#1
|
||||
|
||||
schorsen, slopen? hoe en wat?
Hallo,
Ik ga maandagochtend een Golf GTI ophalen om te slopen. Ik dacht te weten hoe de vork in de steel zat, maar krijg nu steeds verschillende verhalen te horen. Mijn versie: Auto kopen: - Op naam zetten - Gelijk schorsen Als de auto thuis staat: Begeleidende brief met kentekenbewijzen + kopie legitimatie opsturen naar RDW, waarna het voertuig uit het systeem van het RDW wordt gehaald. Klopt dit? of mis ik ergens een stap, of maak ik ergens een fout? Wil niet hebben, dat ik nadat ik de auto gesloopt heb een naheffing krijg of iets dergelijks. Hoop dat jullie me kunnen helpen! Groeten, Marcel |
#2
|
||||
|
||||
Als hij maar ouder is dan 15 jaar.
Dan mag je hem zelf slopen. |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Dat had ik ook gevonden op de website van RDW, maar ik doelde eigenlijk op de volgorde.. I mean.. niet dat ik dalijk nadat de auto gesloopt is, nog belasting moet betalen van de tijd dat ie geschorst was ofzo :S |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Zo heb ik het ook altijd gedaan en nooit een naheffing of iets dergelijks gekregen! je krijgt een keurige reactie van de RDW dat hij uit het systeem is. misschien een andere handige vraag: wat als je het kenteken kwijt bent en de auto is gesloopt. wat moet je dan doen? hij staat nog wel op je naam bij de RDW. |
#5
|
|||
|
|||
Wat ik altijd doe is eerst kopen dan op naam en dan vrijwaarden en dan slopen
Dan bel ik de oudijzerhandel en die komt hem ophalen en geeft een vrijwaarding af[en krijg 20euro voor het voledig kenteken] Ik heb er nog nooit een probleem mee gehad |
#6
|
||||
|
||||
Als je een auto schorst, en die binnen 3 maand sloopt. Dan moet je de wegenbelasting en verzekering voor de dagen dat je hem in bezit hebt gehad terug betalen.
Daarom heb ik toen mijn golf 2 donor maar even wat langer laten staan... |
#7
|
||||
|
||||
hoever 'gesloopt' moet de auto zijn voordat de oudijzerboer langskomt?...mag bijvooreeld de kunststof benzinetank blijven zitten, remleidingen etc...?
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Hoe bedoel je met vrijwaarden? Waar kun je dat doen? Maar eerst schorsen is dus niet verstandig als ik moroder moet geloven? |
#9
|
|||
|
|||
Alle bruikbare delen haal ik eraf,tank laat ik in de meeste gevallen zitten,en ook de ruiten die kapot zijn,remlijdingen als ze goed los gaan gaan ze er onder van daan anders blijven ze zitten.
Met vrijwaarden bedoel ik schorsen,en heb er nooit problemen mee gehad zo als ik het doe |
#10
|
||||
|
||||
Nou, Golf staat op de stoep...
Hij staat nu op mijn naam en is gelijk geschorst... Ga zo met de kentekenplaten richting het dichtsbijzijnde RDW! Allemaal bedankt voor de Info! |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Anders gewoon exporteren en alsnog slopen |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Golf op de stoep? Ik mag hopen dat dat figuurlijk gezien is, anders heb je (straks) toch wel een probleem! En waarom heb je de auto eerst geschorst als je toch gelijk het kenteken op gaat laten heffen? Kost je alleen maar extra. Kentekenbewijs + kopie legitimatie + begeleidende brief naar de RDW is voldoende om het kenteken op te laten heffen.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Nieuw kenteken aanvragen en dan dezelfde procedure volgen.
__________________
88 cabrio 2.0 83 golf gl 1.5 |
#14
|
||||
|
||||
Op de oprit dan
Maar waarom schorsen... uh.. jah. .anders moet ik van de dagen van te naam stelling tot aan dat de RDW de zooi opheft misschien nog Belasting betalen... En daar heb ik geen zin in Heb de papieren bij de dichtsbijzijnde RDW ingeleverd. Krijg vanzelf bericht. Dus het feest kan beginnen |