#1
|
|||
|
|||
16v turbo project!
Ik ben een nieuw project begonnen, en dacht misschien ook leuk voor anderen.
Omdat ik van turbo weinig verstand heb, is dus alle info welkom. En waarom turbo, ben zowieso voorstander van de g60, maar nog een goede lader kopen is moeilijk en (duur). Ik blijft het wel rijden, de g60 blijft mooi in de golf1 zitten, maar vind motoren bouwen ook wel leuk eigenlijk. En meer vermogen is altijd lekker, en met een 16v turbo is makkelijker vermogen te maken dan een 8v-g60. Maar het is wel een project dat ik rustig aan probeer te doen, dus af en toe wat te kopen wat ik nodig ben. En verder zoveel mogelijk zelf doen natuurlijk, wat ik nu zoal gedaan heb: De kop lichtelijk bewerkt. Uitlaatspruitstuk gekocht op ebay van een s2 (is onderweg) Inlaatspruitstuk gemaakt (kan nu afgelast worden) Setje zeer goede S2 zuigers met drijfstangen gekocht. Twee motoren gesloopt pg en een kr. (Beste krukas gebruik ik) Wat ik dus nu nog van plan ben is een onderblok te vinden dat geboord kan worden naar 81. (zit zelf aan een 1H motor te denken) 80,6 Melchior (MelG60) zou ook even rondneusen voor wat mogelijk is. Roept u maar
__________________
16vt ombouw naar haldex, bijna klaar |
#2
|
||||
|
||||
wat voor een motormanagement ga je gebruiken???
|
#3
|
|||
|
|||
Wil hem in eerste instantie op digifant laten draaien.
__________________
16vt ombouw naar haldex, bijna klaar |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
nog een G60 computer nodig?? ik heb er nog 1 over aangezien ik een KMS systeem heb aangeschaft. |
#5
|
||||
|
||||
Las laatst op het forum over 1.9L TDI diesel onderblok, diesel krukas en KR drijfstangen en zuigers. Of in jouw geval S2 zuigers. Dus dan moet je opboren en kom je uit op 2,1L
Maar ga dit zeker volgen, altijd mooi! |
#6
|
||||
|
||||
weer wat nieuws zie ik, waar wil je deze motor in gaan bouwen dan?
|
#7
|
|||
|
|||
@ oz , ik heb voor dit project nog wel een digifant, maar een kennis van mij uit rotterdam zoekt er wel een. ik zal hem v/d week even bellen en vragen.
@ Ruben, dit was eigenlijk niet mijn bedoeling, want je zit met heel veel zaken die je moet aanpassen, wil het gewoon bij een 1800 houden, maar het is wel mogelijk, deze optie bewaar ik voor de laatste. @ Vwmk2, nou waar die motor in gaat komen weet ik ook nog niet, maar dan zijn we ook al wel een jaar verder als ie klaar is.
__________________
16vt ombouw naar haldex, bijna klaar |
#8
|
|||
|
|||
Kom op mensen, niet zo schuchter , ideetjes of opmerkingen?
Vooral over carterontluchting is welkom.
__________________
16vt ombouw naar haldex, bijna klaar |
#9
|
||||
|
||||
Geen digifant maar gewoon een echt motormanagement kopen, DTA/KMS.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#10
|
|||
|
|||
Ziet er allemaal netjes uit Richard. Zal het zondag eens aanschouwen onder het genot van een kopje koffie.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#11
|
|||
|
|||
@ vw, het schijnt wel veel beter af te regelen te zijn heb ik gehoord, kon je ook met veel meer vooronsteking rijden. (heb ik gehoord)
@Steven als je stefan laat rijden krijg je ook nog een potje bier Maar even weer ontopic, alle info is welkom!
__________________
16vt ombouw naar haldex, bijna klaar |
#12
|
||||
|
||||
Digifant beter dan KMS en DTA ? nee dat zeker niet !
Je zou ook een ABF motor als basis kunnen gebruiken, die hebben tevens een goede krukas. 9A heeft volgens mij een langere slag, 9A komt uit de Passat.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#13
|
||||
|
||||
it's all in the name..
goed bezig jonge
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Carterontluchting van de 16v is 1 mogelijkheid, 2de mogelijkheid is de carterontluchting die tussen de kleppendeksel en de olievuldop in zit van bijvoorbeeld een crossflow 8v motor.
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic. G60.....the best blowjob i've ever had! Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker. |
#15
|
|||
|
|||
yeps de jongens komen op gang
@vw leusden, nee ik bedoelde ook de vrij programeerbare, en over de motor wil niet zoveel koppel in lage toerentallen. @ Rene zal dit afdoende zijn? Verder jongens, alvast allemaal bedank voor de nu al gegeven reactie's en voor de hopelijk vele die gaan volgen in dit project
__________________
16vt ombouw naar haldex, bijna klaar Last edited by gti-g60 girl : 22-11-2006 at 15:20. |
#16
|
||||
|
||||
he richard weet jij zo iemand die kan waterstraal snijden?
|
#17
|
||||
|
||||
Toch maar over op turbo Richard?
|
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Niet helemaal correct Dennis. 9A is een zogenaamd "laag"blok uit een corrado of een passat ABF is een zogenaamd "hoog"blok uit de golf 3 . Zijn beide met krukas 92,8mm.
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic. G60.....the best blowjob i've ever had! Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker. |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Er is altijd de mogelijkheid tot een combinatie van beiden.
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic. G60.....the best blowjob i've ever had! Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker. |
#20
|
|||
|
|||
@ Frank ,Ik kan volgende week eens vragen bij het constructie bedrijf waar ik vaak kom.
@Klaas ja toch maar turbo, jij zei al van: een keer turbo dan wil je niet anders meer, maar turbo is geheel nieuw voor me dus ik zie hier wel een uitdaging in. en er zijn al veel mensen die hier ervaring mee hebben die je om raad kunt vragen. Ik had er van jou ook al het een en ander over gehoord, weet jij trouwens of die zuigerveren waar jij het over had (total seal) of die ook leverbaar zijn voor de orginele maat zuigers? 81 dus.
__________________
16vt ombouw naar haldex, bijna klaar Last edited by gti-g60 girl : 22-11-2006 at 22:37. |