|
|||
|
|||
verlagingssetje plaatsen, wat nodig???
Hallo,
Ik wil een verlagingssetje plaatsen onder de VW, maar wat en welk gereedschap heb ik nodig, bijv. welke maat dopsleutel enz. en waar moet je bij opletten als je het setje plaatst??? Greetz a VW newbie |
|
|||
|
|||
zou je het niet laten doen
is beter en makkelijker |
|
||||
|
||||
In elk geval n goede doppenset cq luchtsleutel met in elk geval dop 19 en 24. Luchtsleutel is wel erg handig vooral voor de moer aan de bovenzijde (of je moet een speciale dop hebben met n inkeping) daar kun je vervolgens dan een inbussleutel doorheen steken om de zuiger van je demper tegen te houden. Met een luchtsleutel krijg je de moer wel los zonder die inbus.
Als je t echt goed wilt doen moet je de moeren onderaan bij je Fusee (2x M12) vervangen, dit zijn borgmoeren en je doet er verstandig aan om ook je toplagers te vervangen, je hebt t zaakje immers toch los. En als je alles vervangen hebt, auto zeker opnieuw laten uitlijnen. Verder nog vragen?
|
||||
|
||||
Quote:
ja, ik heb nog wel een vraagje.. wat is dat voor n dop die je bedoelt? want van boven kan je die imbus dr iig niet door steken, dan zou t al van opzij moeten ofzo heb je geen plaatje of nummer ofzo van die dop?
|
||||
|
||||
je kan voor bovenaan ook een gewone gebogen sleutel nemen en dan kan je de inbus er wel doordoen, wat je ook kan doen is een dop nemen en daar een griptang opzetten, kan je ook weg met je inbus.
zou dit wel niet doen met een dure dop
|
||||
|
||||
ook handig zijn verenspanners voor wanneer je de toplagers losdoet, anders kan je mss wel eens een bezoekje brengen aan de dokter na dat je de veren los hebt
|
||||
|
||||
Er zijn speciale doppen in de handel die aan de zijkant open zijn, zodat je daar je inbus doorheen kan steken
|
|||
|
|||
bougie dop werkt ook wel
kan je inbus door heen doen en kan je zo een grote sleutel of bako op zetten |
|
||||
|
||||
Wat ik heb gedaan:
- rijd naar de garage, vraag of ze ff de moeren bovenop losdraaien met de pneumaat, - Draai ze vervolgens even handvast en rijd rustig naar huis, - Draai ze vervolgens weer los, - Auto op krik en wiel eraf, - Twee bouten onderaan de veerpoot loshalen, - Gehele veerpoot eruit halen en nieuwe in omgekeerde volgorde monteren, - Terug naar garage om de 2 moeren weer aan te draaien en de handel uit te lijnen. Bovenstaande geldt voor de voorkant, de achterkant kan gemakkelijk zelf (is een kwestie van 2 bouten per kant). LET OP: Bij sommige verlagingssetjes moet de bovenste veerpootschaal overgezet worden van de originele veerpoot naar de verkorte veerpoot. Dit is aan te raden om te laten door de garage vanwege het gevaar op ongelukken (door de gespannen veer). |