#1
|
||||
|
||||
Welke zuigers voor mijn KR TURBO ?
Hoi , ik zal me ff kort voorstellen.
Ik ben marcel en woon in omgeving utrecht en ben bezig een 1800 16V Turbo (KR) in een golf 3 te knutselen. Nu ligt dit even stil omdat ik nog geen zuigers heb. Mijn vraag is namelijk: Is het mogelijk om de zuigers van een 1.8 20V T code ARX te gebruiken voor mijn KR of MOET ik ong. €650 aan gesmede spenderen speciaal voor mijn KR gemaakt ? Het gaat om nieuwe zuigers van Mahle 80.95 met 19mm pen die ik voor weinig kan kopen ... En omdat er bij vw veel uitgewisseld kan worden vraag ik me dit af ... Als ik de zuigers heb kan ik eindelijk aan de gang om van alles 1 geheel te maken Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen ... greetz .... marcel Last edited by 1.8 16V TURBO : 17-11-2006 at 23:11. |
#2
|
||||
|
||||
Ik heb nog gebruikte (83 mm) 9A (2.0 16V) zuigers, koop je nieuwe veren en boor je je blok dan heb je weer een goede afdichting, een beetje meer cilinderinhoud en niet te vergeten een lagere compressie. De zuigers hebben een dikke pen (geloof 21 mm, gewoon net als KR).
Drijfstangen zitten er ook bij. Ik zou nooit voor dezelfde boring gaan als er nog een turbo op moet ook, een verse boring is in mijn ogen erg belangrijk.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Ik neem aan dat dit "standaard" zuigers zijn en dus geen gesmede ? Maar ik wil ik dus wel gesmede hebben om e.v.t. in de toekomst nog een "dikkere" turbo te kunnen monteren als het weer eens gaat vervelen. |
#4
|
||||
|
||||
Wie pk`s wil moet euri`s betalen ... goedkoop is duurkoop.
Ik zou het gelijk goed doen (opboren naar 1900 en goeie gesmede zuigers erin etc.) |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
JUIST maar, dat zijn ze van een 1.8 20V dus ook en daarvan vroeg ik me af of die gaan passen in mijn kr..... |
#6
|
|||
|
|||
Je kan er ook van een audi S2 gebruiken, die hebben de juiste inkepingen voor de kleppen en geven ook meteen de compressiedaling...
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Ja , dat klopt die kreeg ik ook al aangeboden maar die zijn dus weer net zo duur als speciaal gesmede voor mijn kr dus kan ik beter voor spec. gesmede gaan denk ik zo ? En idd. opboren naar 2e of 3e overmaat voor die paar centen meer ? |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Klopt dat kan ook. Maar dan moet je wel een perfect 16v onderblok hebben. Omdat de boring van een s2 gelijk is als die van een kr/pl. Persoonlijk zou ik voor gesmede zuigers gaan.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#9
|
||||
|
||||
MOET ik ong. €650 aan gesmede spenderen speciaal voor mijn KR gemaakt ?
Wat wil je nu???
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#10
|
|||
|
|||
Gewoon bij JD gesmeede zuigers bestellen!!!!!!!!!!
|
#11
|
||||
|
||||
volgens mij gaan die 20V zuigers nooit passen, de plaatsing van de piston pen zit anders dan bij de 16V motoren,als ik me niet vergis.
gewoon een setje goede zuigers bestellen of de 16V zuigers laten zitten en de compressie verlagen d.m.v een tussenplaat en met een lage turbo druk gaan rijden.zoals de helft van de 16V turbo rijders in de VS. Last edited by O.Z racing : 20-11-2006 at 18:42. |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Het gaat er dus om dat ik die zuigers van een 20V voor € 150 kon kopen (nieuw in doos) maar niet wist of dit zou passen. Ten slotte als het geld scheelt en het geeft geen problemen , waarom niet ? Maar ik ben er uit..... Zoals ik al zei , ik ga dus geld uitgeven aan speciaal gesmede (drukverlagende) zuigers voor mijn kr. zodat het goed is en ik laat mijn blok opboren naar nagenoeg 1900 cc. (geloof de 2e overmaat ofzo had ik begrepen) Last edited by 1.8 16V TURBO : 20-11-2006 at 19:00. |
#13
|
||||
|
||||
Bedankt voor jullie advies hier over ...
|
#14
|
||||
|
||||
Zo hoort het nieuwe boring, gesmeden zuigers en lage compressie, boost the bitch!
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#15
|
||||
|
||||
En shop in de US : daar zijn de prijzen nog acceptabel .
|
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Gaat zeker gebeuren maar voordat alles in de staat is zoals ik het wil dan zal dit tegen de zomer lopen voordat hij klaar is maar dan is ALLES ook nieuw en gelikt en in de smaak zoals ik het wil hebben (gewoon goed dus) |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
En laat mijn vriendin daar nu net wonen |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb ze daar inmiddels ook vandaan, en dat scheelt gewoon de helft.. Ben het adres even kwijt, maar heb het ook via hier gekregen. EDIT: Duurde even maar heb het gevonden http://www.porttuning.com Last edited by Mikkla : 24-11-2006 at 01:09. |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Kijk ... daar heb ik wat aan. Bedankt voor de tip |
#20
|
|||
|
|||
ARX heeft een 19mm pen, Kr stang een 20mm pen. Je zou ook de stang van de arx over kunnen zetten maar die zijn van het machinaal gebroken type (zeer zwak) anders zou je nog de KR stangen kunnen verbussen naar 19mm. Je moet dan evengoed wat klepsparingen voor de inlaatkleppen in de zuigers frezen.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |