#1
|
|||
|
|||
Verschil in lambda sonde
Aan alle technische mensen onder ons,
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, de lambda sonde van een G60 (met zo'n 3 aderige stekker) en die van de JH motor (met 1 draad), wat is het verschil in meetwaarde? die twee extra draden op die van een G60 zijn nl (volgens mij) alleen voor het hitte element, en dus niet voor meting.... Kan die van de JH dan ook probleemloos op de G60 gemonteerd worden (als die twee andere aders zijn afgesloten)????? Alvast erg bedankt voor de moeite, Coen |
#2
|
||||
|
||||
De meetwaarde is meestal hetzelfde (volgens mij hebben Japanners andere meetwaarden)
1-draads --> Massa via huis, signaal via draad. 2-draads --> Massa via draad, signaal via andere draad. 3-draads --> Voorverwarmd, signaal via draad, massa via huis, massa via kabel en contactplus via draad 4-draads --> Voorverwarmd, signaal via draad, 2x massa via kabel, contactplus via kabel |
#3
|
||||
|
||||
Goede uitleg Moroder.
Je kan het hitte-element weglaten, maar dan duurt het even voordat hij op temperatuur komt (omdat hij dan alleen verwarmd wordt daar het uitlaatgas). De spanning dat de sonde afgeeft zal wel hetzelfde zijn, maar of het draaien van de motor wordt beinvloed, als de motor koud staat, weet ik niet.
__________________
VW 1302 '72 |
#4
|
|||
|
|||
hey, bedankt voor de reacties,
k gaat t maar ff uitproberen dan..... as die maar goed loopt als die warm is, eerder ga ik toch nie op het gas. |