![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Zoals mijn vraag al luid, waar kan ik een nieuwe sachs race koppeling bestellen / kopen.
Het bleek namelijk dat mijn huidige koppeling aan vervanging toe is en ik dacht dan maar meteen een betere erin... Alleen kan ik op het net niet echt iets bruikbaars vinden Het is voor mijn Edition One G60 Kunnen jullie mij hier mee helpen ? Alvast bedankt... Gr. Willem |
#2
|
|||
|
|||
![]() Probeer " Biesheuvel" eens die heb wel iets denk ik!!
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Je kunt ze ook in de USA kopen, scheelt aardig wat, het hoeft niet altijd Sachs te zijn.... Powerclutch, Clutchnet, etc... net zo goed, scheelt tot zeker 100 euro...
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic. G60.....the best blowjob i've ever had! Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Het hoeft ook niet perse sachs te zijn rené maar dat was het eerste wat in me opkwam. ik ben er niet zo in thuis in die wereld
![]() Ik zal eens informeren bij biesheuvel, en mocht het daar niet gaan lukken dan eens verder zoeken ja wat is er un de ''ju es of e'' te vinden dan rené ? heb je mischien een voorbeeldje voor me zodat ik me daar ook even in kan verdiepen ? |
#5
|
||||
|
||||
![]() Op de site van biesheuvel kan ik alleen koppelingen vinden van OMP, Helix en Valeo. maar daar zit niets tussen voor een G60.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() misschien is het handig om morgen even met biesheuvel te bellen, weet zeker dat ze je echt wel kunnen helpen.
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Vraag het eens aan Tony, die heeft er ook een laten overkomen uit the steets.
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic. G60.....the best blowjob i've ever had! Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker. |
#8
|
|||
|
|||
![]() In principe kan elke automaterialen zaak het wel leveren, ik heb 400 euro betaald voor fittel en sachs (g60) maar ze komen nog wel eens voor minder op ebay voorbij.
fittel en sachs zijn veren en dempers.. sachs de koppeling boer
__________________
16vt ombouw naar haldex, bijna klaar ![]() Last edited by Richard : 20-12-2006 at 12:03. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Ik kan ze ook krijgen. Ook wel voor een goede prijs.
pm maar voor interesse.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik meen zelfs dat hij er inclusief verzenden 239 euro voor heeft betaald. Te weten een 6 pucks koppelingsplaat, versterkte drukgroep, druklager en centreerpen. Gekocht via Ebay.com Daar krijg je hier alleen de Sachs koppelingsschijf voor....
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic. G60.....the best blowjob i've ever had! Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Dat is inderdaad zeer goedkoop
__________________
16vt ombouw naar haldex, bijna klaar ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
@ René : Dat is zeker niet mis, ik zal `m wel eens bellen over hoe hij dat heeft gedaan. @ Steven : Mocht dit niet gaan lukken o.i.d. dan neem ik contact met je op. Bedankt alvast. Gr. Willem Last edited by Dubweiser : 20-12-2006 at 16:37. |
#13
|
|||
|
|||
![]() @dubweiser: Oke is goed.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#14
|
||||
|
||||
![]() Phoe hey, dat is me wat, hoeveel verschillende koppelingen zijn er wel niet.
Had tony net nog gebeld en hij weet ook niet precies wat ik het beste kan gebruiken voor m`n G60, ligt aan de eigenschappen van de koppeling. want ik wil er ook bijv. in stadsverkeer mee overweg kunnnen en niet als een kangaroe door de stad heen springen en schokken omdat er geen (speling) op de koppeling zit maar meteen vastgrijpt of juist niks doet heb net ook nog even op vwvortex gekeken maar daar stond er maar 1 topic over, en kwam er ook niet echt wijs uit. dat wordt me nog een zoektocht zeg |
#15
|
|||
|
|||
![]() Hoi,
dan moet je 1 een organische koppleing nemer dus geen sintermateriaal. De marges die biesheuvel maakt zijn idioot hoog en dus zijn ze vrij prijzig. Kijk eens bij www.dutchpowertrading.nl of http://www.bar-tek-tuning.de/lshop,...7452866,,,,.htm bij die duitse hoef je geen verzendkosten te betalen. Je hebt dus nodig een koppelingsplaat, drukgroep en lager |
#16
|
||||
|
||||
![]() [QUOTE=Het_mannetje]Hoi,
dan moet je een organische koppeling nemer dus geen sintermateriaal. De marges die biesheuvel maakt zijn idioot hoog en dus zijn ze vrij prijzig. wat hij zegt! gewoon een geveerde plaat nemen met organisch materiaal en een verzwaarde drukgroep. ik heb zelf net een prijopgave via de mail binnen gekregen. whaaaaaaaa!!!!!! ik kreeg bijna een hartverzakking 586 euri voor een sachs race engineering set tot 400NM. en toen keek ik bij SLS in duitsland die verkopen ook Spec koppelingsets ook niet goedkoop maar misschien ook een optie, SLS tuning koppelingsets voor de Spec sets naar onder scrollen |
#17
|
||||
|
||||
![]() Bedankt allemaal voor jullie reactie`s
Maar ik ben zelf nogal een leek op dit gebied, en zou bijgod niet weten wat alle specificatie`s betekenen en waar het voor dient. ![]() Dus als iemand mij advies zou kunnen geven over welke het beste bij mijn wagen zou passen zou ik dat heeeeeeeel fijn vinden (wist namelijk niet dat er zoveel bij kwam kijken) |
#18
|
|||
|
|||
![]() Ik zou zoie zo voor een Sachs gaan, die zijn prijs kwaliteit gewoon het beste. Dan kan je kiezen tussen 1 van siterplaat en een organische/geveerde. Bij de eerste kan je weer kiezen tussen 2 verschillende, 1tje puur voor racen en 1tje ook voor racen maar wat vergefelijker voor op de openbare weg. Die laatste kan je het beste nemen als je idioot veel pk's hebt of wil gaan krijgen. Maar je drukgroep en lager slijten dan wel sneller en als er een file aankomt kan je beter de vluchtstrook nemen anders beland je in de hel. DUs dan blijft de geveerde of organische over. Dat is net zo'n koppeling als die je nu hebt alleen dan sterker dus ze gaan minder snel kapot, helemaal als je wat meer pk's erbij neemt. Ze zijn wel wat duurder dan zo'n sinterplaat koppeling.
Als je zo'n koppeling neemt moet je ook meteen je drukgroep vervangen (ook een duure jongen) en je lager (15 euro dacht ik) omdat het anders niet op elkaar aansluit. ALs je gewoon voor orgineel spul gaat hoef je misschien alleen je lager en koppelingsplaat te vervangen. Maar vaak moet je dan 10.000 km later alsnog je drukgroep vervangen en je bak moet er onder uit dus ik zou gewoon voor een complete koppelingsset van Sachs gaan. En dan de organische. Bij Dutchpowertrading zijn ze het goedkoopste. Alleen wel ff goed opzoeken wat je nodig hebt |
#19
|
||||
|
||||
![]() Oke dat is dan duidelijk dat het een geveerde of organische koppeling wordt
en er komt inderdaad een nieuwe drukgroep bij ja, dat is wel de bedoeling. dan zal ik nog eens even op onderzoek uitgaan welke het nou precies wordt bedankt voor je tips Gr. Willem |
#20
|
||||
|
||||
![]() |