#1
|
|||
|
|||
Spinnekop + leidingen + injectoren van 16v op 8v?
1 goedendag ,
ik had gehoord dat wanneer je het injectiedeel van een 16v op een 8v bouwt, dat je dan meer vermogen kan krijgen. Maar dat zie ik dus ff niet :P, want meer lucht krijgt hij dan toch niet? Even voor de zekerheid ! |
#2
|
|||
|
|||
Hij krijgt wel meer lucht als je ook het gasklephuis overzet van een 16V deze is namelijk iets groter dan die van een 8V.
|
#3
|
||||
|
||||
Is dit ook mogelijk bij een RP als je de kop vervangt?
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#4
|
|||
|
|||
Maar alleen spinnekop + gasklephuis zal toch ook niet helpen? Moet je je spruitstuk en inlaat van de kop ook groter hebben...lijkt mij?
|
#5
|
|||
|
|||
Een EG met een EV gasklephuis gaat ook lukken voor meer vermogen,dus dit moet ook lukken
Maar denk niet dat de luchtweger van een 16V groter is als bij een 8V Denk dat je het alleen in het gasklephuis en warmdraairegelaar moet zoeken bij een 8V en/of uitlaat |
#6
|
||||
|
||||
De spinnenkop van een 16V heeft een grotere doorlaat ( diameter) en opbrengst tov een 8V.
De gasklephuizen zijn gelijk van een EV en een 16V ( 50 mm). Op een standaard EV heeft het geen zin.....de spinnenkop van een 8V is doorgaans goed tot zo'n 200 pk...... De 16V spinnenkop kan dus wel meer mengsel leveren, maar als de motor het niet aanzuigt schiet je er niets mee op.... Als je echt meer uit de EV wil halen zal je de vulling moeten verbeteren.... De makkelijkste en beste manier daarvoor is de montage van een snelle nokkenas.. Dit levert ook de grootste vermogenswinst op.
__________________
Groeten, Jeroen. |