#1
|
||||
|
||||
temperatuur word te hoog bij stilstaan en langzaam rijden
Ik heb al een tijdje gemerkt dat mijn temperatuurmeter dreigend naar de 110 graden gaat als ik in een file rijd bijv. in de stad
Of als ik ergens lang moet wachten bijv. bij een stoplicht. Ik heb thuis de olie en de koelvloeistof gecontroleerd maar koelvloeistof staat op max en de oliepeil is ook meer als voldoende. Kan iemand mij helpen hiermee?
__________________
poohlo...wie anders! |
#2
|
||||
|
||||
Thermostaat die niet of niet ver genoeg opengaat?
__________________
WWW.MIVW.NL |
#3
|
||||
|
||||
is dit makkelijk op te lossen?
__________________
poohlo...wie anders! |
#4
|
||||
|
||||
Ja door hem te vervangen, bij een Polo niet al te ingewikkeld, bij mijn toenmalige G40 in ieder geval niet.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#5
|
||||
|
||||
Ik heb dit ook, als ik rijd dan staat hij netjes in het midden (polo II coupe) maar als ik langzaam rijdt gaat hij naar 3/4 hier blijft ie dan precies hangen. Als ie daar een minuutje staat, slaat de ventilator aan en loopt hij langzaam aan weer terug naar ongeveer het midden. Als ik ga rijden loopt ie door de koellucht ook gewoon weer terug.
Heb dit al nagevaagd op polo86c.nl, maar scheen niet iets aparts te zijn. Kan geen kwaad dat ie tussen midden en 3/4 komt. Als ie daar wel ver boven komt tot bijna 'in t rood' dan kan thermostaat kapot zijn. Oplossing nu is om een 'koudere' thermostaat in te bouwen, die open gaat bij lagere temperatuur. Maar is dus niet nodig! |
#6
|
|||
|
|||
Sorry, maar dat klinkt bij mij ook als de termostaat. Ik vraag me alleen af waarom in de zomer met een winterjas aan lopen. Dat is hetzelfde met je motor.... onnodig op hogere temperatuur laten werken, is meer inspanning en meer slijtage lijkt mij... als je er dan toch zuinig op bent.... zoek ff ee termostaatje voor weinig... kan je hem beter vervangen nu jij er mee rijdt ipv. dat een ander plezier heeft van jouw nieuwe onderdelen....
|
#7
|
||||
|
||||
dat doe ik ook zeker! ben zuinig op m'n schatje!
Ik was alleen bang toen ik het voor het eerste merkte, ik het zo 'dramatiseerde' dat ik dacht dat m'n blok zou smelten of exploderen, maar zo'n ernst heeft het in ieder geval niet. Ik geef je wel gelijk hoor! |
#8
|
||||
|
||||
laatst mijn waterpomp en thermostaat vervangen. staat bijna altijd rond de 90 graden. mag best zo warm zijn.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#9
|
||||
|
||||
Maar die van mij gaat al bij langzaam ridend en stilstaan verkeer al ongeveer naar de 100 graden....
__________________
poohlo...wie anders! |
#10
|
|||
|
|||
90 graden is gewoon goed. Als hij iets meer oploopt is het niet meteen een probleem, maar meer een voorbode van..... in dit geval zal het alleen je knip zijn die geraakt wordt...
|
#11
|
||||
|
||||
Ik heb hetzelfde probleem. Ook altijd erg warm bij langzaam rijden of stilstaan. Mijn temperatuur is dan ook rond de 100 graden. Had al navraag gedaan bij garage... zij zeiden dat het niet erg was. de kleine (small block) blokjes schijnen altijd wel wat warmer te worden volgens hun.
__________________
Polo coupe 1.3 Cleaned Golf 3 TDI 81kw Chipped (Donor) Golf 2 GTDI project Audi 80 GLS (Ex) Last edited by Franky B : 17-06-2006 at 12:12. |
#12
|
||||
|
||||
thermostaat waarschijnlijk stuk zo te horen
__________________
kopbewerking ,pm |
#13
|
||||
|
||||
Bedankt serge, maar ik wil de thermostaat vervangen!
En nu heb ik de vraag aan jou, waar zit de thermostaat dan? Moet ik gaan zoeken bij de ventilator in de buurt of in de buurt van het vaatje koelvloeistof? En hoe ziet ie eruit zodat ik hem snel kan vinden... Het is een polo 2f voor alle duidelijkheid! bedankt alvast
__________________
poohlo...wie anders! Last edited by Arno : 22-06-2006 at 15:13. |
#14
|
||||
|
||||
jo, je kunt er ook een schakelaar tussen plaatsen. en die dan gebruiken als je temp. op loopt.
heel simpel je trekt een draad van de accu naar de plek waar de schakelaar plaatst (hier wel een zekering tussen plaatsen ivm kortsluiting) en de retour draad gaat naar je ven (deze contact laten maken met de plus draad die van je thermostaat komt), en zo kun je hem aan en uit schakelen |
#15
|
||||
|
||||
de thermostaat van een polo 2f zit in het thermostaathuis. volg de onderste koelslang vanaf de radiateur en je komt bij het thermostaathuis. hierin zit de thermostaat. op het thermostaathuis zitten de volgende slang-aansluitingen:
-heengaande en retour leiding van radiateur -heengaande en retour leiding van inlaatspruitstuk -1 slang van de kachel -en de slang die naar de waterpomp gaat -en slangetje van retour expansievat zit eigenlijk recht onder de verdelerkap. kan zo snel even geen afb. vinden.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Onzin.
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project * '86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor * Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk * |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Denk ook dat dit niet echt waar is, bedrijfstemperatuur is gewoon 90 Graden.
__________________
Your Signature |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Jij bent in de war met de thermoschakelaar.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Bedankt g-eert 40 Ik ga eens eventjes zoeken er naar! Ik vind het wel!
__________________
poohlo...wie anders! |
#20
|
||||
|
||||
kan niet missen onder je verdeler huis namelijk
__________________
kopbewerking ,pm |