Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-06-2006, 21:04
Arno's Avatar
Arno Arno is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 643
Default temperatuur word te hoog bij stilstaan en langzaam rijden

Ik heb al een tijdje gemerkt dat mijn temperatuurmeter dreigend naar de 110 graden gaat als ik in een file rijd bijv. in de stad
Of als ik ergens lang moet wachten bijv. bij een stoplicht.
Ik heb thuis de olie en de koelvloeistof gecontroleerd maar koelvloeistof staat op max en de oliepeil is ook meer als voldoende.
Kan iemand mij helpen hiermee?

__________________
poohlo...wie anders!
Reply With Quote
  #2  
Old 15-06-2006, 21:06
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Thermostaat die niet of niet ver genoeg opengaat?
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #3  
Old 15-06-2006, 21:07
Arno's Avatar
Arno Arno is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 643
Default

is dit makkelijk op te lossen?
__________________
poohlo...wie anders!
Reply With Quote
  #4  
Old 15-06-2006, 21:13
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Ja door hem te vervangen, bij een Polo niet al te ingewikkeld, bij mijn toenmalige G40 in ieder geval niet.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #5  
Old 15-06-2006, 22:49
martijnvanderh's Avatar
martijnvanderh martijnvanderh is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,425
Default

Ik heb dit ook, als ik rijd dan staat hij netjes in het midden (polo II coupe) maar als ik langzaam rijdt gaat hij naar 3/4 hier blijft ie dan precies hangen. Als ie daar een minuutje staat, slaat de ventilator aan en loopt hij langzaam aan weer terug naar ongeveer het midden. Als ik ga rijden loopt ie door de koellucht ook gewoon weer terug.

Heb dit al nagevaagd op polo86c.nl, maar scheen niet iets aparts te zijn. Kan geen kwaad dat ie tussen midden en 3/4 komt. Als ie daar wel ver boven komt tot bijna 'in t rood' dan kan thermostaat kapot zijn. Oplossing nu is om een 'koudere' thermostaat in te bouwen, die open gaat bij lagere temperatuur. Maar is dus niet nodig!
Reply With Quote
  #6  
Old 16-06-2006, 07:43
wolfswagen wolfswagen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 36
Default

Sorry, maar dat klinkt bij mij ook als de termostaat. Ik vraag me alleen af waarom in de zomer met een winterjas aan lopen. Dat is hetzelfde met je motor.... onnodig op hogere temperatuur laten werken, is meer inspanning en meer slijtage lijkt mij... als je er dan toch zuinig op bent.... zoek ff ee termostaatje voor weinig... kan je hem beter vervangen nu jij er mee rijdt ipv. dat een ander plezier heeft van jouw nieuwe onderdelen....
Reply With Quote
  #7  
Old 16-06-2006, 08:27
martijnvanderh's Avatar
martijnvanderh martijnvanderh is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,425
Default

dat doe ik ook zeker! ben zuinig op m'n schatje!

Ik was alleen bang toen ik het voor het eerste merkte, ik het zo 'dramatiseerde' dat ik dacht dat m'n blok zou smelten of exploderen, maar zo'n ernst heeft het in ieder geval niet.
Ik geef je wel gelijk hoor!
Reply With Quote
  #8  
Old 16-06-2006, 12:41
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default

laatst mijn waterpomp en thermostaat vervangen. staat bijna altijd rond de 90 graden. mag best zo warm zijn.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
  #9  
Old 16-06-2006, 17:55
Arno's Avatar
Arno Arno is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 643
Default

Maar die van mij gaat al bij langzaam ridend en stilstaan verkeer al ongeveer naar de 100 graden....
__________________
poohlo...wie anders!
Reply With Quote
  #10  
Old 17-06-2006, 12:07
wolfswagen wolfswagen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 36
Default

90 graden is gewoon goed. Als hij iets meer oploopt is het niet meteen een probleem, maar meer een voorbode van..... in dit geval zal het alleen je knip zijn die geraakt wordt...
Reply With Quote
  #11  
Old 17-06-2006, 12:09
Franky B's Avatar
Franky B Franky B is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 520
Send a message via MSN to Franky B
Default

Ik heb hetzelfde probleem. Ook altijd erg warm bij langzaam rijden of stilstaan. Mijn temperatuur is dan ook rond de 100 graden. Had al navraag gedaan bij garage... zij zeiden dat het niet erg was. de kleine (small block) blokjes schijnen altijd wel wat warmer te worden volgens hun.
__________________
Polo coupe 1.3 Cleaned
Golf 3 TDI 81kw Chipped (Donor)
Golf 2 GTDI project
Audi 80 GLS (Ex)

