#1
|
||||
|
||||
Tikken in de bak bij achteruit rijden?
Ik heb even een vraagje. Ik heb nu de nieuwe daily in gebruik ('88 1.8 GTI 16v, KR blok, 020 bak) maar nu zit er een vreemde tik in.
Bij vooruit rijden is er nix aan de hand (ongeacht welke snelheid) maar rij ik achteruit dan komt er een tikkend geluid uit de bak, tenminste daar lijkt het wel op, je hoort het links voor en hoe sneller achteruit hoe vlotter de tikken achter elkaar te horen zijn. In eerste instantie dacht ik namelijk dat er iets in het wiel aanliep maar trap ik de koppeling in dan is het geluid weer weg, idem als ik hem op bokken zet en het wiel handmatig achteruit draai. Er zit ook geen steentje in het profiel v/d band o.i.d. Iemand een idee waar ik dat moet zoeken? O ja, ik zag dat hij "ergens" (kan het nog niet exact lokaliseren) bij de bak ook versnellingsbak olie lekt. Niet ernstig maar na een nachtje staan liggen er toch wat druppels onder. Heeft er misschien mee te maken? Hij staat bij lange na niet droog (gecheckt via de tellerkabel opening). Ik dacht eerst dat het motorolie was maar zag dat het plekje op straat wit optrok toen er regen op kwam en dan zit je toch bij bak olie of remolie maar omdat er dus af en toe druppels aan de bak hangen verwacht ik dat het daarvan is. Dat lek vind ik wel en daar maak ik me ook niet echt bezorgt over omdat het maar zo gering is maar dat tikken klinkt echt niet goed. Alvast bedankt voor tips/hints.
__________________
Blau macht glücklich!! '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |
#2
|
|||
|
|||
klinkt naar 'druklager/groep'
__________________
VW Golf Country 1P 72kw Syncro |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Maar dan zou je het toch ook in de andere versnellingen moeten horen? De druklager draait toch altijd dezelfde kant op? Of bedoel je een ander als de koppelings drukgroep?
__________________
Blau macht glücklich!! '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |
#4
|
||||
|
||||
de drukgroup draait altijd op de premiere as van de motor ( de as in het verlengde van de krukas) dus die draait altijd zezelvde kant op
ik reed vroeger met een nissan 100nx en als ik achteruit moest hoorde ik ook iets tikken en na veel zoeken heb ik een wiellager moeten vervangen en het probleem was opgelost misschien heb je hier iets aan
__________________
Don't cry burn your tyres and get high VW Golf MK2 GTD '90 te koop Subaru Impreza GTT MY97 |
#5
|
||||
|
||||
Is voor 99% zeker je tussentandwiel van de achteruit.
Deze heeft nog wel eens teveel speling door slijtage waardoor hij tegen een ander tandwiel aanloopt bij het achteruit rijden. Is eventueel wel op te lossen met een vulring,maar hiervoor moet de bak wel uit elkaar. Groeten Jan. P.S. niet te lang mee doorrijden,de tanden van het tussentandwiel kunnen afbreken waardoor ze meer schade veroorzaken. |
#6
|
||||
|
||||
|
#7
|
||||
|
||||
Heeft Jan gelijk in, was bij mij ook het geval. Tandwiel van mijn achteruit was echt niet meer fris... beetje pech loopt de bak in de soep.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Precies, dacht ik ook al m.b.t. de drukgroep. Wiellager verwacht ik niet omdat het geluid weg is als ik de koppeling in trap of handmatig het wiel achteruit draai.
__________________
Blau macht glücklich!! '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Aha, oke. Dank je (de anderen ook natuurlijk). Moet ik dus vlot bij zijn. Wat zou het kosten om iets dergelijks te laten doen? En tips voor bij wie ik dan moet wezen? Bakrevisies heb ik zelf nog nooit gedaan namelijk. Zal bij de dealert wel een aardige stuiver kosten denk ik? Daar gaat ie morgen namelijk heen voor vervangen van de onderste kogel plus bijbehorende kom van de versnellingspook. Kost 't revisie setje maar 17 Euri maar kost ze wel dik twee uur zal dus wel tig euri's worden en dan zal ik dus geheid ook wel vragen krijgen m.b.t. dat tikken.
__________________
Blau macht glücklich!! '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |
#10
|
||||
|
||||
duh.. vergeet ik t nog. Zal het ook kwaad kunnen of schade aanrichten bij vooruit rijden?
Ik moet namelijk even kijken wanneer ik ergens terecht kan en nu met de feestdagen zal dat niet vlot lukken ben ik bang en het is m'n daily, vandaar.
__________________
Blau macht glücklich!! '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |
#11
|
||||
|
||||
Bij het vooruit rijden kan het geen kwaad,probeer je achteruit wel zo weinig mogelijk te gebruiken/belasten.
Gr.Jan. |
#12
|
|||
|
|||
Zoals jij het beschrijft zou IK denken aan een Homo............kineet
De boel slijt vaak in in de meest gebruikte draairichting, en das bij een auto over het algemeen vooruit Als dan de slijtage ver is gevorderd krijg je vreemde geluiden in andere richtingen.....dus check OOK je homokineten |
#13
|
||||
|
||||
Ik heb het nummer niet maar je Hille de Graaf in Bunschoten-Spakenburg doet bakrevisie en aanpassing, dus bouten erin en de klinknagels eruit.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#14
|
||||
|
||||
oke, thanks allemaal Ik zal de heren kineten ook even checken.
Moest zojuist nog weg maar ben met parkeren maar even over het grasveld (een soort middenberm) gereden, moest anders zo'n eind achteruit en dat klinkt echt niet fijn. Dennis, wat kost zoiets bij Hille? Ik las dat je zelf je bak er ook al eens hebt gehad en binnen dag terug klinkt ook niet gek Net nog even gegoogled maar ik kom meerdere Hille de Graaf's tegen op verschillende adressen in Bunschoten-Spakenburg. Of misschien is het wel allemaal dezelfde Is dat deze Hille? Vishandel Hille De Graaf, Garnalenweg 7, 3751 BH Bunschoten Spakenburg Telefoon: 033-2994075 of deze? Vishandel Hille de Graaf, Ansjovisweg 2 3751 BL Bunschoten Spakenburg Of misschien toch een andere?
__________________
Blau macht glücklich!! '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |
#15
|
||||
|
||||
Geen idee welke het is, zal ff het telefoonnummer vragen aan een vriend van me.
Ik was 275E kwijt voor revisie en bouten. Bij mij zijn er dus enkele onderdelen vervangen als tandwiel 1 en R en wat synchromesringen. edit: plaats anders een bericht op www.autocross.nl
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Oke, top Quote:
Hmm.. dat is een nette prijs, ik had het veel duurder verwacht. Zeker interessant. Ik zal morgen ook 's bij de dealert vragen wat het daar zou kosten maar denk dat ik het antwoord niet eens wil horen
__________________
Blau macht glücklich!! '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |
#17
|
||||
|
||||
Zou ik nog even melden en had ik nog vergeten Ik had bij de dealer gecheckt... prijs voor een revisiebak (repareren doen ze niet) zat incl. btw op ruim 2200,- Euri
Wordt dus toch revisie maar niet bij de dealert Thnx Dennis Moet nu alleen eerst nog even wat ander werk eerst doen ("standaard" laswerk onderaan de voorruit)
__________________
Blau macht glücklich!! '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |
#18
|
|||
|
|||
Zlf doen
Dan bespaar je het meest |
#19
|
|||
|
|||
ik heb wel een 16 v bak liggen die goed is 100 euro en de schakel kom had ik ook wel liggen kan je zelf ook wel 25 euro ( met inruil oude )
is het 1 rit in combinatie met de klep |
#20
|
||||
|
||||
Zelf doen zou wel het goedkoopste zijn inderdaad maar zit met gescheurde pezen in m'n linkerarm, kan er nog geen pak suiker mee optillen
Schakel kom plus stangen e.d. om dezelfde reden "even" laten doen, kostte 280 euri Zou hem hooguit dagje kwijt zijn volgens de dealer maar bracht 'm weekje voor de kerst en kon 'm net voor oud en nieuw ophalen. Klep komt goed Alberto ik ga vandaag eerst even achter het laswerk aan. Ruit er uit, lassen, spuiten en dan ruit er weer in moet ik nu helaas ook laten doen. Normaal makkelijk zelf te doen maar wordt nu zo langzaam aan dure gein door die arm.
__________________
Blau macht glücklich!! '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |