|
|||
|
|||
vervangen of verlagen vooras T2
Wie heeft er foto's of een link naar een site met foto's van het vervangen of verlagen van een vooras van een T2.
Het gaat om foto's van hoe de as er onderuit moet/gaat en niet van het eindresultaat Thanks. |
|
||||
|
||||
Ga je toch verder met de bus?
Of ga je hem stiekem verlagen, bezweken aan de druk |
|
||||
|
||||
Kweenie wat je precies wilt zien maar op mijn website staan een aantal foto's van het eronderuit halen van mijn vooras.
Wat ik gedaan heb (als ik nix vergeet), even snel uit het bolletje: -koppelingskabel los -rempedaal los -gaskabel los -schakelstang los -remslangen los -rembekrachriger verwijderen (weet ik nie zeker meer of dit nodig was) -stuurkolom los -krik eropnder -8 ophangings bouten los -handeltje laten zakken Echetr zou ik de volgende keer eerst mijn spindels eraf halen, scheelt volgens mij enorm veel gewicht en dus ook gekloot om hem er weer onder te krijgen. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
|
|||
|
|||
Nee, ik ben bezig met de verkoop van mijn bus. er is iemand die interesse heeft, maar wil weten of het makkelijk is om een as te vervangen. Ik heb ooit op dit forum een mooie foto gezien van een ik dacht singlecap waar de as van vervangen werd. er ging een aangepaste verlaagde as onder, maar dat maakt niet uit.
Vandaar |
|
||||
|
||||
Middagje sleutelen, moet het wel lukken om er 1 te vervangen!
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
biede gelijk dan!
|
||||
|
||||
Quote:
Kan iemand dit vertalen? |
|
||||
|
||||
Quote:
DUS NIKS!
|
|||
|
|||
Ja, jammer,
er moeten toch genoeg aircooledclussers zijn die ooit een as hebben vervangen of verlaagd? die hebben dan toch ook foto's gemaakt zoals iedereen doet? het zal wel aan de vakantie liggen. Quote:
psst, die van mij zal zolang hij van mij is nooit dalen |
|
||||
|
||||
man man man, wat een gezeik over dat niet verlagen van die bus van je...
Ik hoop echt dat de volgende eigenaar dat ding zo hard slammed!!! |
|
||||
|
||||
*wielen losdraaien
*bus opkrikken *kriksteunen plaatsen (niet onder de vooras natuurlijk !! ) *wielen eraf *remleiding links en rechts losmaken (bakje eronder anders ben je millieucrimineel) *onderbak (mits aanwezig) verwijderen *koppelingskabel geheel verwijderen (loopt net onder je bovenste torsiebuis door) *gaskabel verwijderen (idem) *stuurarm vanaf je stuurhuis naar je centrale stuurarm losmaken (zorg voor een kogeltrekker) *handremkabels verwijderen (gaan ook tussen je torsiebuizen door) *krik onder de vooras plaatsen *links en rechts 4 bouten verwijderen (8 totaal dus) *vooras kompleet laten zakken (krik langzaam laten leeglopen) Schokbrekers, stuurstangen, stuurdemper, draagarmen en remmerij bouw je dus kompleet uit !! Nu delen overzetten (als het nodig is) op je andere vooras .. let op, draagarmen staan onder spanning. Goed moment om je fusseekogels te vervangen, of alles low budget terug te plaatsen monteren geschied in omgekeerde volgorde .. reken op een volle dag arbeid .. doe het zelf in een uurtje of 4, maar ik heb al wat 'vaker' een asje gewisseld
|
||||
|
||||
Ik ben niet zo thuis in deze materie, maar het valt mij op dat het zestiende antwoord in dit draadje pas het eerste is dat inhoudelijk antwoord geeft op de vraag van Rico.
Ben ik nu raar of hadden al die verlagingsgasten dat niet gewoon kunnen zeggen, i.p.v. het eeuwige geblabber en gepush dat Rico móet verlagen Ik zal wel aan vakantie toe zijn. Weet je wat, ik vertrek dit weekend voor twee weken ennuh, Spa maakt deel uit van de vakantie! Greetz Ron
|
||||
|
||||
Quote:
En deze dan Quote:
|
||||
|
||||
En het derde antwoord dan. is toch een linkje naar het verlagen van de vooras.
Het zal de vakantie wel wezen. Goede vakantie Ron!!
|
|||
|
|||
Quote:
kan iemand dit soort commentaar weghalen, daar word ik echt niet goed van!!!! |