Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-11-2006, 14:07
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 587
Default Motor loopt wisselend stationair

Beste forummers,

Mijn golfje (1500ls automaat motorcode JB) heeft een probleem met het stationair lopen. Als ik de auto start (koud) dan loopt deze 2000 toeren. Na +/- 5 min. rijden zakt het stationaire toerental naar +/- 500 toeren of slaat af. Als de motor z'n normale temperatuur heeft bereikt loopt deze wisselend stationair. De ene keer blijft ie keurig netjes 950 toeren lopen maar het kan maar zo dat het de volgende dag weer 500 toeren of niks is. Verder als de auto warm is en ik deze weer wil starten het even kan duren voordat ie aanslaat.

Dit alles is gekomen na dat ik een keer een stukje ging rijden en de motor opeens begonnen te haperen/stotteren (alsof je een warmloper met de brommer had ). De auto liep wel stationair maar in de drive kon ik niet tot nauwelijks rijden (max. 20kmh). Na de auto in de N gezet te hebben en even flink gasgegeven te hebben was dit probleem verholpen (alsof er een vuiltje losschoot) maar toen kwamen dus de bovenstaande problemen.

De auto is verder prima rijdbaar alleen het is een beetje vervelend.
Mvg
Coen
Reply With Quote
  #2  
Old 09-11-2006, 20:28
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Wat is het onderhoud van de motor[filters ed]
Reply With Quote
  #3  
Old 10-11-2006, 15:13
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 587
Default

Circa 1250 km geleden zijn de : olie, oliefilter, luchtfilter, bougies, verdelerkap en
rotor vervangen. En ongeveer 300 km geleden de Distributieriem.
Reply With Quote
  #4  
Old 10-11-2006, 17:19
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Is er geen lek bij de carburateur/inlaatspruitstuk
of een vacueum slang die los ligt
Kan ook dat de carburateur versleten is
En het brandstoffilter kan ook dicht zitten
Reply With Quote
  #5  
Old 10-11-2006, 19:06
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 587
Default

Bedankt. Ik zal alles even nalopen
Reply With Quote
  #6  
Old 10-11-2006, 20:26
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

En het onderhoud van de automaat? (olie-frisheid + peil?)
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #7  
Old 11-11-2006, 12:48
g-men's Avatar
g-men g-men is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 312
Default

Benzinetank, heb zelf ook gehad met de 1500 jb dat ie begon te stotteren en slecht liep dat was omdat de vulhals redelijk verroest was, hierdoor kwam er veel roest in de tank en dat kwam op een gegeven moment niet goed meer door het filter van de tank. Na het tanken kon ik dan weer goed rijden (wervelen van de benzine was de ingang weer vrij). Als je er dus vooral last van hebt bij een lage benzinestand in de tank kan dat wel eens het probleem zijn. (als je benzinefilter snel vies is is dat ook een indicatie net als roest bij je tankdop)
Reply With Quote
  #8  
Old 12-11-2006, 12:44
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 587
Default

bedankt voor de informatie allemaal. Ik zal het benzinefilter eerst even vervangen dan zal ik wel kunnen merken of het aan vuil in de tank ligt
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum