#1
|
||||
|
||||
Motorfietscarbs op KR motor
Zijn er meer mensen dan Bauke/Cabrio16v die hier ervaring mee hebben ? En deze ervaringen willen delen ? Bauke verteld er niet zoveel over en reageert ook niet op pm`s (hij heeft de pm wel gelezen) .. denk dat hij het lekker voor zichzelf wil houden Kan dus van iemand hier op het forum een set 38mm carburateurs kopen. Wat zijn de problemen waar ik tegen aan kan lopen ? Als ik iets heb aan ervaringen van 1300cc rijders .. dan zijn die ook welkom
|
#2
|
||||
|
||||
veel info op www.polo86c.nl, aardig wat projectjes mee geweest als je de search daar ff gebruikt vind je genoeg denk ik.
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#3
|
||||
|
||||
niet zo ongeduldig lieuwe .. lees je pm
tis niet zomaar wat... maar heb 130pk en een vlak koppel van 1500 rpm tot 6250rpm van 150nm... dat zonder spagettie en sproeier aanpassingen.. succes
__________________
Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
Heb je nog hoge verwachtingen na afstellen etc ?
De resultaten die je nu hebt zijn nogal matig |
#5
|
||||
|
||||
te bedenken dat ik niks heb aangepast... wat denk je zelf
__________________
Quote:
|
#6
|
||||
|
||||
Je bent al een aardige tijd bezig .. wordt wel eens tijd dan
Kom binnenkort wel eens langs te kijken. |
#7
|
||||
|
||||
ben er eigenlijk nooit mee bezig ...
das het probleem een beetje ... maar start en lopen dus dat is vooreerst het belangrijkste vor mij ! ik hoor het wel..
__________________
Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Die vlakke koppelkromme vindt jij matig ? Of ben je van de optelsom : 129 pk standaard + die carbs = 150 pk ? |
#9
|
||||
|
||||
standaard koppel van een KR zit op 163nm... maar dan heel erg piekend..
ik verwacht met juiste sproeiers en naalden en veren, in combinatie met Supersprint- spagettie spruitstuk (ligt met smart tewachten) ... toch zeker wel meer koppel en meer pk's... hier meer foto's ..
__________________
Quote:
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Je hebt gelijk .. moet me niet blind staren op de peekaa`s. Koppelkromme is idd wel erg netjes |
#11
|
||||
|
||||
Die zijn binnen (38mm Keihins). Nu kan het beginnen |
#12
|
|||
|
|||
Denk da ik juist de zelfde heb
Maar waar kan ik de inlaat spruitstuk vinden of werken jullie met een aangepaste origineele? en welke aanpassingen aan de brandstofpomp? Ik zit wel al met een ashley 4in1 63.5mm en op maat gemaakte uitlaatlijn groep N. hoop eigenlijk rond de 160 pktjes te komen @ cabrio 16v foto's zien er vet uit man thanx |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Wou net zeggen, mijn motor is zeker niet standaard (16V, 45mm itb) en heb 175pk.... maar wel een strak koppel van bijna 250nm bij 7200 toeren
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#14
|
||||
|
||||
dit zijn andere carbs dan die ik heb ...
geeft verder niks... maar meld het even heb je al een pomp????
__________________
Quote:
|
#15
|
||||
|
||||
Project gaat hoogst waarschijnlijk niet door, omdat ik de voordelen te minimaal vind t.o.v de resultaten die je kan behalen. Als ik de mensen moet geloven die er verstand van hebben dan is er geen of nauwelijks vermogen en koppelwinst te behalen. Het enige voordeel zou moeten zijn dat het max koppel over een groter toerengebied beschikbaar is (voornamelijk onderin de toeren meer dan normaal). Gezien de hoeveelheid werk en moeite om de set op te bouwen en goed af te stellen (testbank etc kost ook veel) vind ik dit niet de moeite waard. Misschien is het nog een idee om grotere carburateurs te kopen waar wel winst mee is te behalen.
Dit is het beeld wat ik momenteel heb van dit hele gebeuren. Als er mensen zijn die het hier niet mee eens zijn dan hoor ik dat graag. Zit hier natuurlijk ook nog om het een en ander te leren Als dit 100% zeker niet door gaat dan zit ik nog te twijfelen tussen 2 opties. Of ik hou gewoon de kjetronic injectie en ga daar wat verder mee. Iets bouwen in de trend van throttle bodies van een motorfiets icm megasquirt vind ik ook interessant, maar betwijfel of ik daar genoeg kennis voor heb. Het is natuurlijk wel een mooie uitdaging, maar ik wil er ook geen jaren project van maken. Wil eigenlijk komende zomer etc wel weer met de auto op de weg. Zo nu ben ik mijn verhaal/gedachten wel kwijt Wie gaat mij vertellen dat de throttle bodies + megasquirt goed te doen zijn en dat ik daar direct mee moet beginnen |
#16
|
||||
|
||||
Lieuwe, kijk even bij mijn project... 16V 45mm ITB met DTA E48. In eerste instantie op Digifant 1 maar dat was echt geen succes voor op de weg.
Ik heb veel spullen bij Postma vandaan in Balk. Zij kunnen je ook veel informatie verschaffen en wellicht hebben ze nog 2de hands systemen liggen voor je.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#17
|
||||
|
||||
tja ik zeg niks
maar hier doe ik met een 1.6 in een polo impreza's bij het stoplicht op droog wegdek het nakijken geven
__________________
kopbewerking ,pm |
#18
|
||||
|
||||
dus mensen die weten hoe tunen werkt .het is net als nassy ,de ingredienten samen zorgen voor een goede maaltijd ,een ingredient apart doet niet veel
__________________
kopbewerking ,pm |
#19
|
||||
|
||||
Kun je dan ook wat dingen vertellen waar ik wat aan heb ? Of is dat allemaal geheim
Anders kun je beter die posts deleten, want daar schiet ik ook niets mee op. |
#20
|
||||
|
||||
bla bla bla
dan ben je idd nog niet thuis op het tuning gebied ,maakt niks is iedereen mee begonnen . als je dus enkelt de carbs plaatst 38mm (wat eigenlijk te klein is 40mm is beter ) is het beter om de kop te bewerken en scherpere nokkenassen te plaatsen ,zet hierop een spaghettyspruitstuk en je hebt een lekker motortje
__________________
kopbewerking ,pm |