#1
|
|||
|
|||
Tank reinigen. (golf1)
Vandaag was het na 1.5 jaar sturen helaas raak. Ik kom stil te staan .
De benzinemeter stond al halverwege het rooie. Maar ik dacht dat ik het wel zou redden. Toen het rooie gebied bijna was afgelopen de auto op een parkeerplaats langs de a28 gezet (ja die beruchte ja) en maar 3 liter benzine in de tank gegooid (altijd bij me). Na weer 1 a 2 km gereden te hebben begon de auto te stotteren en te stoten. Auto op de vluchtstrook gezet en na even gedacht te hebben, het benzinefilter losgehaald en flink hard in de leiding (richting tank) geblazen. Nu kon ik weer een flink eind doorrijden. Bijna bij huis begon het weer en weer de leiding doorgeblazen. De conclusie had ik zelf al wel getrokken. Vieze tank. Mijn vraag is nu: hoe kan ik deze het beste schoonmaken en moet de tank er daarvoor onderweg? Deze heb ik dus wel weer helemaal volgegooid.En zit er een benzinefilter in de tank? Tevens schommelt de motortemp nogal. Als ik normaal rij dan staat de meter keurig in het midden of er net onder. Maar stationair schiet ie aardig vlot omhoog. De fan slaat wel aan maar erg laat. Zelf heb ik al wel de achterruitverwarmingschakelaar aangesloten op de fan zodat ik deze zelf aan en uit kan zetten. Vloeistof is op peil en waterpomp is net nieuw. Last edited by MrMiljon : 16-11-2006 at 18:27. |
#2
|
||||
|
||||
|
#3
|
||||
|
||||
brandstoffilter (onder de kap) ook maar even vervangen
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#4
|
|||
|
|||
Je bedoelt gewoon dat filtertje dat tussen de slang zit? En dat filter in de pomp zelf kan ik gewoon schoonmaken dacht ik
|
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Filter zit toch voor de pomp? Kan er ook geen vuil in de pomp komen. |
#6
|
|||
|
|||
Daar heb je gelijk in. Maar dat filter zal er wel met een bepaalde gedachte zitten.
Dus eventueel ook vuil opvangen. |
#7
|
|||
|
|||
Je kan de pomp zo uitelkaar schroeven met 1 boutje boven op de aanzuigleiding
|
#8
|
|||
|
|||
Het is misschien niet de beste oplossing maar kan ik ook gewoon een tijdje doorrijden met een vieze tank. De auto staat nu weer een flinke dag stil dus zal alle drap wel bezonken zijn. Een tijdje terug heb ik hetzelfde ook gehad alleen dan minder. Een paar keer flink gas geven en het was weg. Ik begrijp dat het misschien niet erg handig is maar ik zie er een beetje tegenop om de tank eronder weg te halen. Volle tank legen, achteras los, handremkabel gebeuren los, remmen weer ontluchten enz. enz. En dit allemaal op de oprit in de buitenlucht met dit weer
|
#9
|
|||
|
|||
Meestal is de stalen vulhals van af de tankdop tot de tank verrot, waardoor roest schilfers in de tank komen die er voor zorgen dat het iedere keer verstopt raakt .
Dit is een veel voorkomende kwaal. |
#10
|
||||
|
||||
ik heb het zelfde gehad met mijn vrouw haar jetta 1,
vulhals verrot en de tank vol troep,heb toen de auto aan een kant opgekrikt (linkerkant) zodat het benzine en troep een beetje naar een kant heen liep in de tank, toen de achterbank eruit gehaald het zwarte dekseltje eraf de drijver eruit tank leeg gehaald en met een pompje op de boormachine en het rommel eruit gezogen
__________________
golf 1 '75 (1100) golf 1 '76 (1100) golf 1 '78 (1600) golf 1 '83 (1800 gti) golf 1 '83 (1100) |
#11
|
||||
|
||||
is waarschijnlijk zoals veerzes zegt, dus check even de vulhals en je kunt natuurlijk altijd de achterbank even loshalen, daaronder kun je de vlotter weghalen (vrij simpel) en dan kun je ook in de tank mss even doorblazen met compressor?
Beste is wel tank eronder uit kun je hem goed schoonmaken. |
#12
|
|||
|
|||
Oke vandaag even met de tank aan het klooien geweest maar heb hem er maar niet onderweg gehaald. Gekozen voor een andere "oplossing" misschien een beetje een beun oplossing maargoed. Allereerst heb ik de bank eruitgehaald om bij de tankmeter gekomen. Deze eruitgehaald de benzine leiding met perslucht doorgeblazen, dus die van filter naar de tank en van de meter de tank in. De benzine die eruit kwam bevatte nog wel wat vuil. Aan het metalen pijpje die de tank ingaat waardoor de benzine aangezogen word zat ook nog een rubberen slangetje van ongeveer 5 cm. Deze heb ik verder omhoog geschoven zodat er nog 3 overbleef. Hierdoor steekt de aanzuigbuis 2cm minder ver de tank in. Ik hoop dat de benzine nu hoog genoeg word aangezogen zonder het vuil wat onderin ligt mee te zuigen. Het is een quick fix maar zo kan ik in iedergeval weer even doorrijden.
Als de tank een beetje leger is zal ik de betere methodes toepassen. |
#13
|
|||
|
|||
Ieps...
Had ook vuil in mijn nafttank zitten. Heb ervoor gekozen om die binnen te doen bij garagist, die de tank ervan onder gehaald heeft, laten reinigen en testen (114€), en tank is heel zuiver nu. Voor dat geld doe je het zelf niet (ale ik toch ni) Greets |
#14
|
|||
|
|||
Dat zijn nog geen gekke bedragen maar ik weet niet hoe de uurlonen in een garage daar zijn?. In Nederland ligt dat toch al gauw op een E of 45
|
#15
|
||||
|
||||
in nederland ben je zekers wel meer kwijt!
Benzine aftappen, tank eronder vandaan halen, schoonmaken, terugplaatsen, remmen ontluchten enz. Als ze twee uurtjes rekenen mag je denk ik je handjes dicht knijpen. |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
Als er geen bouten afbreken[achterasbevesteging of ontluchtingsnippels of iets anders] |
#17
|
||||
|
||||
Ik heb het toendertijd anders opgelost. Een benzinefiltertje aan een kant open gezaagd en die onderaan de aanzuiglang in de tank gehangen. Nooit meer problemen gehad.
Eventueel kun je het filtertje af en toe vervangen.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
He das best wel een top idee. Bedankt, dit ga ik zeker proberen! |