#1
|
||||
|
||||
resterende schroefdraad verwijderen
Hier ff een vraagske
Dit is wss een veelvoorkomende vraag bij oldtimer restaurateurs :-D Bij de aankoop van mijn busje stelde ik vast dat niet alle bouten (waarmee de scharnieren van klapdeuren aan B-stijl vastzitten) ng intact waren... Er waren er namelijk 2 van de 4 reeds uitgeboord, met als gevolg dat er nu ng schroefdraad in het plaatje(waar klapdeuren in B-stijl zitten) zitten... Is er nu enige manier om die resterende schroefdraad eruit te krijgen? Liefst zonder dat ik een stukje B-stijl moet openslijpen... Zowiezo moeten wil ik weer 2 bouten per scharnier vastdraaien é Een andere bout vastlassen op de resterende schroefdraad zit er niet in, want ik kan er niet aan met laspost Een slagschroevendraaier helpt dus ook niet meer, aangezien de kop van de bout is afgeboord... Bestaat er mss iets zoals: een fijn gaatje boren in de resterende schroefdraad en dan met 'omgekeerde draad' of weet ik veel wat, het uiteinde van de bout los te krijgen 8-) Laat jullie maar es gaan, en merci op voorhand voor de tips! Kheb een tekeningske gemaakt ter illustratie (en ter verveling ) |
#2
|
||||
|
||||
Je geeft het antwoord zelf al. Gaatje boren en dan een linkse tap erin draaien of andersom
Let er wel op dat je eerst het oude draadeind inspuit met WD40 of kruipolie en lekker laat inwerken. Ter info: je hebt het over schroefdraad dat vast zit maar je heb een stuk draadeind vast zitten
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#3
|
||||
|
||||
je wilt tappen denk ik..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#4
|
||||
|
||||
ahzo,ik wist niet dat omgekeerde(linkse) draad bestond
kga es moeten zoeken waar ik dit kan kopen... @Richard, de bestaande schroefdraad is er al, het uiteinde van de bout zit erin vast |
#5
|
||||
|
||||
Bij de betere ijzerwarenwinkels en autospeciaalzaken.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#6
|
||||
|
||||
uitboren en opnieuw tappen..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#7
|
||||
|
||||
En eigenlijk even rood gloeiend stoken met een klein brandertje..
Dan krijg je hem er met een linkse tap cker uit. Maar een paar dagen goed kruipolie wil ook cker helpen.
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#8
|
||||
|
||||
bedankt voor de tips allemaal
kzal het vant weekend es proberen! klaat het wel weten grtz |
#9
|
||||
|
||||
Ik had een tijd terug een linkse tap geleend bij een bedrijf in de buurt. Die deden onderhoud aan trekkers e.d. Misschien eens in de buurt rondkijken. Ik moest natuurlijk wel wat voor borg achterlaten. Maar het koste mij toen niks!
|
#10
|
|||
|
|||
bij mijn spijl heb ik ze uitgeboord tot bijna bij het schroefdraad en daarna een platte schroevendraaier zachtjes er in geslagen en kon er ze zo uitdraaien.
|