|
|||
|
|||
lekkage
hey mensen,
omdat ik op vwforum nix wijzer word kom ik hier mijn heil zoeken ik heb een lekkage in mijn golf aan de bestuurderskant. het is niet de deur. het komt langs mijn zekering kast. maar toen ik daar heb gekit komt het via mijn stuurkolom. het komt of van het raam. of via het afwaterings systeem. het meest logisch lijkt me de ruit. dit omdat die in juni is vervangen en het oude rubber is blijven zitten. nu werd mij aangeraden om de ruit in te kitten. met welke kit kan ik dat het beste doen? of een niew rubber? maar dan heb ik 80 % kans dat mijn ruit sneuveld zeiden ze bij de garage. iemand die mij kan helpen aub... |
|
||||
|
||||
Denk gewoon een nieuw origineel (als dat te leveren is) rubber. Zal hoogst waarschijnlijk via de ruit binnendringen
|
|||
|
|||
De linkerkant zit ook de kabel van de motorkap ontgrendeling.
Kan ook water doorheen komen. |
|
|||
|
|||
Quote:
heb ik ook al afgekit. ik haal dalijk die hele bak onder mijn motor kap eruit en trek ik daar nog alles na. |
|
||||
|
||||
Controleer even je afwateringsgaten in je parafaan. 9 van de 10x zitten deze aardig verstopt en loopt je auto snel vol bij hevige regenbuien zoals de afgelopen dagen.
Verder kijken of alle doorvoerrubbers in je schutbord nog goed zijn of dat ze überhaupt nog aanwezig zijn. En een nieuwe rubber voor je voorruit monteren kan ook zeker geen kwaad, ook rubber heeft een beperkte levensduur.
|
||||
|
||||
idd hoogglans, zit soms vol bladeren....
|
|
|||
|
|||
zet de tuinslang er eens even op en haal het onderste deel van je dachboard los en laat iemand even met een zaklamp kijken.
|
|
|||
|
|||
Quote:
heb ik al gedaan en komt het waar die goot zit (waar de computer e3nzo in licht van die zeikant. ik denk dat het de ruit is. heb deze gister afgekit. maar dat zal ook niet lang houden. mss toch maar een niew rubber... |
|
|||
|
|||
Quote:
paravaan? je bedoelt dat gootje waar 2 gaatjes in zitten boven die bak waar je computer in ligt? |
|
||||
|
||||
nieuw raamrubber kost €35 incl bij de dealer, gisteren nog besteld en PON heeft er nu dus nog een stuk of 9 liggen volgens de pc vd dealer. rubber kun je gewoon stuksnijden en dan je ruit er weer in zetten, begrijp niet dat je ruit daarvan kapot zou gaan ineens!? of er moeten al beschadegingen in zitten.
verder idd alle afwateringsgaatjes nalopen (en dan regelmatig) kan nooit kwaad!
|
|||
|
|||
pon? heb je mss een adres?
|
|
|||
|
|||
en zou autoglas vegehl zoiets op voorraad hebben liggen? zal morgen wel eens bellen
|
|
|||
|
|||
komt door voorruitrubber,heb dat met een scirocco ook eens gehad,had em met ruitenkit afgekit,dat hielp goed,best is gewoon een nieuwe rubber,als je afwateringgootjes onder de raam verstopt zijn met bladeren dat zeikt het ook zo naar binnen maar dan meestal via de kachelventilator als het zwembad vol is,heb dit eens bij een golf 2 gehad.
|
|
||||
|
||||
Parafaan is idd die goot waar je computer in ligt. Zowel links als rechts heb je afwateringsgaten zitten en vaak zitten deze verstopt met bladeren en andere teringzooi.
PON is de importeur, Zuiderinslag 2 3833BP Leusden. Kun je beter naar de lokale dealer gaan, voor 10 uur besteld diezelfde middag in huis mits artikel op voorraad is in Leusden.
|
|||
|
|||
bel morgen autoglas veghel wel even. regelen dat wel!
die paravaan heb ik al helemaal schoon gemaakt. dus moet de ruit zijn. al zie ik hem nergens lekken... |