Bij mijn MK4 had ik hetzelfde probleem en de garage heeft er voor 5 euro nieuwe onderdelen ingezet en het was weer goed !!!!
Je moet dan niet te lang wachten, anders brand je motor door !!! Succes Groeten, LRR
|
||||
|
||||
De motor is nog goed, maar een van de asjes is muurvast gelopen. Dus jullie hadden gelijk heren!
Iemand inzicht in een beetje up-to-date-prijslijst die kan zien wat 1J1 955 603A gaat kosten?
|
|||
|
|||
Is vervangen door 1J1 955 603 B, kost plusminus 40-50 euro.
|
||||
|
||||
Thanks
|
||||
|
||||
Nieuwe mechaniek zit er in, werkt weer perfect. Was overigens 52,- incl bij de dealer. Thanks voor de info mensen!
|
|||
|
|||
Het is dus niet alleen de Golf 4, m'n Audi A4 heeft hetzelfde probleem, weet dus nu wat me te doen staat!
|
||||
|
||||
had het ook gehad ......
alles gangbaar gemaakt en ze gaan weer |
|
||||
|
||||
collegatje van me had het zelfde probleem maar dan ook bij een a4, die was alleen 126 euro lichter.......
|
||||
|
||||
Begint dit meestal met piepen en kraken? Dan komt het bekend voor
|
||||
|
||||
mijn linker ruitenwisser begint ook een beetje te piepen , binnenkort eens even wat wd40 ertussen spuiten.
|
|||
|
|||
Quote:
beter is uit elkaar halen en goed schoon maken en in het vet zeten |