#1
|
||||
|
||||
Sproeiers voor dubbele 40 webers DCOE
Ik heb voor op mijn golf 1 gti motor (1800 8v motorcodex) dubbele 40-er webers DCOE gekocht
Nu vroeg ik me af welke sproeiers ik erin kan zetten. Had al met dat programmaatje "Jetting" zitten klooien kwam ik op de volgende maten uit: Benzinesproeiers: 120 Luchtsproeiers: 170 http://www.volksforum.com/albums/fi...gs_original.jpg (Meteen een kleine ode aan het MS-Dos tijdperk) Mijn vraag dus kloppen deze waarden ongeveer? Ik wil gewoon met een mooie afstelling rijden, zitten er niet puur voor vermogen op. Verder wil ik er nog een airbox opzetten om wat koude lucht van voren te halen. |
#2
|
||||
|
||||
|
#3
|
||||
|
||||
Ja die verkopen sproeiers en daar wil ik ze ook best bestellen.
Maar wou wel graag meedere meningen horen, omdat carburateurs afstellen net zoiets is als soep maken. Iedereen houdt er andere ideeën op na |
#4
|
||||
|
||||
Webers en sproeiers moet je :
A. door een oude rot in het vak laten afstellen B. Rollenbank Rest is prutswerk en dan hou je m lopend ... |
#5
|
||||
|
||||
jetting is een goed programma voor een goede basis.
Verder zou je dit er eens op na kunnen lezen, dan kom je ook een heel eind. Voor de echte goede setup naar de expert, al is het alleen al voor advies.
__________________
Quote:
|
#6
|
||||
|
||||
Rollenbank is volgens de oude rotten niet geweldig heb ik gehoord.
Thnx voor de site stijn. Even helemaal doorgenomen. Verder nog een expert gezocht in zuid-limburg |
#7
|
||||
|
||||
Misschien niet in zuid limburg, maar in Gelderland, Speedcentre in Geldermalsen.....
www.speedcentre.nl/
__________________
Cabby |
#8
|
||||
|
||||
Ja...en dan hebben we Serge ook nog he
Wel stoer dat alleen de "volksforum-crew" reageert. |
#9
|
||||
|
||||
venturi 36 nemen
benzine (hoofdsproeier ) 150 lucht 180 venturi 30 is te krap voor jouw motor .
__________________
kopbewerking ,pm |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Een hoop blablabla theorie t.o.v. jarenlange ervaring van Serge |
#11
|
|||
|
|||
Hoe kom jij aan dat progammatje?, (ik bedoel natuurlijk hoe ik er aan kan komen ) of is dat illegaal om te vragen op dit forum!?
groeten Thijs |
#12
|
||||
|
||||
ezels brug voor venturi is doorlaat klepzetel =gelijk aan venturi .
sproeier bezetting leer je idd door de jaren heen ,maar je kunt ook berekenen . maar de ene motor is de andere niet ,hoe is je compressie eind waarde ,kop bewerkt in welke mate ,kort o0f lang inlaat spruitstuk ,lange of korte inlaat kelken ,welke gradatie nokkenas . komt veel gevoel en jingjang bij kijken
__________________
kopbewerking ,pm |
#13
|
||||
|
||||
Ik ga in ieder geval zelf eens aan de slag. Om hem lopend te krijgen zal niet zo moeilijk zijn. Maar voor een mooie afstelling zal ik wel eens richting Serge rijden.
@Serge kan ik je tzt eens mailen voor een afspraak, tenminset als je het nog steeds doet zoals op spottuning.nl vermeld staat? @Thijs69 als je het heel lief vraagt en je me je email adres pm-ed kan ik het wel doorsturen. |
#14
|
||||
|
||||
spottuning .nl is een site die eigenlijk niet meer behoort te werken ,maar afstellen is geen probleem
__________________
kopbewerking ,pm |
#15
|
||||
|
||||
Ik had al zo een vaag vermoeden .
Alvast bedankt. Alvast een tip met welke afstelling ik het beste bij je kom met compleet originele gti 8v motor kort inlaatspruitstuk en airbox met korte kelken erin? Verkoop je trouwens ook spulletjes zoals venturi's e.d. van webers of verwijs je me daarvoor door naar biesheuvel? |
#16
|
||||
|
||||
box standard is 34 mm venturi 145 hoofd en 180 lucht ,stationair is niet echt belangrijk .
__________________
kopbewerking ,pm |
#17
|
||||
|
||||
vbenturis biesheuvel doen of hotrod in doesburg
__________________
kopbewerking ,pm |
#18
|
||||
|
||||
Wederom dank u wel
|