|
|||
|
|||
Versterker spannings probleem
Hey mannen,
Ik had gisteren me pa weggebracht naar schiphol.. en toen heeft hij z'n rugzag op me versterker gegooit.. en sinds dien doet ie het niet meer.. :? Ik de spanning en massa losgekoppelt.. en door meten.. netjes 14 volt. Maar zodra ik het weer aansluit is de spanning slechts 5,5 volt, dit is natuurlijk te weinig, maar waar kan het probleem liggen? Ik heb de zekering van me versterker al netjes vervangen door een andere 25A zekering, ik begin nu een beetje het spoor beister te raken? Iemand nog tips?
|
||||
|
||||
Een zekering die niet stuk is vervangen heeft iig weinig zijn.
Als er iets opgegooid is denk ik eerder aan een los contact oid. Je kunt hem open maken en kijken of je iets kan zien, maar als je weinig verstand hebt van elektronika kun je hem beter laten controleren/doormeten door iemand die er wel verstand van heeft.
|
|||
|
|||
zekering is idd niet het probleem ! het meest voor de hand liggend is dat er in de versterker iets niet goed zit ? suc6 gr. Martijn |
|
||||
|
||||
waar meet je dan?
als je de voeding meet en die wordt 5.5 volt dan zit er iets van kortsluiting en dat vind je accu niet leuk..
|
|||
|
|||
hoogstwaarschijnlijk heeft je eindtrap in dit geval sluiting
losschroeven dus of wegbrengen
|
|||
|
|||
hij zal wel een beetje warm geworden zijn, en dat vinden de eidtrappen niet zo leuk
|
|
||||
|
||||
Kom je vandaan??