Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31-07-2006, 16:54
sander_beer's Avatar
sander_beer sander_beer is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 681
Default Ervaringen mr glader / roma / arno

Quote:
Edit: topic titel aangepast naar 'ervaringen mr glader / roma / arno'


Deze thread is ondertussen uitgegroeit tot een 'ervaringen' thread, en niet zozeer een aansporing tot het wegblijven bij een specifiek bedrijf.

Let wel: elke verhaal heeft 2 kanten. 1 negatieve ervaring van 1 persoon bij 1 bedrijf is niet gelijk aan 'altijd negatief'.

---------------------------------------
ik weet niet of ik hier wel zoiets mag posten(anders verwijder t maar gewoon)
maar t is dus voor de gene die met een g40 of g60 lader rijden te beschermen

mijn broer heeft pas zij g60 blok laten reviseren en daar zijden ze hem dat ze de glader niet konnen reviseren toen maar opgestuurd naar mr glader
omdat dat t eerste was wat we vonden via internet
toen de lader terug kwam er onder gebouwd en ie maakte maar een raar geluid na een tijdje
glader teruggestuurd zeggen ze dat er een schroefje in de glader zat en dat t niet hun fout was
ok garagist opgedraaid voor die kosten want garantie dat kent ie niet denk ik en ik denk ook niet dat de garagist iets heeft laten zitten
weer een rivisie verder en een paar 100 km begint de glader weer olie te lekken
toen naar arno van hier op t forum geweest "polo 3 "
glader laten inspecteren wat we daar tegenkwamen
3 verschillende soorten van dichtlijstingen
er zou een nieuw asje zijn gemonteert maar dat zag er niet echt nieuw uit toch voor betaald
geen originele lagers maar toch voor betaald
geen originele keerringen en ook voor originele betaald
ik zal van t weekend wel eens foto 's posten van een glader die 2 keer gereviseerd is op 3000 km door mrglader

arno heeft toen voor mijn broer zijn corrado een goede geparelstraalde g60 lader gezorgd en voor ons neus gereviseerd en ik ken er zelf niet zoveel van maar hij doet t wel goed geen enkele lager word eringeperst alle onderdelen zijn origineel wat vw ook gebruikt
ik heb nu in ieder geval veel bijgeleerd over de glader

blijf echt weg bij mr glader

Last edited by sjampoo : 02-08-2006 at 17:53. Reason: Uitleg aanpassing van titel thread
Reply With Quote
  #2  
Old 31-07-2006, 16:57
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

wat was de reactie van mr glader toen je hem confronteerde met deze feiten?
Reply With Quote
  #3  
Old 31-07-2006, 17:00
sander_beer's Avatar
sander_beer sander_beer is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 681
Default

de eerste keer wilde hij t ook al niet onder garantie terug maken
maar mijn broer wilt er nog wel eens langs gaan met zijn lader
Reply With Quote
  #4  
Old 31-07-2006, 17:08
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default

kameraad van me rijd ook met een stage 2 getunde glader van mrglader maar die is perfect hij heeft er niks geen problemen mee
lader geeft 1,3 bar druk als ik me niet vergis met 68 mm poelie

wat me wel bij stond was hij had 2 laders liggen 1 tje mrg en andere weet ik zo 1 2 3 niet meer
maar 1 van de 2 vond ik niet netjes afgewerkt had ik zelf 10 keer wat 100 keer beter gekunt het ging hier om de uitlaat zijde

alle 2 waren ze trouwens bij erkent bedrijf gedaan

en laatst hoorde ik van andere kameraad die had het laten doen bij Roma tuning in almelo en was hier dik tevreden over 0.9 bar druk stage 2 gereviseerd maar niet stage 2 getuned met orginele poelie

en jah als hij de glader niet naar behoren heeft gemaakt kan hij hem opnieuw wel goed maken of het geld terug geven zodat je het ergens anders kan laten doen
__________________
drive it like it's stolen

http://album.partyflock.nl/23660072.jpg
Reply With Quote
  #5  
Old 31-07-2006, 17:28
mark2fpolo mark2fpolo is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 541
Default

Quote:
Originally Posted by 1800 16v kr
en laatst hoorde ik van andere kameraad die had het laten doen bij Roma tuning in almelo en was hier dik tevreden over 0.9 bar druk stage 2 gereviseerd maar niet stage 2 getuned met orginele poelie



Ik heb geen ervaring met mr glader maar wel met roma..

de polo die ik heb gekocht daarvan was de g-lader 10.000km geleden gereviseerd door roma.. Omdat de druk niet meer boven de 0.5 kwam en er geen lek te vinden was, ben ik naar arno gereden. Arno heeft hem gedemonteerd en geopend..

Wat kwamen we tegen: gelijmde keringen, skg lagers (niet origineel dus) en ze ratelde al (wat dus absoluut niet mag), zwarte dichtlijsten (ook niet origineel) die al een kleine 2 á 3 mm gekrompen waren na 10.000 km. Verder hadden ze nog eens dikke zwarte drap gebruikt wat als vet moet dienen.. dacht het niet dus..


en aan de vorige eigenaar heeft het niet gelegen want dit was een echte polo liefhebber die dus echt wel super om is gegaan met zijn g40!!!

Dus tja of Roma zo'n goede g-laders afleverd ik betwijfel het..
Het nadeel is wel dat je er waarschijnlijk pas achterkomt als de garantie verlopen is...

En zoals de topic starter al verteld, laat arno je alles zien en je mag er van begin tot eind bij zijn en verteld met alle liefde over zijn g-lader liefde en de rotzooi die er wel niet gebruikt wordt.
Reply With Quote
  #6  
Old 31-07-2006, 17:45
polo 3 polo 3 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 358
Default

Amen.
Wat ook zo bij die G60 lader was :
Er zat een lomp bewerkte uitlaathelft op,de inlaathelft is waarschijnlijk stuk geweest en de verdringer ook,die waren niet bewerkt.
De verdringer sloeg al behoorlijk tegen de wanden aan en er waren al stukjes vanaf gebroken.
De veerlijsten veerden totaal niet meer op daardoor.
Toen het druksysteem gevoeld,en daar zwarte drap uitgehaald,en daar zaten dus stukjes metaal in.
Alles eraf gehaald en schoongemaakt,de stukken metaal en een stuk dichtlijst van de oude verdringer kwamen toen ook tevoorschijn.
De olielekkage ook opgespoort,dit kwam omdat de verdringer niet goed terug geplaatst was,en het metalen ringetje van de kering geknapt was,en die was al half opgevreten,en heeft zich ook door de olie versprijdt,de moter in.
Toen de zegelring van t verdringerlager eruit gehaald,en toen zagen we de reden dat de verdringer tegen de wanden sloeg.
Het huis waar t lager inligt was zo uitgelubberd,dat deze er gewoon los inlag.
Dus als deze warm is nog losser ligt en de verdringer nog losser door t huis vliegt.
De eigenaar heeft een hoop geluk gehad,want de lader had makkelijk kunnen ploffen en alle troep had dan zo in de gereviseerde moter gezeten.
Er is wat troep uit het druksysteem gehaald,en waarschijnlijk ook een beetje de moter in gegaan van de oude lader.
Hopelijk geen schade eraan opgelopen....

Arno
__________________
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Last edited by polo 3 : 31-07-2006 at 17:50.
Reply With Quote
  #7  
Old 31-07-2006, 17:55
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default

Quote:
Originally Posted by mark2fpolo
Ik heb geen ervaring met mr glader maar wel met roma..

de polo die ik heb gekocht daarvan was de g-lader 10.000km geleden gereviseerd door roma.. Omdat de druk niet meer boven de 0.5 kwam en er geen lek te vinden was, ben ik naar arno gereden. Arno heeft hem gedemonteerd en geopend..

Wat kwamen we tegen: gelijmde keringen, skg lagers (niet origineel dus) en ze ratelde al (wat dus absoluut niet mag), zwarte dichtlijsten (ook niet origineel) die al een kleine 2 á 3 mm gekrompen waren na 10.000 km. Verder hadden ze nog eens dikke zwarte drap gebruikt wat als vet moet dienen.. dacht het niet dus..


en aan de vorige eigenaar heeft het niet gelegen want dit was een echte polo liefhebber die dus echt wel super om is gegaan met zijn g40!!!

Dus tja of Roma zo'n goede g-laders afleverd ik betwijfel het..
Het nadeel is wel dat je er waarschijnlijk pas achterkomt als de garantie verlopen is...

En zoals de topic starter al verteld, laat arno je alles zien en je mag er van begin tot eind bij zijn en verteld met alle liefde over zijn g-lader liefde en de rotzooi die er wel niet gebruikt wordt.


jah ik zeg het altijd zo als het je zelf over komen is weet je 100%cker wat er is afgesproken en wat niet
of hij compleet met orginele onderdelen in elkaar gezet moet worden of niet
en blijkt dan dat het niet gebeurt is als afgesproken jah dan pas kun je spreken van breng je lader daar ab niet heen zoals de topic starter zegt

maar waar woont arno als ik vragen mag mijn broer zijn lader moet namelijk ook nog gereviseerd worden en dat moet ook gewoon goed gebeuren
van onze kant zijn de werkzaamheden goed uit gevoerd bij mrglader maar jah dan praat ik over 1 a 2 jaar terug dat dat gebeurd is als het niet langer was en de zaken kunen voor uit gaan maar ook achteruit
__________________
drive it like it's stolen

http://album.partyflock.nl/23660072.jpg
Reply With Quote
  #8  
Old 31-07-2006, 18:02
polo 3 polo 3 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 358
Default

Ik kom uit heesch,dat ligt naast oss..
Voor info kun je me ook mailen arnoz10@hotmail.com


Arno
__________________
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!
Reply With Quote
  #9  
Old 31-07-2006, 18:08
mark2fpolo mark2fpolo is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 541
Default

Quote:
Originally Posted by 1800 16v kr
jah ik zeg het altijd zo als het je zelf over komen is weet je 100%cker wat er is afgesproken en wat niet
of hij compleet met orginele onderdelen in elkaar gezet moet worden of niet
en blijkt dan dat het niet gebeurt is als afgesproken jah dan pas kun je spreken van breng je lader daar ab niet heen zoals de topic starter zegt



daar zit zeker iets in wat je zegt.. op de bon van roma die erbij zat bij de aanschaf van de polo stond volledige revisie.. er werd niet gesproken over originele delen of niet..

maar wat in ieder geval zeker is, is dat je keringen als ze kapot gaan met monteren, nooit mag lijmen maar je gewoon een nieuwe pakt!!
Reply With Quote
  #10  
Old 31-07-2006, 18:25
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default

Quote:
Originally Posted by mark2fpolo
daar zit zeker iets in wat je zegt.. op de bon van roma die erbij zat bij de aanschaf van de polo stond volledige revisie.. er werd niet gesproken over originele delen of niet..

maar wat in ieder geval zeker is, is dat je keringen als ze kapot gaan met monteren, nooit mag lijmen maar je gewoon een nieuwe pakt!!


jah dat lijkt mij ook
wat ik dan zo raar vind
is dat ze hun naam voor zoiets doms in gevaar zouden brengen
wat kost een keering 20 euro
en het lijkt me dan niet dat ze die gaan plaken
omdat zoiets toch altijd gezien zal worden bij een volgende revisie

en daarbij mischien heeft die liefhebber deze glader wel 2de hands gekocht
en voor de zekerheid later reviseren of iets dergelijks en was de lader in dus danige slechte staat dat de keeringen voor de zekerheid zijn geplakt
__________________
drive it like it's stolen

http://album.partyflock.nl/23660072.jpg

Last edited by 1800 16v kr : 31-07-2006 at 18:28.
Reply With Quote
  #11  
Old 31-07-2006, 19:06
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Quote:
Originally Posted by 1800 16v kr
jah dat lijkt mij ook
wat ik dan zo raar vind
is dat ze hun naam voor zoiets doms in gevaar zouden brengen
wat kost een keering 20 euro
en het lijkt me dan niet dat ze die gaan plaken
omdat zoiets toch altijd gezien zal worden bij een volgende revisie

en daarbij mischien heeft die liefhebber deze glader wel 2de hands gekocht
en voor de zekerheid later reviseren of iets dergelijks en was de lader in dus danige slechte staat dat de keeringen voor de zekerheid zijn geplakt



Wat vaker het geval is, een lader wordt aangeboden voor revisie, als die dan niet meer te redden valt.
En de eigenaar heeft geen centjes, wat in de Glader wereld maar al te vaak voorkomt.
Dan kun je laders nog redden voor een laatste keer, door de handel te lijmen.

Als jij revisie bedrijf bent, en iemand wil dit, dan is het toch klaar.
En 10.000km dan kan er al zoveel gebeurd zijn.
Het komt zelfs voor dat revisie papieren worden nagemaakt!!!!


Zelf heb ik een keer een MR Glader op een auto aangetroffen die had e.d. nu kan die nog een keer revisie gehad.
En de lader had maar een paar duizend km gedraaid nadien.
Tja...dat is het een dikke zooi in die lader, maar de eigenaar maakt wel de blitz...fast and furieus daar gaat het om.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #12  
Old 31-07-2006, 19:12
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Oja het verlijmen van de dichtlijsten is bij slechte verdringers niet eens een verkeerd iets.
Mocht er dan iets barsten, dan blijft de lijst zitten.
Zit die lijst gewoon los, dan komt ie er dubbel tussen en kun je alles in de klikko mikken.
Tevens heb je kans dat er rommel via de IC in je motor komt.
Door de lijsten te lijmen...heb je daar minder kans op.

Laat ik het anders stellen, ik lijm vanaf nagelnieuw 0km laders de dichtlijsten van de verdringer.
Mijn lader draait in pieken tegen de 19.500 rpm.
Ik doe niks voor anderen. Geen tijd voor.


Maw het is niet altijd beun dat verdringerlijsten gelijmd zitten.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #13  
Old 31-07-2006, 19:25
mark2fpolo mark2fpolo is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 541
Default

Ik ga er niet vanuit dat het een nieuw gekochte lader is.. de auto heeft nu 118.000 op de teller en ik heb alle rekeningen van de wagen van wat er aan gemaakt/veranderd is.. de g-lader is 2x rereviseerd door roma, waarvan ik dus de rekeningen heb!!

Dus het is niet de bedoeling geweest om de g-lader te redden, als je de toestand van de lader bekijkt. Deze is namelijk subliem.. (al zeg ik het zelf)


voor de geintresseerde een paar foto's van de lader..









Reply With Quote
  #14  
Old 31-07-2006, 19:40
polo 3 polo 3 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 358
Default

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Oja het verlijmen van de dichtlijsten is bij slechte verdringers niet eens een verkeerd iets.
Mocht er dan iets barsten, dan blijft de lijst zitten.
Zit die lijst gewoon los, dan komt ie er dubbel tussen en kun je alles in de klikko mikken.
Tevens heb je kans dat er rommel via de IC in je motor komt.
Door de lijsten te lijmen...heb je daar minder kans op.

Laat ik het anders stellen, ik lijm vanaf nagelnieuw 0km laders de dichtlijsten van de verdringer.
Mijn lader draait in pieken tegen de 19.500 rpm.
Ik doe niks voor anderen. Geen tijd voor.


Maw het is niet altijd beun dat verdringerlijsten gelijmd zitten.



Als een lader nagelnieuw is en dan de lijsten lijmen?
Gewoon sintimid erin,die krimpen niet en zijn ietsje langer waardoor ze altijd vast liggen.
En de reden dat de meeste bedrijven de lijsten lijmen,is omdat ze slechte kwaliteit gebruiken die krimpen,en als die niet gelijmt worden dan poetsen ze zich naar buiten en komen ze tussen de wand.
Als een verdringer wat uitgelopen is, stiften dat ding.
Is de wand erg dun,weggooien.
Gewoon niet reviseren,ook niet als die te diep in gesleten is.
Maar voor sommige is t geld belangrijker,en reviseren ze m toch.
Maar bijna 19.000 toeren?
Das knap,wel vaak het hoofd verdringer lager wisselen dan...


Arno
__________________
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!
Reply With Quote
  #15  
Old 31-07-2006, 21:31
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Quote:
Originally Posted by polo 3
Als een lader nagelnieuw is en dan de lijsten lijmen?
Gewoon sintimid erin,die krimpen niet en zijn ietsje langer waardoor ze altijd vast liggen.
En de reden dat de meeste bedrijven de lijsten lijmen,is omdat ze slechte kwaliteit gebruiken die krimpen,en als die niet gelijmt worden dan poetsen ze zich naar buiten en komen ze tussen de wand.
Als een verdringer wat uitgelopen is, stiften dat ding.
Is de wand erg dun,weggooien.
Gewoon niet reviseren,ook niet als die te diep in gesleten is.
Maar voor sommige is t geld belangrijker,en reviseren ze m toch.
Maar bijna 19.000 toeren?
Das knap,wel vaak het hoofd verdringer lager wisselen dan...


Arno


Verdringerlagers zijn het probleem niet.
Balansaslagers is meestal 2500km.

Nieuwe laders zitten altijd al de Sintimid lijsten in.
Dus die lijmen we gewoon vast :-)
Gewoon om gevolg schade te voorkomen.
Een lader is duur, maar motorschade is nog vele malen duurder in mijngeval.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #16  
Old 31-07-2006, 21:53
Gerrit-Tdi's Avatar
Gerrit-Tdi Gerrit-Tdi is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 174
Send a message via MSN to Gerrit-Tdi
Default

Quote:
Originally Posted by mark2fpolo
Ik heb geen ervaring met mr glader maar wel met roma..

de polo die ik heb gekocht daarvan was de g-lader 10.000km geleden gereviseerd door roma.. Omdat de druk niet meer boven de 0.5 kwam en er geen lek te vinden was, ben ik naar arno gereden. Arno heeft hem gedemonteerd en geopend..

Wat kwamen we tegen: gelijmde keringen, skg lagers (niet origineel dus) en ze ratelde al (wat dus absoluut niet mag), zwarte dichtlijsten (ook niet origineel) die al een kleine 2 á 3 mm gekrompen waren na 10.000 km. Verder hadden ze nog eens dikke zwarte drap gebruikt wat als vet moet dienen.. dacht het niet dus..


en aan de vorige eigenaar heeft het niet gelegen want dit was een echte polo liefhebber die dus echt wel super om is gegaan met zijn g40!!!

Dus tja of Roma zo'n goede g-laders afleverd ik betwijfel het..
Het nadeel is wel dat je er waarschijnlijk pas achterkomt als de garantie verlopen is...

En zoals de topic starter al verteld, laat arno je alles zien en je mag er van begin tot eind bij zijn en verteld met alle liefde over zijn g-lader liefde en de rotzooi die er wel niet gebruikt wordt.


Waarom ben je niet terug gegaan met de je g lader naar roma ????. Misschien hadden ze dan wel iets voor je kunnen doen.
__________________
Iedere dag bezopen, Is ook een geregeld leven!!!
MEMBER OF VW-SPEED.NL
Reply With Quote
  #17  
Old 31-07-2006, 22:37
polo 3 polo 3 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 358
Default

Welke balansaslagers gebruik je?
Orginele willen snel lekken als ze veel moeten draaien en warmer worden als normaal.
En heb je het kapje nog op de dynamo zitten,daardoor worden die lagertjes extra gekoeld.

Arno
__________________
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!
Reply With Quote
  #18  
Old 01-08-2006, 16:13
mark2fpolo mark2fpolo is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 541
Default

Quote:
Originally Posted by Gerrit-Tdi
Waarom ben je niet terug gegaan met de je g lader naar roma ????. Misschien hadden ze dan wel iets voor je kunnen doen.


Ik heb telefonisch contact gehad. Ze hadden zeker wat kunnen doen maar dat viel buiten de garantie.

Aangezien ik in limburg woon, was Arno een goedkopere oplossing in alle opzichten.
Reply With Quote
  #19  
Old 01-08-2006, 16:31
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default

ik heb mijn lader ook bij arno laten doen. ik vroeg of ik mee mocht kijken tijdens het reviceren en daar had ie geen problemen mee. veel van geleerd en ik rij dagelijks met plezier rond in mijn G40.

ik hoor hier en daar ook steeds dat je bij grotere revisie bedrijven weg moet blijven, omdat je vaak hoort dat het niet deugt en dat je naar garantie bijna altijd kunt fluiten. heb er zelf geen ervaringen mee.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
  #20  
Old 01-08-2006, 20:12
polo 3 polo 3 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 358
Default

Dit is de lader die er nu opzit....
Gereviseerd met orginele Fag lagers,orginele torrington voor de verdringer,orginele sintimid lijsten,orginele vw audi goetze keringen,het echte klubervet en een gates breed riempje.
Ook is de lader geglaspareld,en er zit een half jaar garantie op!

Arno

[IMG]
[/IMG]
__________________
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum