#1
|
||||
|
||||
Turbo je type 1 blok
Met dank aan onze Vortex vriendjes ..
Lekker old skool hier en daar met een draw trough turbo . Zo zijn die benzineverslindende ratelbakken wel weer leuk . Alleen die kunstmatig hoog gehouden prijzen voor luchtgekoelde opvoeronderdelen ..... |
#2
|
||||
|
||||
super !Dat noemen we pas technisch vernuft
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#3
|
||||
|
||||
Op thesamba.com kun je wel turnkey turboblokken kopen
__________________
Golf 1 GTI '83 Alpinweiss Golf 1 1100 '83 |
#4
|
||||
|
||||
volgens mij hebben ze alleen een enorm turbo-gat als je zulke lange uitlaatspruitstukken voor de turbo hebt zitten.
Maar wel heel mooi om te zien!!
__________________
|
#5
|
|||
|
|||
Die laatste
gewoon een dikke weber vlakvoor de turbo gezet |
#6
|
|||
|
|||
super
__________________
|
#7
|
||||
|
||||
Super vet
Ook een degelijk stukje piping werk
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Beter bekent als het een op een emmer effect |
#9
|
||||
|
||||
De prijzen blijven inderdaad erg hoog (voor bijvoorbeeld een type1 turbo uitlaatspruitstukje). Zit al tijden te zoeken naar een DCOE <-> turbo spruitstukje, maar die zijn erg prijzig EN niet een van die Yanks antwoordt nog als ze merken dat je vanuit Europa mailt
__________________
Quote:
|
#10
|
||||
|
||||
Allemachtig wat een blokken, mogen er wel een paar kruiwagens beton in de neus wil je er nog knap mee wegkomen lijkt me.
__________________
T4 1.9TD(i) Arosa 1.4MPI |
#11
|
||||
|
||||
ik ben ook bezig met een 1641 turbo.
maar dit ligt allemaal stil doordat ik thuis aan het verbouwen ben. zodra ik klaar ben met verbouwen ga ik gelijk weer verder met dit blok. dit zal wel mei zijn. ik heb wel zo goed als alle onderdelen al thuis liggen zoek alleen nog een intercooler...
__________________
www.weedeaters.nl |
#12
|
|||
|
|||
Kan iemand me even verlichten met betrekking tot het nut van die uitlaattape om het buizentraject vóór de turbo?
Het lijkt me dat het juist geen kwaad kan dat de uitlaatgassen wat extra afkoelen voor ze de turbo bereiken? En met verwijderde kofferkleppies lijkt het me ook sterk dat de temperatuur in de motorbaai dusdanig oploopt dat je problemen krijgt met de temperatuur van de aangezogen lucht (de carb zit nog voor de turbo dus er is sprake van zuigen, terwijl het een geblazen motor betreft, toch?). En waarom geen IC plaatsen? Is dit puur uit ruimtegebrek?
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth. |
#13
|
||||
|
||||
vaak geen intercooler ivm ruimtegebrek.
hoe heter de uitlaat gassen hoe minder verlies en snelheid meen ik! haha klinkt raar en stom. maar heeft met snelheid te maken. en bijna al deze afgebeelde blokken zijn pullthrough. ik bouw een blowtrough!
__________________
www.weedeaters.nl |
#14
|
||||
|
||||
een blowtrough zit toch voor carb.?
zoals die blauwe ovaal. of heb ik het mis? |
#15
|
||||
|
||||
klopt als een zwerende vinger!
__________________
www.weedeaters.nl |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
De carburateurs (of throttle bodies) druk bestendig maken is vaak erg lastig, vandaar dat pull (of suck)through veel wordt toegepast. Quote:
Zoiets ??
__________________
Alain Quote:
|
#17
|
||||
|
||||
jup,
alleen 30 pk koelhuis ipv porsche. geen kachel slangen IC in kattebak. voor de rest komt t aardig in de buurt..
__________________
www.weedeaters.nl |
#18
|
||||
|
||||
het heeft meschien niets met turbo's te maken maar wie kan me vertellen wat dit is?
|
#19
|
|||
|
|||
|
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Wa een dik geluid, tijdens het overschakelen
__________________
Grt Frederic. Quote:
|