#1
|
||||
|
||||
Ervaringen mr glader / roma / arno
Quote:
--------------------------------------- ik weet niet of ik hier wel zoiets mag posten(anders verwijder t maar gewoon) maar t is dus voor de gene die met een g40 of g60 lader rijden te beschermen mijn broer heeft pas zij g60 blok laten reviseren en daar zijden ze hem dat ze de glader niet konnen reviseren toen maar opgestuurd naar mr glader omdat dat t eerste was wat we vonden via internet toen de lader terug kwam er onder gebouwd en ie maakte maar een raar geluid na een tijdje glader teruggestuurd zeggen ze dat er een schroefje in de glader zat en dat t niet hun fout was ok garagist opgedraaid voor die kosten want garantie dat kent ie niet denk ik en ik denk ook niet dat de garagist iets heeft laten zitten weer een rivisie verder en een paar 100 km begint de glader weer olie te lekken toen naar arno van hier op t forum geweest "polo 3 " glader laten inspecteren wat we daar tegenkwamen 3 verschillende soorten van dichtlijstingen er zou een nieuw asje zijn gemonteert maar dat zag er niet echt nieuw uit toch voor betaald geen originele lagers maar toch voor betaald geen originele keerringen en ook voor originele betaald ik zal van t weekend wel eens foto 's posten van een glader die 2 keer gereviseerd is op 3000 km door mrglader arno heeft toen voor mijn broer zijn corrado een goede geparelstraalde g60 lader gezorgd en voor ons neus gereviseerd en ik ken er zelf niet zoveel van maar hij doet t wel goed geen enkele lager word eringeperst alle onderdelen zijn origineel wat vw ook gebruikt ik heb nu in ieder geval veel bijgeleerd over de glader blijf echt weg bij mr glader Last edited by sjampoo : 02-08-2006 at 17:53. Reason: Uitleg aanpassing van titel thread |
#2
|
||||
|
||||
wat was de reactie van mr glader toen je hem confronteerde met deze feiten?
|
#3
|
||||
|
||||
de eerste keer wilde hij t ook al niet onder garantie terug maken
maar mijn broer wilt er nog wel eens langs gaan met zijn lader |
#4
|
||||
|
||||
kameraad van me rijd ook met een stage 2 getunde glader van mrglader maar die is perfect hij heeft er niks geen problemen mee
lader geeft 1,3 bar druk als ik me niet vergis met 68 mm poelie wat me wel bij stond was hij had 2 laders liggen 1 tje mrg en andere weet ik zo 1 2 3 niet meer maar 1 van de 2 vond ik niet netjes afgewerkt had ik zelf 10 keer wat 100 keer beter gekunt het ging hier om de uitlaat zijde alle 2 waren ze trouwens bij erkent bedrijf gedaan en laatst hoorde ik van andere kameraad die had het laten doen bij Roma tuning in almelo en was hier dik tevreden over 0.9 bar druk stage 2 gereviseerd maar niet stage 2 getuned met orginele poelie en jah als hij de glader niet naar behoren heeft gemaakt kan hij hem opnieuw wel goed maken of het geld terug geven zodat je het ergens anders kan laten doen |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb geen ervaring met mr glader maar wel met roma.. de polo die ik heb gekocht daarvan was de g-lader 10.000km geleden gereviseerd door roma.. Omdat de druk niet meer boven de 0.5 kwam en er geen lek te vinden was, ben ik naar arno gereden. Arno heeft hem gedemonteerd en geopend.. Wat kwamen we tegen: gelijmde keringen, skg lagers (niet origineel dus) en ze ratelde al (wat dus absoluut niet mag), zwarte dichtlijsten (ook niet origineel) die al een kleine 2 á 3 mm gekrompen waren na 10.000 km. Verder hadden ze nog eens dikke zwarte drap gebruikt wat als vet moet dienen.. dacht het niet dus.. en aan de vorige eigenaar heeft het niet gelegen want dit was een echte polo liefhebber die dus echt wel super om is gegaan met zijn g40!!! Dus tja of Roma zo'n goede g-laders afleverd ik betwijfel het.. Het nadeel is wel dat je er waarschijnlijk pas achterkomt als de garantie verlopen is... En zoals de topic starter al verteld, laat arno je alles zien en je mag er van begin tot eind bij zijn en verteld met alle liefde over zijn g-lader liefde en de rotzooi die er wel niet gebruikt wordt. |
#6
|
|||
|
|||
Amen.
Wat ook zo bij die G60 lader was : Er zat een lomp bewerkte uitlaathelft op,de inlaathelft is waarschijnlijk stuk geweest en de verdringer ook,die waren niet bewerkt. De verdringer sloeg al behoorlijk tegen de wanden aan en er waren al stukjes vanaf gebroken. De veerlijsten veerden totaal niet meer op daardoor. Toen het druksysteem gevoeld,en daar zwarte drap uitgehaald,en daar zaten dus stukjes metaal in. Alles eraf gehaald en schoongemaakt,de stukken metaal en een stuk dichtlijst van de oude verdringer kwamen toen ook tevoorschijn. De olielekkage ook opgespoort,dit kwam omdat de verdringer niet goed terug geplaatst was,en het metalen ringetje van de kering geknapt was,en die was al half opgevreten,en heeft zich ook door de olie versprijdt,de moter in. Toen de zegelring van t verdringerlager eruit gehaald,en toen zagen we de reden dat de verdringer tegen de wanden sloeg. Het huis waar t lager inligt was zo uitgelubberd,dat deze er gewoon los inlag. Dus als deze warm is nog losser ligt en de verdringer nog losser door t huis vliegt. De eigenaar heeft een hoop geluk gehad,want de lader had makkelijk kunnen ploffen en alle troep had dan zo in de gereviseerde moter gezeten. Er is wat troep uit het druksysteem gehaald,en waarschijnlijk ook een beetje de moter in gegaan van de oude lader. Hopelijk geen schade eraan opgelopen.... Arno
__________________
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!! Last edited by polo 3 : 31-07-2006 at 17:50. |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
jah ik zeg het altijd zo als het je zelf over komen is weet je 100%cker wat er is afgesproken en wat niet of hij compleet met orginele onderdelen in elkaar gezet moet worden of niet en blijkt dan dat het niet gebeurt is als afgesproken jah dan pas kun je spreken van breng je lader daar ab niet heen zoals de topic starter zegt maar waar woont arno als ik vragen mag mijn broer zijn lader moet namelijk ook nog gereviseerd worden en dat moet ook gewoon goed gebeuren van onze kant zijn de werkzaamheden goed uit gevoerd bij mrglader maar jah dan praat ik over 1 a 2 jaar terug dat dat gebeurd is als het niet langer was en de zaken kunen voor uit gaan maar ook achteruit |
#8
|
|||
|
|||
__________________
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!! |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
daar zit zeker iets in wat je zegt.. op de bon van roma die erbij zat bij de aanschaf van de polo stond volledige revisie.. er werd niet gesproken over originele delen of niet.. maar wat in ieder geval zeker is, is dat je keringen als ze kapot gaan met monteren, nooit mag lijmen maar je gewoon een nieuwe pakt!! |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
jah dat lijkt mij ook wat ik dan zo raar vind is dat ze hun naam voor zoiets doms in gevaar zouden brengen wat kost een keering 20 euro en het lijkt me dan niet dat ze die gaan plaken omdat zoiets toch altijd gezien zal worden bij een volgende revisie en daarbij mischien heeft die liefhebber deze glader wel 2de hands gekocht en voor de zekerheid later reviseren of iets dergelijks en was de lader in dus danige slechte staat dat de keeringen voor de zekerheid zijn geplakt Last edited by 1800 16v kr : 31-07-2006 at 18:28. |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Wat vaker het geval is, een lader wordt aangeboden voor revisie, als die dan niet meer te redden valt. En de eigenaar heeft geen centjes, wat in de Glader wereld maar al te vaak voorkomt. Dan kun je laders nog redden voor een laatste keer, door de handel te lijmen. Als jij revisie bedrijf bent, en iemand wil dit, dan is het toch klaar. En 10.000km dan kan er al zoveel gebeurd zijn. Het komt zelfs voor dat revisie papieren worden nagemaakt!!!! Zelf heb ik een keer een MR Glader op een auto aangetroffen die had e.d. nu kan die nog een keer revisie gehad. En de lader had maar een paar duizend km gedraaid nadien. Tja...dat is het een dikke zooi in die lader, maar de eigenaar maakt wel de blitz...fast and furieus daar gaat het om.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#12
|
||||
|
||||
Oja het verlijmen van de dichtlijsten is bij slechte verdringers niet eens een verkeerd iets.
Mocht er dan iets barsten, dan blijft de lijst zitten. Zit die lijst gewoon los, dan komt ie er dubbel tussen en kun je alles in de klikko mikken. Tevens heb je kans dat er rommel via de IC in je motor komt. Door de lijsten te lijmen...heb je daar minder kans op. Laat ik het anders stellen, ik lijm vanaf nagelnieuw 0km laders de dichtlijsten van de verdringer. Mijn lader draait in pieken tegen de 19.500 rpm. Ik doe niks voor anderen. Geen tijd voor. Maw het is niet altijd beun dat verdringerlijsten gelijmd zitten.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#13
|
|||
|
|||
Ik ga er niet vanuit dat het een nieuw gekochte lader is.. de auto heeft nu 118.000 op de teller en ik heb alle rekeningen van de wagen van wat er aan gemaakt/veranderd is.. de g-lader is 2x rereviseerd door roma, waarvan ik dus de rekeningen heb!!
Dus het is niet de bedoeling geweest om de g-lader te redden, als je de toestand van de lader bekijkt. Deze is namelijk subliem.. (al zeg ik het zelf) voor de geintresseerde een paar foto's van de lader.. |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Als een lader nagelnieuw is en dan de lijsten lijmen? Gewoon sintimid erin,die krimpen niet en zijn ietsje langer waardoor ze altijd vast liggen. En de reden dat de meeste bedrijven de lijsten lijmen,is omdat ze slechte kwaliteit gebruiken die krimpen,en als die niet gelijmt worden dan poetsen ze zich naar buiten en komen ze tussen de wand. Als een verdringer wat uitgelopen is, stiften dat ding. Is de wand erg dun,weggooien. Gewoon niet reviseren,ook niet als die te diep in gesleten is. Maar voor sommige is t geld belangrijker,en reviseren ze m toch. Maar bijna 19.000 toeren? Das knap,wel vaak het hoofd verdringer lager wisselen dan... Arno
__________________
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!! |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Verdringerlagers zijn het probleem niet. Balansaslagers is meestal 2500km. Nieuwe laders zitten altijd al de Sintimid lijsten in. Dus die lijmen we gewoon vast :-) Gewoon om gevolg schade te voorkomen. Een lader is duur, maar motorschade is nog vele malen duurder in mijngeval.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Waarom ben je niet terug gegaan met de je g lader naar roma ????. Misschien hadden ze dan wel iets voor je kunnen doen.
__________________
Iedere dag bezopen, Is ook een geregeld leven!!! MEMBER OF VW-SPEED.NL |
#17
|
|||
|
|||
Welke balansaslagers gebruik je?
Orginele willen snel lekken als ze veel moeten draaien en warmer worden als normaal. En heb je het kapje nog op de dynamo zitten,daardoor worden die lagertjes extra gekoeld. Arno
__________________
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!! |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb telefonisch contact gehad. Ze hadden zeker wat kunnen doen maar dat viel buiten de garantie. Aangezien ik in limburg woon, was Arno een goedkopere oplossing in alle opzichten. |
#19
|
||||
|
||||
ik heb mijn lader ook bij arno laten doen. ik vroeg of ik mee mocht kijken tijdens het reviceren en daar had ie geen problemen mee. veel van geleerd en ik rij dagelijks met plezier rond in mijn G40.
ik hoor hier en daar ook steeds dat je bij grotere revisie bedrijven weg moet blijven, omdat je vaak hoort dat het niet deugt en dat je naar garantie bijna altijd kunt fluiten. heb er zelf geen ervaringen mee.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#20
|
|||
|
|||
Dit is de lader die er nu opzit....
Gereviseerd met orginele Fag lagers,orginele torrington voor de verdringer,orginele sintimid lijsten,orginele vw audi goetze keringen,het echte klubervet en een gates breed riempje. Ook is de lader geglaspareld,en er zit een half jaar garantie op! Arno [IMG] [/IMG]
__________________
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!! |