#1
|
||||
|
||||
kenmerken kr met snelle nokkenas
mijn vraag is wat zijn de eigenschapen van een 180016v kr met snelle nokkenas is er iets waar je aan kunt merken of er een snellere in licht alvast bedankt
|
#2
|
|||
|
|||
Vaak kun je het merken in verschil in toerengebied, niet altijd en je moet natuurlijk ongeveer weten hoe dat ligt bij originele staat.
Bij stationair lopen kan het af en toe nog wel eens onregelmatig eraan toe gaan, kan ook een aanwijzing zijn . Beste blijft gewoon de kleppendeksel eraf schroeven ! |
#3
|
||||
|
||||
dat dacht ik dus al maar die van mij loopt ook zeer onregelmatig stationair en als je gewoon rijd is er niks aa te merken bhalve dat hij tussen de 4000 en de 7100 echt bloed en bloed snel is maakt niet uit of nou in de 2 of in de 5 is
|
#4
|
||||
|
||||
niemand iets wat hij wel doet met snelle nokkenas en niet met orginele
|
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Wat de eigenschappen precies zijn bij een KR is niet gewoon te zeggen, over het algemeen uit het plaatsen van een scherpere nokkens as zich in wat pittiger gedrag bij hogere toeren, en vrij slechte eigenschappen bij lagere toerentallen. Dat is ook de reden waarom dat soort nokkenassen over het algemeen niet word aangeraden voor dagelijks gebruik |
#6
|
||||
|
||||
kijk daar heb ik iets aan want die van mij loopt echt zwaar kut stationair
en als hij koud is loopt hij helemaal beroerd tussen de 1500 en 2200 toeren en vanaf 4100 toeren trekt hij aan een stuk door tot ongeveer 7100 toeren en in de 1 schiet hij direct de toeren in er zit een 2 y bak onder zou er dus een andere nokkenas in kunnen liggen jah of nee hopelijk kunne julie hier iets mee |
#7
|
|||
|
|||
Moeilijk zeggen...zo te horen kán het. Maar als hij stom staat afgesteld en er wat mis is in de buurt van het stationair gebied, dan hoeft het niet. Als je zeker weet dat hij verder helemaal goed is (dus nieuwstaat ) dan kan je misschien voor 80 procent zeggen dat er wel eens snellere nokken in zitten...
En over die bak...een 2y, die is toch standaard op een 16v? Ik weet niet hoe dit rijd normaal gesproken in de 1, is deze zeer kort? |
#8
|
||||
|
||||
jah je moet eigenlijk direct door naar de 2 en dan kun je hem helemaal door trekken tot diep in de 7000
en alsje gewoon vlot door schakelt tot aan de 5 en trapt hem dan in trekt hij ook aan een stuk door op top loopt hij over de 225 en als je terug schakeld is het een echte vlammenwerper bij volgas we trekken weet ik niet auto loopt rond de 1000 toeren stationair maar lijkt net een trekker tot je het gas intrapt dan lijkt het of er een straaljager langs komt motor gebruikt geen olie klepstoters hoor je alleen lichterlijk tikken Last edited by 1800 16v kr : 23-04-2006 at 12:23. |
#9
|
||||
|
||||
Als je het zeker wil weten
http://www.volksforum.com/forum/sho...graden+nokkenas Laten meten die zooi |
#10
|
||||
|
||||
jah oke das natuurlijk de eneige manier om er 100%cker achter te komen maar de otor loopt perfect ga er dus niet aan sleutelen kwou gewoon even weten of er een in kon liggen want dat verklaart een boel
hij loopt beroerd stationair en trekt een 100% standaart kr eruit en voormijn gevoel loopt hij nu perfect stationair heb echt alles geprobeert wat ik hier op het forum heb kunnen vinden en wat ik nu ookno gprobeer het wordt alleen maar minder dus blijf er nu lekker van af en gaan eens op zoek naar een supersprint serie a spagettie 4-2-1 spruitstuk |
#11
|
||||
|
||||
die van mij loopt ook een beetje rauw stationair.. dus heb ook ooit wel eens het vermoeden gehad dat er snellere nokkers inzitten. maar volgens mij loopt elke KR wel een beetje rauw (ze zijn ook niet nieuw meer eej). bij mij gaat ie flink trekken bij de 3000 toeren, en boven de 5000 gaat ie pas echt los. bij de aankomende koprevisie zal ik er eens een blik op werpen
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#12
|
||||
|
||||
zoiets heb ik ook als de kop los moet kom ik er vanzef achter
maar eerst maar eens de dingen wie ik nu belangrijker vind spagettie spruitstuk daarna kijken we wel verder en zodra de distributie riem vervangen moet worden komt koprevisie ,max tunen van de kop ,krukas ballanseren andere drijfstangen , blok opboren naar 1900 of 2000,handgesmeden zuigers, en het uiterlijk van de motor aan pakken zodat het er als nieuw uit ziet. zodra dat allemaal gebeurd is moet hij wel rap genoeg van de plaats komen en zodra mijn broer zijn corrado voor zien is van een jd engenering blok. krijg ik de 1,2 bar druk lader wie er nu op zit en maken we het naar mijn mening af bedankt voor de reacties |