Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 21-07-2006, 12:33
sanderz's Avatar
sanderz sanderz is offline
Married to PC

Send a message via MSN to sanderz
Default Sanderz corrado vr6

Na een paar maanden geleden de kever verkocht te hebben wilde ik eerst met de golf verdergaan. Maar aangezien ik toch wat vermogen mistte ging ik toch op zoek naar wat anders. Toen kwam ik deze corrado tegen voor een schappelijke prijs en kon er me golf op inruilen. Dus de deal was snel gemaakt. De pirelli's heb ik nog wel verkocht aan iemand van vwforum. Goed de corrado nu. Het is een vr6 van 1991, nog goed in de lak, stoffen intrerieur zonder brandgaten ed. Hij is alleen verlaagd verder helemaal standaard.

De auto blijft zoveel mogelijk standaard op een paar dingen na. De uitlaat wordt anders en er komen andere velgen onder, die ik gisteren aangeschaft heb. Het zijn geworden 18 inch Ace spyder en zo gaat het er ongeveer uitzien.

Ik wilde in eerste instantie bbs rs in 16 inch eronder hebben maar daar durven ze de hoofdprijs voor te vragen, totdat ik dit setje tegenkwam.

Wanneer ze er onderkomen weet ik nog niet want de banden zullen ook niet weinig kosten, maar we zien wel.

mzzl sander
Old 21-07-2006, 15:30
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur

nice! toch wel mooi zo'n corrado.. had het er een paar dagen geleden nog over met een vriend van me, dat het zo jammer is van het negatieve imago dat ze hebben, zijn verschrikkelijk mooie auto's. je bent iig op de goeie weg!

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
Old 22-07-2006, 11:58
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC

Een mooi onverknoeid exemplaar, mooie basis man! Goede keus dat je er niet teveel aan gaat veranderen. Wat velgen betreft ben ik nooit snel een fan van iets wat buiten de OEM+ style komt, maar moet zeggen dat ik dezen zeer mooi vind staan!
Ben benieuwd naar de komende foto's.
Reply With Quote
Old 22-07-2006, 14:22
HUS's Avatar
HUS HUS is offline
VW Enthousiast

Ziet er goed uit zo met 18 inch
Reply With Quote
Old 22-07-2006, 18:30
Erwin G60's Avatar
Erwin G60 Erwin G60 is offline
No personal life

Goed bezig ziet er goed uit
Old 22-07-2006, 18:59
sanderz's Avatar
Married to PC

Quote:
Originally Posted by Matheo
nice! toch wel mooi zo'n corrado.. had het er een paar dagen geleden nog over met een vriend van me, dat het zo jammer is van het negatieve imago dat ze hebben, zijn verschrikkelijk mooie auto's. je bent iig op de goeie weg!

komt waarschijnlijk door die koekebakkers die die dingen helemaal onderplakken met plastic en neon enzo. ik ben geen fan van die stijl ik hou meer van eenvoud. ik zou deze auto eerder motorisch tunen dan optisch maar ik moest die velgen echt hebben. en er zijn er hier een paar op het forum die bewijzen dan een corrado zonder al te veel poespas gewoon een mooie auto is kijk naar erwin g60 en ad g60.
Old 23-07-2006, 19:57
Erwin G60's Avatar
No personal life

Helemaal met je eens als je een corrado hebt word je al weer vergeleken met zon sjonnie met een prelude bij wijze van spreken.Je hebt ook wel van die sjonnies in een golf 1 of een kever.Ik zeg altijd maar koop iets als je het mooi vind en denk niet wat een ander er van vind daar heb je niet zoveel aan
Old 24-07-2006, 08:31
AD G60 AD G60 is offline
VW Guru

Mooie corrado! Qua velgen zou ik persoonlijk wat kleiners nemen omdat je anders niet echt laag kan gaan.
Kawasaki Z750 2010
Reply With Quote
Old 24-07-2006, 10:40
sanderz's Avatar
Married to PC

valt wel mee hoor er komen hele platte bandjes onder. en dat hij niet zo laag meer is vind ik niet erg want ik woon in drempelland kijk maar naar me voorlip.
Old 02-08-2006, 16:05
sanderz's Avatar
Married to PC

vandaag het stuurtje binnengekregen wat ik van cabriokneut heb overgenomen. moet natuurlijk gelijk gemonteerd worden

Old 19-08-2006, 21:04
sanderz's Avatar
Married to PC

We zijn nu een paar weekjes verder en ik heb eens goed kunnen nadenken wat ik met de auto wil gaan doen. Er zitten een paar dingetjes aan de auto waaraan ik me heel erg stoor. De voorbumper is niet echt netjes meer, het lijkt wel of een keer ergens achter zijn blijven hangen met de onderkant vd bumper precies in het midden. En aan de rechterkant zit een flinke beschadiging precies op het randje wat boven de knipperlichten uitkomt. Tevens hebben ze de auto een keer verkeerd opgetilt met een krik dus zit er nu een lelijke plek op de dorpel en die begint ook nog te roesten. Verder zijn er delen van de auto overgespoten geweest behalve het dakgedeelte en de motorkap. Deze plekken beginnen iedere keer wit uit te slaan.

Ik zie vaak duitse corrado's met alleen een RS bumper voorop en dikke velgen. Dit wil ik ook gaan doen met als uitzondering dat de auto 2 kleuren wordt, onder blijft hij rood en vanaf de bovenkant vd achterlichten wordt hij zwart en dan boven het voorwiel loopt dan de lijn rond af naar beneden.

kan iemand eventueel dat sjoppen pleaze

mvg sander
Old 19-08-2006, 23:19
RATFINK's Avatar
RATFINK RATFINK is offline
Forum junkie

Geen shop

Op de vortex staan er wel meer onder rood boven zwart.
Old 20-08-2006, 10:20
sanderz's Avatar
Married to PC

Quote:
Originally Posted by RATFINK
Geen shop

Op de vortex staan er wel meer onder rood boven zwart.

ik ken deze auto, staat nl. ook op de corradodatabase. maar die lijn wordt bij mij lager, zeg maar vanaf de bovenkant van het achterlicht.
Old 20-08-2006, 11:25
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC

Persoonlijk vind ik het erg jammer dat zo'n mooie originele Corrado zo'n conversie ondergaat (tenminste het verhaal met het zwarte dak enzo). Zoals je hem op Dubmodder hebt gemaakt vind ik wel weer erg mooi, hoewel ik normaal geen fan ben van RS-bumpers vind ik deze combi wel mooi zo! Maar goed, het is jóuw ride natuurlijk.
Reply With Quote
Old 20-08-2006, 20:25
sanderz's Avatar
Married to PC

zou je maar niet teveel aan vasthouden wat ik gezegd heb want ik wil nog wel eens veranderen van idee
Old 20-08-2006, 20:31
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored

Send a message via MSN to vwleusden

verander dan even
Reply With Quote
Old 22-08-2006, 18:22
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC

Wat zijn de plannen Sander? Ik begrijp dat dit sowieso al niet meer doorgaat?

Reply With Quote
Old 22-08-2006, 19:39
Erwin G60's Avatar
No personal life

Quote:
Originally Posted by Arnaud

Zo veranderlijk als het weer
Old 16-09-2006, 17:52
sanderz's Avatar
Married to PC

Quote:
Originally Posted by Arnaud

In principe gaan ze idd weg, maar als ik ze niet verkoop zal ik er ook geen buil aan vallen. Sowiezo zal ik ze dan alleen gaan gebruiken voor meetings, dit omdat ik de auto dagelijks gebruik en ik geen zin heb om voor iedere kuil in de weg om te rijden omdat de bandjes die erom komen zo plat worden dat de kans groot is dat je de velg krom rijdt.

Ik heb wel nog een setje 17 inch Aez paron velgen gekocht met werk maar er zaten goede banden omheen. Binenkort gaan de banden eraf en gaan ze na een richter toe omdat ik het gevoel heb dat er iig 1 krom is.

Er zijn intussen nog wel wat kleine dingetjes veranderd aan de auto. de nummerplaathouders waren kapot dus die heb ik vervangen en ik heb een andere onderlip onder de auto gezet omdat de andere ingescheurd was.

Tevens heb ik de achterlichten rood gespoten daar ik geen fan ben van die lexustroep. Ik ben nog niet helemaal tevreden ermee, ze moeten nog iets roder.

Ik heb er inmiddels ook een andere einddemper onder zitten. Het zal niet iedereen z'n smaak zijn maar ik hou er wel van. Het is weer eens wat anders dan een ovale/ronde/dubbele/dtm einddemper.

En ik heb een andere grille gekocht. Een embleemloze in carbonlook.

Verder ben ik van het hele plan van een rs bumper en een zwarte bovenkant afgestapt. Ik ga gewoon op zoek naar een nette vr6 bumper. En ik heb bij een jongen uit belgie een echt carbonfiber handschoenkastje en schakelconsole gekocht. Deze heb ik als het goed is morgen want dan zie ik hem bij de corradobordermeeting.

And last but not least. Ik heb een der laatste corrado body's kunnen kopen voor op m'n 1:10 rc chassis. Deze ga ik zoveel mogelijk op mijn eigen auto laten lijken.

mvg sander

Last edited by sanderz : 16-09-2006 at 17:55.
Reply With Quote
Old 16-09-2006, 18:13
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru

Send a message via MSN to Maarten

Nette corrado!

Ik zou wel gaan voor die wielen die je eronder hebt gepast, die passen er wel nbij.

1:10 is zeker wel vet in hetzelfde modelals je auto

- Build to go, not to show -
Reply With Quote
Reply

Posting Rules