#1
|
||||
|
||||
irritante tik vanaf rechtsvoor (bijrijderskant) golf 2
ik heb sinds een maandje een irritante tik vanaf het rechtervoorwiel (bijrijders kant) en ik ben een beetje door mijn ideeen heen wat het kan zijn.....
het tikken is niet constant maar zeer onregelmatig. de tik is er alleen bij veranderingen van beweging van de auto. Op klinker-wegen is de tik dus heel erg aanwezig en op snelwegen dus helemaal niet meer. Ook bij het optrekken en overschakelen (veranderingen van gewicht op het wiel) is de tik er weer (1x dus bij het optrekken een tik, en op klinkerwegen waar er veel hobbels zijn hoor je dus veel tikken) het is een harde tik die je in de auto hoort, en met raam open is hij dus best hard. het komt duidelijk van rechtsvoor maar weet niet meer waar ik naar kan kijken, ik heb het volgende al gedaan: - draagarmen/triangel gecontroleerd op speling, zit muurvast en rubbers zijn nog goed - stuurstang is ook nog prima in orde en goed vast - wiellagers zijn DENK IK ook nog goed, er is geen speling op het wiel. - schokdempers en veren heb ik al vervangen door andere, zonder resultaat, tikken is er nog steeds. - schijven en remklauwen ook nagekeken. wat KAN het zijn wie helpt me met goeie tips waar ik eens naar moet kijken alvast bedankt
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#2
|
||||
|
||||
Als je wiellager kapot is hoeft er niet altijd speling op je wiel te komen, Dit kan je goed testen door een scherpe bocht naar links en rechts te maken. Als je bijv. in een scherpe bocht naar links gaat, dan belast je je rechter wiellager extra, en mocht je dan z'n geluid horen kan je er van uit gaan dat er een lager kapot is.
__________________
Your Signature |
#3
|
|||
|
|||
Ik vermoed een homokineet.. vooral omdat je zegt dat het bij gasgeven erger wordt..
Dit vermoed ik omdat bij optrekken, er meer kracht vrij komt op je aandrijving. Dit zal waarschijnlijk diegene aan bakzijde zijn, EN omdat je geen speling op het wiel hebt. (kleine edit vanwege rare zinsvorming mijnerzijds)
__________________
MK II 16v Last edited by Drhardstyle16v : 02-08-2006 at 19:14. |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Als je homokineet aan wielzijde kapot is hoeft er ook niet altijd speling op het wiel te komen
__________________
Your Signature |
#5
|
|||
|
|||
Voorste baksteun.Met optrekken komt het blok omhoog,dan hoor je de uitlaat klappen
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
bij bochten werk hoor ik vrijwel geen tik (zowel linker als rechterbochten niet) misschien zal er 1x een tik komen omdat het gewicht weer veranderd, maar het word in bochten dus niet erger. een lager kan ik nu uitsluiten ?? homokineet zou misschien nog kunnen idd, niet aan gedacht zelfs zal ik die eens onderhanden gaan nemen, weer leuk werkje
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
oeps vergeten te vermelden: heb de gehele uitlaat lijn nagekeken (want ik dacht daar dus ook het eerste aan), maar zonder resultaat. ook alle motorsteunen en baksteun zijn nog goed, al naar gekeken maar vergeten te zeggen. toch bedankt voor de tip
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#8
|
|||
|
|||
toplagers van de voorschokbreker
veren veerschotel |
#9
|
||||
|
||||
Denk dat je voorlopig dan niet aan je wiellager hoeft te denken. Voorste motorsteun zou heel goed kunnen.
__________________
Your Signature |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Eens... het was een beetje een rare zinsvorming mijnerzijds.
__________________
MK II 16v |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Ow wacht, ook verkeerd gelezen
__________________
Your Signature |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
heb andere schokbrekers geplaatst rondom en de veren ook vervangen, de ori dempers en veren vervangen door schroefset wat nog in de schuur lag. Het tikken is niet weg (alleen erger omdat de schroefset nogal stug is en daardoor de hobbels harder aankomen)
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#13
|
||||
|
||||
ik ga even van de homokineet uit.
ik denk dat ik dan naar de sloop rij om een nieuwe aandrijfas met alles erop en eraan te halen voor de rechterkant en die dan monteer. kijken wat het verschil is.
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#14
|
|||
|
|||
homokineten al gechecked?
__________________
MK II 16v |
#15
|
|||
|
|||
Fussee kogel waar ruimte opzit.
Controleeren dmv een bandijzer ertussen zetten |
#16
|
||||
|
||||
morgen (dinsdag) ga ik aan de slag met de steekas/homokineet etc.
Ik ben afgelopen zondag terug gekomen van 13 dagen turkije daarom geen reactie meer hier geplaats , het antwoord op het probleem volgt uiteraard!!
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#17
|
||||
|
||||
Donderdag had ik ook een tik onder de motorkap...bleek dat de bouten van het subframe aangedraaid moesten worden terwijl deze niet eens los zaten. Het was echt maar een millimeter wat aangedraaid kon worden maar dat maakte wel het verschil.
Hoop dat het probleem snel gevonden word! |
#18
|
||||
|
||||
vandaag is het eindelijk verholpen....
ik vertrouwde er niet helemaal op dat het de homokineet was, daarom toch maar mee gewacht om te vervangen en eerst maar eens verder gekeken. alle rubbers van de draagarmen en subframe waren goed en ook alle bouten nagelopen. daarna maar eens met de motorsteunen (weer) gaan spelen, en nu hoorde ik als ik flink op het blok ging hangen HET geluid links van de motor, dus ik verdacht meteen de motorsteun. Na flink heen en weer schommelen met de motor wist ik waar het geluid vandaan kwam........ nu bleek dus dat de bouten waarmee de bumper vast zit los waren getrild en dus 1,5 cm uitstaken, deze houden ook meteen die dwarsbalk vast waar de voorste motorsteun ophangt. deze allebij vastgedraaid en tikken en rammelen is weg
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |