![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
Toen ik mijn golf 2 een hafl jaar terug kreeg toen kon de ventilator voor koeling of verwarming alleen maar aanzetten in de maximale (3de) stand. Maar sinds eergisteren is dat er ook mee opgehouden. Het was gisteren flink warm en als je dan stilstaat achter een stoplicht of zo. Dat is gewoon echt NIET TE DOEN!!! Heb wel eventjes gezocht maar denk dat dit voor de meesten van jullie zo gemakkelijk is dat niemand tot nu toe een thread heeft geopend ![]() Hij doet echt helemaal nix meer nu. Maakt niet uit of ik hem in stand 1,2 of 3 zet. Wat denken jullie dat er kapot is gegaan? en wat kan er uberhaubt allemaal kapot gaan in dat gebied??? Ik zou zelf denken dat die motortje kapot is gegaan maar goed, jullie zullen het wel beter weten. Alvast een dikke bedankt, Gr, Datreja |
#2
|
||||
|
||||
![]() Heb je spanning op de aansluiting van de ventilator?
__________________
Your Signature |
#3
|
||||
|
||||
![]() denk dat motortje niet stuk is, want hij deed het immers op stand 3 nog. misschien je voorschakelweerstanden defect?
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#4
|
||||
|
||||
![]() De eerste dingen die je gewoon ff moet checke zijn de zekeringen en of er spanning op de verbruiker staat... Anders doe je ff z'n mooie V4 meting.
__________________
Your Signature |
#5
|
||||
|
||||
![]() inderdaad van voor naar achter meten, kom je vanzelf bij het probleem. wat is by the way een v4 meting?
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#6
|
|||
|
|||
![]() gewoon nieuwe motor in zetten
bekleding los maken op rechter kant zie je onderkant motor die draai je een kwart slag en trekt hem naar onder montage in omgekeerde volgorde |
#7
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Nou dat weet ik niet. Hij maakte op het eind (ong. 1 week hiervoor) opeens rare geluiden als ik hem op stand 3 zette. Echt zo'n irritante herrie dat onder de dash vandaan kwam. Maar goed, dan zou dat het nog steeds niet verklaren waarom stand 1 en 2 niet zou werken. De zekeringen heb ik gechecked en die zijn gewoon goed in orde. Quote:
Nou dat weet ik al niet. Kan heel goed dingen vervangen of vernieuwen zolang het vast zit met bouten en dergelijke. Weet niet veel van elec. kabels af. Heb hier thuis wel een volt/amp meter. Neem aan dat ik hiermee kan controleren of er spanning staat op die draden? Ik weet geeneens waar die motor zit van die ventilator. Moet ik hiervoor onder de motorkap wezen of werk je dan van binnenuit de auto. In ieder geval bedankt voor de snelle response. Paar uurtjes geleden gepost en nu al 5 reply's. Gewoon super! ![]() Gr, Datreja |
#8
|
||||
|
||||
![]() of je lagers van je ventilator motor zijn zo versleten dat hij het alleen maar op stand 3 nog trok. vandaar dat irritante geluid. hierdoor kan wel je voorschakelweerstand stuk zijn gegaan. die hele unit zit onder je dashboard kant aan de bijrijderskant. gewoon unit vervangen. heb je alles in 1x. is al gepost hoe die te verwijderen is. en kun je meteen zo los testen wat er wel of niet stuk is. suc6 ermee.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#9
|
||||
|
||||
![]() 1/2 gaat via de weerstand, dat was al kapot
3 is rechtstreeks, motortje is er nu ook mee opgehouden. nieuwe kachelvent. halen op de sloop, kan je gelijk kijken hoe je t moet uitbouwen, dash moet er wel uit dacht ik, maar dat kan je op de sloop mooi proberen.
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ahh kijk, Dat klinkt idd logisch!!! Ik zal eens langs de sloop gaan inderdaad. Moet ik voor deze klus het hele dashboard eruit halen? Hoeveel geld moet ik trouwens toch wel meenemen dan? Heb even op marktplaats gekeken maar dat waren maar delen ervan. Neem aan dat ik het beste een hele unit vervang niet? Heb echter geen flauw idee wat het kost. Maar in ieder geval bedankt berendd en de anderen. Jullie hebben me weer eens flink geholpen ![]() Gr, Datreja |
#11
|
|||
|
|||
![]() nee het hoefd er niet uit
je kan er zo bij en op de sloop zijn ze er vaak al uit je moet aleen even een stukje bekleding los maken onder de kachel motor helemaal rechts in de hoek onder jou dashbord je draait de motor een kwart slag en je pakt zo de ventilator er uit compleet met motor |
#12
|
|||
|
|||
![]() Het dashboard hoeft er niet uit, je moet effe dat bakje onder het dashboard-kastje loshalen. Dan zit ie rechts achter het schuimrubber verstopt.
Ik heb hetzelfde probleem gehad (dat alleen stand 3 werkte) en wat mij toen was verteld is dat die motor op een gegeven moment steeds zwaarder gaat lopen. Dan brandt eerst je smelt-zekering door, al was die zekering bij mij na 15 jaar doorgeroest. Maar bij jou lijkt de complete motor kapot. Hier in de buurt (Eindhoven) hadden ze er iig nog genoeg, ik heb mijn "nieuwe" schakelweerstand uit een Jetta gehaald. Op die weerstand zat een fatsoenlijke zekering gesoldeerd in plaats van de stukjes elektriciteitsdraad die anderen ervoor hadden gebruikt. Wat nou zekering, die brandt alleen maar door, elektriciteitsdraad smelt wat minder snel. ![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]() Hoeveel kost zo'n ding? Heb meerdere sites bezocht en zelfs marktplaats bekeken maar heb nix gevonden. Kan me niet voorstellen dat zoiets prijzig is wel?
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
V4 Meting is een meting in 4 stappen, v1= v2+v3+v4 V1 is de accuspanning v2 is de spanning over de verbruiker v3 moet je de massadraad doormeten v4 moet je de plus draad doormeten als je v2+v3+v4 bij elkaar opteld moet je aan v1 komen. dan heb je goed gemeten. en dan zie je ook snel of het een massa probleem is of plus. FF ingewikkeld maar als je het een paar keer heb gedaan doe je het met je ogen dicht ![]()
__________________
Your Signature |
#15
|
|||
|
|||
![]() 10 euro joh of zo weet ik veel
heb je z'n ding |
#16
|
|||
|
|||
![]() Quote:
25 euro bij mij krijg je er de kachelradiateur en het huis met de kleppen bij ![]() staat als het goed is ook op mp |
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
aha klinkt op zich best logisch ja ![]()
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#18
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Hoef dat denk ik niet te vervangen wel? Die kachelradiateur etc die zou toch nog goed moeten zijn? Ik zal even navragen bij iemand morgen. Kijk dan ook meteen waar dat ding zich precies bevind. In ieder geval bedankt jongens ![]() Gr, Datreja |
#19
|
||||
|
||||
![]() ik gok dus op de zekering. uitleg:
je voorschakel weerstand is ooit kapot gegaan door het zwaarder gaan lopen van de blowermotor, oorzaak slechte lagers. nu deed standje 3 het wel omdat die rechstreeks gaat, nu is de motor zoveel zwaarder gaan lopen dat zelfs de zekering het niet overleefd heeft. oplossing: nieuwe zekering en andere ventilator unit.
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#20
|
||||
|
||||
![]() ik heb dus ook het zelfde probeem dat hij alleen in stand 3 het doet waar zit de smelt zekering waar iedereen het over heeft en als je de complete ventilator ervangt rechts voor in onder dachboard doet ie het dan weer in alle 3 standen mits de ventilator goed is
|