#1
|
|||
|
|||
Motor loopt wisselend stationair
Beste forummers,
Mijn golfje (1500ls automaat motorcode JB) heeft een probleem met het stationair lopen. Als ik de auto start (koud) dan loopt deze 2000 toeren. Na +/- 5 min. rijden zakt het stationaire toerental naar +/- 500 toeren of slaat af. Als de motor z'n normale temperatuur heeft bereikt loopt deze wisselend stationair. De ene keer blijft ie keurig netjes 950 toeren lopen maar het kan maar zo dat het de volgende dag weer 500 toeren of niks is. Verder als de auto warm is en ik deze weer wil starten het even kan duren voordat ie aanslaat. Dit alles is gekomen na dat ik een keer een stukje ging rijden en de motor opeens begonnen te haperen/stotteren (alsof je een warmloper met de brommer had ). De auto liep wel stationair maar in de drive kon ik niet tot nauwelijks rijden (max. 20kmh). Na de auto in de N gezet te hebben en even flink gasgegeven te hebben was dit probleem verholpen (alsof er een vuiltje losschoot) maar toen kwamen dus de bovenstaande problemen. De auto is verder prima rijdbaar alleen het is een beetje vervelend. Mvg Coen |
#2
|
|||
|
|||
Wat is het onderhoud van de motor[filters ed]
|
#3
|
|||
|
|||
Circa 1250 km geleden zijn de : olie, oliefilter, luchtfilter, bougies, verdelerkap en
rotor vervangen. En ongeveer 300 km geleden de Distributieriem. |
#4
|
|||
|
|||
Is er geen lek bij de carburateur/inlaatspruitstuk
of een vacueum slang die los ligt Kan ook dat de carburateur versleten is En het brandstoffilter kan ook dicht zitten |
#5
|
|||
|
|||
Bedankt. Ik zal alles even nalopen
|
#6
|
|||
|
|||
En het onderhoud van de automaat? (olie-frisheid + peil?)
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#7
|
||||
|
||||
Benzinetank, heb zelf ook gehad met de 1500 jb dat ie begon te stotteren en slecht liep dat was omdat de vulhals redelijk verroest was, hierdoor kwam er veel roest in de tank en dat kwam op een gegeven moment niet goed meer door het filter van de tank. Na het tanken kon ik dan weer goed rijden (wervelen van de benzine was de ingang weer vrij). Als je er dus vooral last van hebt bij een lage benzinestand in de tank kan dat wel eens het probleem zijn. (als je benzinefilter snel vies is is dat ook een indicatie net als roest bij je tankdop)
|
#8
|
|||
|
|||
bedankt voor de informatie allemaal. Ik zal het benzinefilter eerst even vervangen dan zal ik wel kunnen merken of het aan vuil in de tank ligt
|