#1
|
||||
|
||||
Project Caddy mkI [fotoshoot met nieuwe wielen!]
Zoals misschien bekend heb ik na 4 jaar mijn Golf verkocht en er een VW Caddy voor teruggekocht..
Een razendsnelle 1.6d met maarliefst 40kW (55 Duitse volbloedpaarden) Waarom heb ik deze dan gekocht? Naja, hij is superzuinig (kan 1 op 24 halen, maar met normaal rijgedrag zit je tussen de 1 op 15-20) Maar ik maak echt veel km's dus ik moet nu wel gaan dieselen.. Het model staat me gewoon erg aan, ik zit boordevol plannen dus ik heb er veel zin in. De pluspunten: blok heeft slechts tussen de 53.000 en 953.000 gelopen :P, blok loopt echter als een zonnetje, bodem 2 jaar terug compleet gestraald en in de bitak gezet, lakwerk is voor een werkauto nog best goed (ooit overgespoten van wit naar rood) De manco's: kromme achterklep, roest in de laadbak, kutstoelen met brandgaten, geen radio, stomme lampen op een stomme rolbeugel, pakkingen zweten, wielophang-driehoeken zijn aan t roesten.. Dus ik heb het gelijk aangepakt: - radio ingebouwd en verschrikkelijk veel loze draadjes gevonden.. - claxon gefixt - 2 zwart/witte GTImk1-ruitjesstoelen erin gebouwd (dankjewel Cavin!!) - laadbak in de anti-roestprimer gezet en gisteravond de eerste laag zwarte hamerslag erop. 2e laag doe ik van de week. - rolbeugel met lampen eraf gesloopt..maarrrr... hij zat naast bouten ook met kit vast.. Ben al echt uren bezig geweest om de kit te verwijderen maar die siliconen zijn verschrikkelijk.. De kitverwijderaar maakt de lak wat bros dus dat gebruik ik niet meer.. Er zitten dus nog kitresten op, maar daar heb ik al wat op verzonnen. De plannen voor de komende tijd: - dash eruit om orde in de dradenchaos te scheppen - houten laadvloer en opbergkistje maken in de laadbak voor retrostijl - enkele grill met chromen randje monteren (vd sloop geplukt) - nieuwe laadklep - Kromme-Dora velgen eraf mikken en vervangen door mijn gepolijste Speedlines 8) 8) (wordt nog aan gewerkt trouwens) - and last but not least: als een achterlijke dwaas op de grond leggen dat ding :smt041 Nouja, dat was t voorlopig wel Nog wat foto's.. Vakantiefotootje vd Ardennen met vouwcaravan (vorige week vlak na aankoop): Lampen en rolbeugel verwijderd: Laadbak in antiroest geschilderd (2e laag moet nog) Hippe geruite stoeltjes erin: [/quote] Jaja, plannen genoeg, nu de tijd nog :mrgreen: de groeten! Boaz
__________________
http://img.photobucket.com/albums/v...hrift-Caddy.jpg -= VW Caddy 1.9TD=- 1986 -= Volvo 244 DL 2.1 Automaat=- 1975 Last edited by ZOAB : 10-05-2007 at 21:07. |
#2
|
||||
|
||||
He hallo T(in de betuwe????) toch, das in de buurt, ik heb je nog niet gespot. Je bent volgens mij destijd een keer bij mij op het werk geweest, je had een auto'tje gehuurd voor een verhuizing dacht ik. Maar goed bezig hoor, ben benieuwd naar het resultaat met de wielen(goede keuze) en de verlaging, leuke auto. Succes.
|
#3
|
||||
|
||||
ja klopt
Ik heb alleen ooit een Kangoo gehuurd (op Kellen), maar dat was om een motorblok voor mijn C-Kadett op te halen. Werk jij daar dan? en bedankt he!
__________________
http://img.photobucket.com/albums/v...hrift-Caddy.jpg -= VW Caddy 1.9TD=- 1986 -= Volvo 244 DL 2.1 Automaat=- 1975 |
#4
|
||||
|
||||
Misschien dat ik het niet helemaal begrijp hoor, maar waarom staat dit topic in "luchtgekoelde projecten " ???
__________________
64 T1 13 wndw dlx wlkthrgh hardtop SNAP-360 - 1st drive in photostudio in Amersfoort DRIVE HYBRIDS, I NEED YOUR GAS !!! |
#5
|
||||
|
||||
omdat de radiator wind vangt :P
foutje dus hehe..mod?
__________________
http://img.photobucket.com/albums/v...hrift-Caddy.jpg -= VW Caddy 1.9TD=- 1986 -= Volvo 244 DL 2.1 Automaat=- 1975 |
#6
|
||||
|
||||
u zei?
oh, u zei dat u uwen signature nog moet aanpassen?
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Last edited by sjampoo : 18-07-2006 at 15:11. |
#7
|
||||
|
||||
Mooi zon Caddy
__________________
Golf4 1.8 Golf GTI Pirelli bj 83 |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
zooo en avatar ook gelijk aangepast.. thnx erwin!
__________________
http://img.photobucket.com/albums/v...hrift-Caddy.jpg -= VW Caddy 1.9TD=- 1986 -= Volvo 244 DL 2.1 Automaat=- 1975 |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Ja klopt daar werk ik en inderdaad nu je het zegt weet ik het weer. |
#10
|
||||
|
||||
Caddy's zijn vet!!
Gaat wel wat worden deze! |
#11
|
||||
|
||||
Eindelijk weer een update!
En nog een lang verhaal ook...! Zoals je misschien op andere fora had gelezen (bijv hier:mijn motorprobs-topic ), was ie oververhit geraakt en zowel ik als de Caddy dus goed over de zeik.. De koppakking was doorgebrand, dus vervolgens de kop naar het revisiebedrijf (BMR) gebracht en hem daar af laten persen. De injectoren laten testen en wat spullen besteld. Intussen is het volgende vervangen: - radiateur - koppakking - allerlei andere pakkingen (klepdeksel, waterhuis, etc.) - thermostaat - tempsensor in radiateur - distributieriem - spanrol - nieuwe kopbouten - en vast nog meer wat ik vergeten ben... Hij lekt nu nog koelvloeistof (in wisselende mate, soms 200km geen druppel, soms na 40km een halve liter) dus ik hou het peil nu nog goed in de gaten. Van de week even de neie waterpomp (incl nieuw huis) erop zetten en dan zijn we van het hele gezeik af! Bij het vervangen van de distr. riem viel me ineens het stickertje op met de km-stand wanneer deze voor het laatst was vervangen.. 739.060km En de 7 was geen 1, maar echt een 7 (met horizontaal streepje erdoor).. Ik heb de Caddy dus inmiddels op de 762.000km gezet :!: :shock: Op zich wel stoer dacht ik zo haha Wat foto's... de kop d'raf Lekker warme halogeenstraler 8) in... waar een extra setje C-Kadett velgen al niet goed voor zijn Skitzo/Cavin op zijn best Straatbeeld: Maar daarna hadden zich nog meer werkzaamheden aangekondigd: - motorrubber middenvoor was helemaal op/gescheurd. Dus een nieuwe besteld bij de dealer.. (nadat ze eerst de verkeerde hadden besteld :? ) - ik reed bij de hogeschool de uitlaat los op een klein fuckdrempeltje - die Koni's moesten er zo langzamerhand toch echt onder, want de montage was uitgesteld door de motorproblemen - met dit rampweer wilde ik echt niet langer op deze zomerbanden rijden. Voorzijde was al niet meer zo denderend, dus snel de wintervelgjes afgemaakt (en die snelheid is enigzins in het resultaat te zien, maar worst: het zijn wintervelgen dus daar lig ik niet wakker van) De eerste velg zit erop! Het waren roestige dempers met gele Koni-patronen (van Jurgen Santana, danku ). Ik heb ze dus mooi Hammerite-roestbruin geschilderd. Beter dan zwart en echt verroest he Beginnen met uitlijnen: En het eindresultaat! Een beetje hobbelige weg en de uitlaat schraapt vanalles, dus ik denk dat er achter weer een lange bladveer terug onder gaat, in ruil voor een iets kortere. Dan ligt ie ook wat mooier horizontaal (hangt nog iets teveel achterover).. En nu maar touren! 8) grtz Boaz
__________________
http://img.photobucket.com/albums/v...hrift-Caddy.jpg -= VW Caddy 1.9TD=- 1986 -= Volvo 244 DL 2.1 Automaat=- 1975 |
#12
|
||||
|
||||
Of je laat hem voor nog iets zakken.
Rene (tiefleger) |
#13
|
||||
|
||||
Hmm, weet niet wat ik van de velgen moet vinden.
Moet er nog aan wennen Spiegels vind ik super! |
#14
|
||||
|
||||
Hele vooruitgang nu die zo laag is en de velgen zien er ook goed uit voor de winter
__________________
Golf4 1.8 Golf GTI Pirelli bj 83 |
#15
|
|||
|
|||
wielen weer lekker zilver
voor de rest een leuke caddy
__________________
"voor al je full wax detail beurten, pb voor info" |
#16
|
||||
|
||||
Thnx allemaal
@Rene: haha, ja zou kunnen he T.z.t. het uitlaatsysteem anders wat aanpassen dat het wat strakker tegen de carosserie ligt. Dan zou de hele auto wel verder omlaag kunnen ja. Tot nu toe schraapt het genoeg he.. Dat is het nadeel van een lange wielbasis. @Edrik: spiegels ben ik zelf ook erg over te spreken
__________________
http://img.photobucket.com/albums/v...hrift-Caddy.jpg -= VW Caddy 1.9TD=- 1986 -= Volvo 244 DL 2.1 Automaat=- 1975 |
#17
|
||||
|
||||
gave kar man, en al meer als 700.000 km gelopen dan mag het blokje ook wel eens problemen geven. Mooi aangepakt zo en ziet er best aardig uit die velgjes zo voor de winter, had ze denk ik zelf gewoon helemaal zwart of zilver gedaan, maar smaak verschilt
|
#18
|
||||
|
||||
Zooo dan! Vandaag dagje geklust:
- nieuwe waterpomp gemonteerd, want die was echt op... - en nog wat klein spul (sensortje, v-snaar, etc.) ..en daarna naar de sloop geweest en voor een zacht prijsje een enorme berg spullen meegenomen: - Tittentacho met zilveren frame (soms zijn ze nl. zwart). Nu kijken of die op de 1.6d is aan te sluiten, want die komt er dan uiteraard in.. - Chromen raamlijsten voor de deuren - Chromen zijstrips voor de Caddy (zeldzaam, maar helaas missen de delen spatbord RV en laadbak LA) - TD-cockpitje met toerenteller (voor het geval de Tittentacho niet aan te sluiten is) - de dunne mk1 voorlip (vond de dikke toch net iets té) - zwarte stalen mk1-voorbumper - mk1 middenconsole met 3 tellergaten - grill met chromen bies (eindelijk eentje zonder verstralers!) - ...(iets wat ik ongetwijfeld ben vergeten, zoveel spullen) Heb ik de komende dagen weer wat te doen
__________________
http://img.photobucket.com/albums/v...hrift-Caddy.jpg -= VW Caddy 1.9TD=- 1986 -= Volvo 244 DL 2.1 Automaat=- 1975 |
#19
|
||||
|
||||
Lag er misschien ook nog een zwarte stalen achterbumper?
Die zoek ik namelijk nog. Rene (tiefleger) |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Nee Rene helaas, anders had ik die zelf ook meegenomen om te kijken of dat zou passen met andere steunen, want ik vind die standaard Caddy achterbumper veel te lomp..
__________________
http://img.photobucket.com/albums/v...hrift-Caddy.jpg -= VW Caddy 1.9TD=- 1986 -= Volvo 244 DL 2.1 Automaat=- 1975 |