#1
|
||||
|
||||
Niet stationair blijven draaien
Dat is dus momenteel het probleem met mijn mk1 1.1 uit 83
Zowel koud als warm blijft hij niet lopen, rijden gaat verder wel goed. nou heb ik vandaag de sproeiers allemaal schoongemaakt, maar probleem blijft iemand suggesties?? Thnx alvast |
#2
|
||||
|
||||
Probeer dit eens: je caborateur open draaien zodat hij meer benzine krijgt en dan terug draaien tot dat ie stationeer +/- 900 toeren draait. Ik denk namelijk dat ie te weinig toeren maakt.
succes |
#3
|
||||
|
||||
hallo, ik weet denk ik wat dat is. Ik heb een soortgelijk probmeem gehad met mijn 1600 jetta carburatie motor. In je carb zit een soort....ehm, hier noemen ze het 'de sigaar'....maar volgens de bijbel heet dat ding 'ventilatie afslagventiel'. Dit apparaat regelt je stationair lopen, vervang deze en je probleem zal hoogst waarschijnlijk opgelost zijn.
|
#4
|
||||
|
||||
Yep, er zit aan de zijkant van de carb een 'potje' met een zwarte draad er aan, Ed noemt het 'de sigaar'
Zet je contact aan, trek het draadje eraf en tik het tegen het pooltje aan waar je hem net vanaf hebt gehaald. Als het goed is 'klikt' het regelventiel. Doet ie dit niet, dan is hij of kapot of er staat geen spanning op de draad (zekering?). Heb je de carb echt helemaal goed schoongemaakt? Alle maar dan ook alle schroeven, doppen, buisjes en sproeiers er uitgehaald, alle gaatjes met een vijzel uit een remkabel van een fiets doorgeprikt? Afstellen voor dummies: grote schroef helemaal dicht (voorzichtig) kleine schroef dicht en dan twee volle rotaties terug starten, met grote schroef net zo lang uitdraaien tot hij mooi (ca)900 toeren loopt kleine schroef uitdraaien, als het goed is neemt het toerental toe. Draai net zo lang tot het toerental net weer gaat zakken, draai 'm dan een slag terug met grote schroef weer stationair stellen (ca) 900tpm
__________________
Quote:
|
#5
|
||||
|
||||
zo heb ik hem ook gestest ja, met deze info......
|
#6
|
||||
|
||||
Dank jullie wel voor de informatie, ik ga deze week ff aan de slag.
|
#7
|
||||
|
||||
Nou probleem gevonden,
Voetpakking ligt volledig aan barrels en dat terwijl deze 3mnd geleden nog is vervangen door een goede gebruikte en volledig is afgekit. nu dan maar een nieuwe, helaas want dat deel is fuckin duur~! maar bedankt heren voor jullie reacties |
#8
|
||||
|
||||
succes er mee!
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Valt toch wel mee?? Kost € 40,- bij VW en iets van € 25,- bij Brezan.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#10
|
||||
|
||||
Vandaag ff bij me auto gekeken, carb is compleet losgescheurd van de flens
pff hoe dat kan Het gestuiter misschien door montage schroefset? prijs viel mee, 46,06 incl Last edited by Denniz : 18-07-2006 at 12:07. |
#11
|
||||
|
||||
Nou probleem opgelost, loopt als een zonnetje, de kleppen zijn gelijk lekker strak afgesteld, alsook de ontsteking nagelopen, gaat super!
thnx i.i.g. |
#12
|
||||
|
||||
pfff... ik was 63 euro kwijt, alleen voor een condensator
|
#13
|
|||
|
|||
Quote:
zal die kleppen maar niet te strak afstellen, anders loop je de kans dat ze verbranden . grtn yal |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Maatje van me heeft het gedaan, heeft eigen VW garage en zelf genoeg golfies gehad, komt wel goed!! |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
ik hoefde geen arbeid te betalen, dat scheelt |