#1
|
||||
|
||||
2 vraagjes!
kheb 2 vraagjes (zie foto) vraag 1: wat doet deze stekker?? (der zat een stekker, maar die was kapot, zit nou met schuifjes) maar wat doet dat dan?? kmerk geen verschil, los of vast. vraag 2: wat doet dit ding? en hoort er lucht langs te lekken? vooral als je er in knijpt? is iets van de rembekrachtiger, dus lijkt me niet. der zitten scheurtjes in (of sleufjes ofzo).
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#2
|
|||
|
|||
Quote:
A: weet ik niet B: das een terugslagklepje dat houdt het vacuum (tijdelijk) in stand richting rembekrachtiger. Die hoort dus NIET te lekken....gaat namelijk tenkoste van vacuum.. Die moet dus vervangen worden (sloop/nieuw) |
#3
|
||||
|
||||
die bij 1 is je vollast/nullast schakellaar, vraag me niet wat ie doet maar t staat zo in de vraagbaak. zal wel iets te maken hebben met die rare hoge toerentallen van jou
en die stekkertjes ken je voor nix meenemen als je nog eens bij de sloop kom dus.. probeer het eens. die bij 2: eens met fred als je dat bedoeld. nog ff over dat hoge stationair he, had die van mij soms ook, toen was er ook een of andere (elektrische) aansturing van een vacuum klepje kapot, nieuw stekkertje er aan en toen liep ie weer netjes... die aansluiting zat ergens bij die pijl 2 ongeveer maar dat klepje ergens anders. snap je het nog? anders moet je maar eens een keer bij mijn kijken, hoe het zit |
#4
|
||||
|
||||
af en toe loopt ie heel hoog, ik dacht eerst da het de choke was, maar der zit echt helemaal geen verband in. net moest ik de hele tijd de o zo bekende "3 pedalen tegelijk techniek" toepassen bij elke drempel, ook met koude motor. stekkertje heb ik nie meer nodig, hij zit nou ook aangesloten. kheb trouwens nog een losse stekker gevonden, 2 polige, hij hangt ergens links boven achter de luchtbuis (op de foto). kheb een half uur staan zoeken samen met roomer maar kan niks ontdekken waartie in kan...
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Als ie je de drie pedalen techniek toe moet passen, denk ik dat je bedoeld dat ie af wil slaan?? Dat kan ook komen door lekkage die je noemt bij punt twee.... PS: welk type motor is dit ?? Last edited by Fred : 12-05-2004 at 21:01. |
#6
|
||||
|
||||
ja? ohw mooi! dan is da al opgelost. dan zal da hoog stationair lopen wel gewoon bij te stellen zijn als ik zo'n nieuw klepje heb dan! ik denk dat de garage gewoon de stationair omhoog heb geschroeft om hem nie stil te laten vallen.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#7
|
|||
|
|||
Welk type motor is dit eigenlijk ??
|
#8
|
||||
|
||||
tis een 1.3 multipoint :o volle 40kW dus :o maarja, moet ergens beginnen als scholier eej
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#9
|
|||
|
|||
Ik ben ooit eens (lang geleden) begonnen met een 800 cc met 34 hele pk'tjes ;-))
Maar weet je heel toevallig de motorcode die dat motortje heeft?? Is lastig zoeken om uit te vinden wat 1 op je foto is |
#10
|
||||
|
||||
motorcode weet ik eigelijk nie, ooit eens opgezocht maar nooit onthouden maus heeft hetzelfde blok en die zei dus vollast/nullast schakelaar, maar wat dat is??
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#11
|
|||
|
|||
Aha
Het is dus een DigiJet inspuitsysteem, die stekker bij 1 is dus inderdaad de gasklepschakelaar, deze stuurt de hoeveelheid (extra) brandstof bij vollast en schakelt dacht ik ook de deceleratie schakeling (oftewel het afsluiten van de brandstof toevoer bij gas loslaten)
Als het goed is, is de motorcode NZ Last edited by Fred : 12-05-2004 at 21:21. |
#12
|
||||
|
||||
ja, da was hem denk! wa gebeurt er als ie nie aangesloten zit dan (hij hangt al meer als een jaar los, sinds ik hem heb dus)
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Bij vollast word deze schakelaar gesloten, dus als bij jou de stekker losligt "denkt" het injectie systeem dat de schakelaar open is en spuit bij vollast dan niet extra in....ik denk dat je dus iets vermogens verlies hebt in dat geval Maar, hang er niet aan op, ik ken dit systeem nauwelijks |
#14
|
||||
|
||||
ok, we zullen wel zien, eerst eens zo'n nieuw vacuumklepje dan. harstikke bedankt fred!
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#15
|
|||
|
|||
Graag gedaan
|
#16
|
|||
|
|||
Quote:
Daar zou ik me geen zorgen over maken, dat soort stekkertjes hangen in elke golf. Iemand heeft me ooit eens verteld dat de kabelboom dan geschikt is voor meerdere uitvoeringen, mocht je nou een bepaalde accessoire niet hebben :p bungelt er zo'n stekkertje. |
#17
|
||||
|
||||
hele foute opmerking misschien... maareh:
Ik zat zo eens te kijken naar jou gaskabel... vanuit het schutbord maakt ie nogal wat (vrij scherpe) kronkels.... Gas dat blijft hangen zou heel eventueel als laatste optie misschien kunnen komen omdat de staaldraad in de kabel door al die bochten wat stroef loopt.... Oke... Succes d'r mee! Trouwens; als je een nieuwe vacuumslang, met klep(lijkt me een compleet deel?), haalt... kun je me ff de prijs geven dan?(pb-tje ofzo) Ik heb precies zoeen in gebruik nu... Maar die heb ik van mijn broers motor gesloopt... :o En aangezien hij binnenkort weer op gaat bouwen... Moet dus ook even een nieuwe halen...
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Van een Gti kost dat dingetje iets van 30 euro ofzo, laatst heeft iemand van hier op het forum dat gehaald bij de dealer, dus de prijs voor dit type zal niet veel anders zijn |
#19
|
||||
|
||||
hmmz, dan houdt ik de volgende keer op de sloop mijn ogen nog wel even open... en anders alsnog dealert...
bedankt voor de info
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#20
|
||||
|
||||
gewoon langs de plaatselijke onderdelenboer, ga ik ook doen, is vast goedkoper. klaat nog wel weten hoe duur...
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|