|
||||
|
||||
Crashtest
Vandaag viel het Volkswagen magazine op de mat met daarin een crashtest waarin een golf 1 en een golf V tegen de muur worden gezet om te kijken wat er in de afgelopen 30 jaar verbetert is. Heb ik even ingescand, het is wel een beetje jammer van die golf 1.
Leesbaar pagina 1 Leesbaar pagina 2 |
|
|||
|
|||
Stiekem wel een beetje zonde van de swallowtail
Maar stiekem weet iedereen dit toch ? Rijden in een oude auto is een stuk minder veilig bij een ongeluk dan een nieuwe auto. En zeg nooit, ik krijg toch nooit een ongeluk... Want je weet het nooit. |
|
||||
|
||||
Idd Beetje jammer van die golf 1
Wel een lache test om te doen Een ongeluk zit in een klein hoekje
|
||||
|
||||
Je hebt helemaal gelijk, je weet het nooit.
als ik met de golf1 op de snelweg rijd dan moet ik mezelf eraan herinneren dat ik meer afstand moet houden dan dat ik in de passat hoef te doen.
|
||||
|
||||
Quote:
of het een swallowtail was is niet zeker, de achterkant van die Golf 1 is tenslotte niet te zien, maar het was dus in ieder geval wel een chroombumpertjes model, maar ook als het geen swallowtail zou zijn geweest blijft het jammer. En de boodschap van deze hele actie van Volkswagen vind ik onzinnig: de actuele Golf (de V dus) is dus vele male veiliger dan de oer-Golf, alsof we dat niet wisten, en daarom moet een tip top Golf 1 geofferd worden? Stelletje sukkels daar!
|
||||
|
||||
'was' een mooie 74er
|
|
||||
|
||||
Quote:
zou je die mening ook hebben als een mooie bril kever werd geofferd?
|
||||
|
||||
Hobby blijft hobby |
|
|||
|
|||
Quote:
ben het helemaal met je eens !!!! geld en spullen (dus ook een auto) zijn maar bijzaak !! gr. Martijn |
|
||||
|
||||
Toch lijkt t me een beetje een zinloze test...
Ze rammen een auto uit 1974 (toevallig een Golf, Luuk ) tegen een muur om een vergelijking te doen met een hedendaagse auto. Ik denk dat de kans heel groot is dat deze test al eens is uitgevoerd op de '74er, en dat de uitslag van deze test voor de hand ligt als je de gegevens van die vroegere test vergelijk met die van de hedendaagse auto. Een Golf1 wordt niet meer geproduceerd, dus met de gegevens van deze test wordt verder niets gedaan als puur een vergelijking maken. Geen aanpassing op het ontwerp of iets dergelijks. Bij de Golf V waarschijnlijk ook niet meer, want deze is ook al op de markt... |
|
|||
|
|||
Quote:
Vind ik ook. Het is puur een stuk promotie wat Volkswagen wil doen.
|
|||
|
|||
ben wel benieuwd of ze een hele stapel van de oude modellen hebben staan om dit in de toekomst vaker te kunnen doen........
|
|
||||
|
||||
Quote:
Dan bied ik me bij deze aan voor een bril uit 54, een KG type 34 en een golf 1 van 74 de gti'tjes neem ik dan wel later mee |
|
|||
|
|||
Quote:
Reken maar dat Volkswagen hier en daar nog wel wat leuk spul heeft staan. Ik hoop alleen niet dat het voor het bovenstaande gebruikt wordt.
|
|||
|
|||
ooooo wat jammer van die 1 maar ze hebben er ook veel voor ons gebouwd dus mogen ze er ook wel eentje opvouwen bedankt vw voor de prachtige hobby..
|
|||
|
|||
Quote:
Heb er niet veel verstand van, maar volgens mij was de kever in 1954 al voorzien van een ovale achterruit
|
||||
|
||||
Quote:
Ben ik he-le-maal eens met je Luuk, natuurlijk is de gezondheid en het leven van een mens vele male belangrijker dan het "leven" van een auto, maar ik vind dat geen vergelijking, we kijken nu even alleen maar puur naar auto´s, en dan vind ik het gewoon jammer, menigeen, of dat nu een user is van dit forum of iemand anders, zou hartstikke blij zijn geweest als hij/zij die Golf 1 had kunnen bemachtigen voordat die auto werd gecrasht.
|
||||
|
||||
Quote:
ehmmm, je ziet me voor een "puber" aan? Ik ben inmiddels de leeftijd van 18 jaar (dat zijn eigenlijk ook geen "pubers" meer) allang gepasseerd.....
|
||||
|
||||
Puber zijn is niet leeftijdsgebonden "type 17"....maar heeft vooral met je gedrag te maken. Duidelijk merkbaar in jouw geval.
Last edited by Golf_1_gts : 30-09-2006 at 15:31. |
|
||||
|
||||
Quote:
Aha, "Golfje 1 gts", dus bij mij kun jij duidelijk puberaal gedrag herkennen? Waarom, omdat ik het zo jammer vind dat een mooie klassieke auto wordt geofferd voor een zinloze, want dat is het in dit geval, crash-test? Maar goed, als jij dat het gedrag van een puber noemt moet je dat zelf weten, een ding kan ik je wel zeggen, als ik menige bijdrage van jou op dit forum lees, begin ik me langzamerhand toch af te vragen, wie van ons twee is de grootste puber?