|
||||
|
||||
Wie rijd er in de nieuwe Caddy
Ik ben op zoek naar een nieuwe bedrijfswagen.
Mijn oog viel daarbij op de nieuwe Caddy. Kan iemand mij vertellen of die bevalt?
|
||||
|
||||
Touran maar dan stugger, robuuster en wat meer lawaai en uiteraard andere materiaalkeuze die duurzamer is. Verder rijd het goed zo'n 2.0 SDI.
|
|||
|
|||
rijd lekker hoor gechipte 1.9 tdi met dsg.
|
|
||||
|
||||
rijd idd goed, gechipt 160 pk sportkoppeling (vast vliegwiel ipv 2 massavliegwiel)
en een 6-bak |
|
||||
|
||||
Vind ze persoonlijk tegenvallen.
Stoelen zijn net kerkbanken en de SDI moet je niet hebben want die zijn niet vooruit te branden. Ik rij meestal met een oude caddy tdi en die rijdt m.i. stukken beter. Moet je er ook een paardentrailer achter hebben? trekgewicht max. was/is maar iets van 13 a 1400 kg voor de SDI mss dat de TDI iets meer kan hebben? Verder wel mooie autos zit is goed, zeker voor langere mensen (zoals jij en niet ik) je hebt wat meer overzicht dan bijv. in de oude. het is echt een beetje een busje. Laadruimte is ook redelijk goed te noemen kan best veel in.
|
||||
|
||||
De stoelen verschillen per uitvoering.
We hadden laatst op het werk een tdi basis uitvoering en dat ding zat idd voor geen meter en de dash was dodelijk saai. Onze eigen daarintegen zit wel goed en er zit een luxe dash in. Wat voor uitvoering het is weet ik niet maar hij heeft wel de bumpers in de kleur, en dat had die andere niet. |
|
||||
|
||||
@split: het zijn ook voorruitvreters toch?
Jens
|
||||
|
||||
Thanks voor de info.
Ik was idd van plan de 1.9TDI aan te schaffen. Met iig een luxe stoel aangezien ik 40D km per jaar rij en volgens de internet zijn die er. De 1.9 mag 1500 Kg trekken. Heeft 105 pk en iets van 250Nm dus net zoveel als mijn Jeep. Hij is alleen 400Kg lichter en hopelijk ook wat zuiniger
|
||||
|
||||
Zuinig zijn de SDI zowieso niet niet, gemiddeld 1:14 rijden ze bij ons op het werk. We hebben er 3 rijden en daar zijn binnen het jaar allemal een nieuwe voorruit ingezet en 1 caddy is inmiddels de 2e ruit alweer gemaakt. Schijnt een soort spanning in de ruit te komen waardoor hij snel scheurt volgens de ruitenmeneer.
|
|||
|
|||
servicewagen bij ons op de zaak is een 2Kcaddy 1.9TDI
mijn eerlijke mening erover: doe mij de oude TDI maar die liep vele malen vlotter dan de nieuwe. Ook vindt ik de bestuurderscabine te klein, de bestuurdersstoel kan naar mijn mening niet ver genoeg naar achteren om goed te kunnen zitten, dit is wel op te lossen door de plastic schotten weg te halen.
|
|||
|
|||
wij hebben er ook enkele en ze bevallen wel wij. hebben sdi tjes
|
|
||||
|
||||
8 april heb ik me niuewe caddy tdi,
ben reuze benieuwd hoe die bevallen gaat... weet iemand de steek en ET van een nieuwe caddy? dacht zelf 5x112 en et 38 ???
Ex rides, polo g40 op th-tjes, 6n op vergulde gouden image hoepels, vento g60 unfinnished project, 61 ragtop empi look, 07 Leon plat en zwart, 08 Jetta, en nu een Lexus is220 d business luxury....oelala something went wrong :-) |
|
||||
|
||||
Ik rijd voor m'n werk ook dagelijks in een nieuwe VW Caddy en ik moet zeggen dat hij best bevalt.
De nadelen die ik kan verzinnen: - de "power" van de 2.0 SDI.. - zijwindgevoeligheid.
|
||||
|
||||
Quote:
Ze hebben het over rijden |
|
||||
|
||||
Quote:
Je gaat de volgende keer maar lopen naar JD...
|
||||
|
||||
Quote:
Ik dacht dat we dan met mijn golf gaan |
|
||||
|
||||
Quote:
Zoveel geduld heb ik niet
|
|||
|
|||
ik heb er ook 1 gehad een tdi met chip
3 turbo's kapot 3 achterwiel lagers 1 keer stuur huis ,dus voor mijn nooit weer |
|
|||
|
|||
Heb er sinds eind november 2007 ook 1 (nieuw uit doos van de baas) een 1,9 TDI en het rijdt best lekker, ik ben 1m72cm en kan er goed in zitten.
Heb er nu 18760 km alweer mee gereden en hij doet ut nog steeds prima en er zijn nog geen lampjes gaan branden of ruiten kapot gegaan. Het vermogen is opzich wel aardig maar zou met tussen acceleren wel iets pittiger mogen, bij inhalen een versnelling terug (op 80 km wegen) de top van mijn Caddy ligt op 188 km/h (gps 173 km/h). En de mijne heeft een 5 bak. De zijwindgevoeligheid is zeer extreem te noemen !! Last edited by Sjeesbeest : 06-02-2008 at 19:42. |
|
||||
|
||||
IN 1 zin Hij bevalt me zo
|