#1
|
|||
|
|||
efffect inlaatspruitstuk
Ben nog steeds aan het rondkijken en ondertussen aan het sparen voor mij golf2 16V blok.
Wil er graag losse ECU op (megasquirt oid.), Nu moet het inlaatspruitstuk ook aangepast / veranderd worden. Nu zag ik op internet dat er mooie inlaatspruitstukken zijn voor 20V turbo. deze zijn superkort. Wat zou het effect zijn als ik dit op mijn 16v zet (kronenburger kop ed.) Ik weet dat je met korte kelken/kort spruistuk koppel verliest en op hoge toeren wat wint. Vind het opzich geen probleem dat hij onder in minder trekt. Of zijn er verder nog grote nadelen? (de flens moet gelijk zijn als het goed is.) Thijs Last edited by Thijs99 : 14-11-2006 at 17:21. |
#2
|
||||
|
||||
met zon groot spruitstuk maakt dat weinig verschil.
denk dat het weinig effect heeft. als je die gasklep maar lekker groot maakt das belangrijker. |
#3
|
|||
|
|||
qua lengte levert hij behoorlijk in tov. een standaard 16V spruitstuk. (bedoel het inlaatsprukstuk van bijv TT /Golf4, het spruitstuk van een Passat / A4 1.8T is veel langer.) Ik wou dan ook de Gasklep van een 1.8T zonder E-gas nemen dus met kabel. heb ik meteen gasklep potentio meter en een stappen motor om het stationair te regelen.
Heb laatst ergens een site gezien die voor niet al te veel geld grotere spruitstukken aanbood maar kan het nergens weer vinden . Heeft iemand toevallig link? Groeten Thijs |