|
||||
|
||||
wielkast randen omkloppen.
Hallo,
Hier een vraagje over het omkloppen van mijn wielkast randen. Hoe kan ik ze omrollen als ze gedemonteerd zijn? moet ik dan de randen eraf slijpen? of kan ik ze inslijpen en dan in kleinde stukjes omslaan? Ik heb hier op het forum wel een paar dingen erover gevonden maar nog is het me niet helemaal duidelijk. Ik weet dat je er van die apparaten voor hebt maar dat kan alleen op je naaf. Dus moet het scherm op de auto zitten, en dat is bij mij niet zo.... er komen geen spatbord randen omhaan dus het is erg belangrijk dat het netjes gebeurd. misschien iemand in de buurt van emmen die dit voor een paar euros wil doen of die iemand kent?! Alvast bedankt! groeten Frank |
|
||||
|
||||
je praat over de voorschermen????
zeker niet inslijpen, maar gewoon omkloppen. (als je het op de auto uitrold kun je je scherm naar buiten drukken) |
|
||||
|
||||
Je zult ze inderdaad op de auto moeten monteren en dan zo'n apparaat moeten gebruiken wat je op je naaf bevestigd, anders kun je geen kracht zetten.
Een How-To voor een uitrol apparaat: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2435165 |
|
||||
|
||||
Quote:
Jup het gaat om de voorschermen. Maar ik heb ze niet op de auto... de wagen gaat naar de spuiter dus ik heb um gedemonteerd. Ik kan de schermen er wel weer opzetten maar als ik ze op een andere manier kan omrollen scheelt me dat een bult werk.... vandaar mn vraag of het ook zo kan. |
|
||||
|
||||
als je de binnenrand dus dat deeltje wat naar binnen staat wilt weg halen kun je dit zagen.
slijpen kan ok maar word snel heet. als je het randje naar binnen slaat moet je hem wel goedin de verf zetten en afkitten. als je hem naar buiten wilt zetten dan kun je hem of idd inslijpen en lassen maar een hoop werk. zou hem dan echt gewoon gaan kloppen, dus net wat je wilt hangt ok van de auto af ik praat nu in het zicht van een golf 1 tot 4 maar als je over een kever praat kan mijn verhaal wel helemaal niet kloppen. dus even vermelden wat voor auto het is. gr frank |
|
||||
|
||||
Quote:
Bedankt voor de info het gaat bij mij om een polo coupe. Ik moet meer eens even kijken hoe ik dit het beste op kan lossen. ik denk dat ik maar ga rollen... Ik zal eens even kijken of ik zoon rol apparaat kan maken. Zoals in de post van ruben staat! Groet'n Frank |
|
||||
|
||||
Hazelhof in vlagtwedde heeft geloof ik zon aparaat.Maar als ie toch gedemonteerd is kun je je spuiter beter vragen om je randen weg te slijpen die heeft het vast wel vaker gedaan.
|
|||
|
|||
Ik heb mijn Golf MK1 schermen omgeklopt terwijl ze niet op de auto zaten.
Ik heb ze op een matras gelegd (tegen het beschadigen) en met een houten hamer de rand stukje voor stukje omgeklopt en dit is echt super netjes geworden. Ik ben in het midden begonnen en je moet rustig aan doen dus niet teveel willen omkloppen in 1 keer. Stukje voor stukje geleidelijk de rand omkloppen. Ook heb ik de rand helemaal afgekit voordat hij helemaal dubbel geklopt werd zodat er geen vuil en vocht in kan komen. Door het kloppen rekt het materiaal iets uit waardoor je dus niet hoeft in te zagen. Succes |
|
||||
|
||||
Quote:
SUPER! Ik heb nog een schermpje liggen.... die kan nog gemolesteerd worden Maar eens even kijken of dat een oplossing is! |
|
||||
|
||||
bedankt Ruben D voor de link
heb drie krikken liggen zal zsm zo'n apparaat maken morgen maar even int magazijn kijken om materiaal en even 1 in elkaar lassen maak m gelijk van rvs en zal even bij mijn broer een skateboardwiel regelen johan |
|
||||
|
||||
bij mijn polo is dit gewoon met een plaathamer en een goede tas gebeurd meer moet je niet hebben
men broer heeft zon toestel gehad en direct verkocht hij werkt liever met zen plaathamer hij heeft zo al 6 auto's gedaan denk k