Last edited by Franky B : 17-06-2006 at 12:12.
Reply With Quote
  #12  
Old 18-06-2006, 20:34
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

thermostaat waarschijnlijk stuk zo te horen
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #13  
Old 22-06-2006, 15:10
Arno's Avatar
Arno Arno is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 643
Default

Bedankt serge, maar ik wil de thermostaat vervangen!
En nu heb ik de vraag aan jou, waar zit de thermostaat dan?
Moet ik gaan zoeken bij de ventilator in de buurt of in de buurt van het vaatje koelvloeistof?
En hoe ziet ie eruit zodat ik hem snel kan vinden...
Het is een polo 2f voor alle duidelijkheid!
bedankt alvast
__________________
poohlo...wie anders!

Last edited by Arno : 22-06-2006 at 15:13.
Reply With Quote
  #14  
Old 22-06-2006, 15:22
ctb's Avatar
ctb ctb is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 211
Default

jo, je kunt er ook een schakelaar tussen plaatsen. en die dan gebruiken als je temp. op loopt.
heel simpel je trekt een draad van de accu naar de plek waar de schakelaar plaatst (hier wel een zekering tussen plaatsen ivm kortsluiting) en de retour draad gaat naar je ven (deze contact laten maken met de plus draad die van je thermostaat komt), en zo kun je hem aan en uit schakelen
Reply With Quote
  #15  
Old 22-06-2006, 15:52
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default

de thermostaat van een polo 2f zit in het thermostaathuis. volg de onderste koelslang vanaf de radiateur en je komt bij het thermostaathuis. hierin zit de thermostaat. op het thermostaathuis zitten de volgende slang-aansluitingen:

-heengaande en retour leiding van radiateur
-heengaande en retour leiding van inlaatspruitstuk
-1 slang van de kachel
-en de slang die naar de waterpomp gaat
-en slangetje van retour expansievat

zit eigenlijk recht onder de verdelerkap.

kan zo snel even geen afb. vinden.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
  #16  
Old 22-06-2006, 16:18
Mark1's Avatar
Mark1 Mark1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 649
Default

Quote:
Originally Posted by Franky B
... de kleine (small block) blokjes schijnen altijd wel wat warmer te worden volgens hun.


Onzin.
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project *
'86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor *
Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk *
Reply With Quote
  #17  
Old 22-06-2006, 17:12
vw dennis's Avatar
vw dennis vw dennis is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,313
Default

Quote:
Originally Posted by Franky B
de kleine (small block) blokjes schijnen altijd wel wat warmer te worden volgens hun.


Denk ook dat dit niet echt waar is, bedrijfstemperatuur is gewoon 90 Graden.
__________________
Your Signature
Reply With Quote
  #18  
Old 22-06-2006, 17:33
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by ctb
jo, je kunt er ook een schakelaar tussen plaatsen. en die dan gebruiken als je temp. op loopt.
heel simpel je trekt een draad van de accu naar de plek waar de schakelaar plaatst (hier wel een zekering tussen plaatsen ivm kortsluiting) en de retour draad gaat naar je ven (deze contact laten maken met de plus draad die van je thermostaat komt), en zo kun je hem aan en uit schakelen


Jij bent in de war met de thermoschakelaar.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #19  
Old 22-06-2006, 21:19
Arno's Avatar
Arno Arno is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 643
Default

Quote:
Originally Posted by G-eert-40
de thermostaat van een polo 2f zit in het thermostaathuis. volg de onderste koelslang vanaf de radiateur en je komt bij het thermostaathuis. hierin zit de thermostaat. op het thermostaathuis zitten de volgende slang-aansluitingen:

-heengaande en retour leiding van radiateur
-heengaande en retour leiding van inlaatspruitstuk
-1 slang van de kachel
-en de slang die naar de waterpomp gaat
-en slangetje van retour expansievat

zit eigenlijk recht onder de verdelerkap.

kan zo snel even geen afb. vinden.


Bedankt g-eert 40
Ik ga eens eventjes zoeken er naar!
Ik vind het wel!
__________________
poohlo...wie anders!
Reply With Quote
  #20  
Old 22-06-2006, 21:20
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

kan niet missen onder je verdeler huis namelijk
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum