#1
|
|||
|
|||
Ratelen cilinderkop/spruitstuk, iets!!!
Hallo!
ik heb net beide tussendempers van mijn Golf II GTi 8v weggehaald en er 1 pijp naar de einddemper van gemaakt. Maar wanneer ik hem nu start maakt hij een heel irritant resonerend geluid, net of hij constant ergens tegenaan tikt, wat hij niet doet... Voornamelijk bij de aansluiting op het spruitstuk. Hij is hier maar 3 cm erop geschoven, maar hij is wel dicht. Zou dit uitmaken? En zo niet, wat zou ik dan kunnen doen om dit (sterk) te verminderen. Dit is nogal een toppunt van irritant ! Bedankt alvast! Nokkenas is ook vervangen...meer info in de antwoorden in het topic... Ik hoop dat jullie me kunnen helpen ! Last edited by TD15 : 05-04-2006 at 20:47. |
#2
|
|||
|
|||
Nee, niemand? Misschien de eerste tussendemper er tussen laten zitten?
|
#3
|
|||
|
|||
Niemand dit al eens meegemaakt en opgelost? Kan zelf wel proberen, maar altijd handig als je wat tips krijgt !
|
#4
|
|||
|
|||
Up !
|
#5
|
||||
|
||||
dat is het gevolg van te weinig dempers.
Beter is een open demper te plaatsen in de tunnel. Dan krijg je ook een mooiere diepe sound. heb je ook diameterverschil in je uitlaat zitten? Zo ja dan kun je proberen dit vloeiender te maken |
#6
|
|||
|
|||
Nou nog eens op de brug gehad en goed geluisterd. Het komt duidelijk van het blok zelf af...ging nog eens goed luisteren en ontdekte dat er onder de kleppendeksel vandaan veel getik komt... Het is net of je de nokkenas telkens op de stoters hoort tikken, maar dan wel erg hard. Is dit normaal? De nokkenas is inderdaad vervangen door een nieuwer exemplaar, als het goed is geen snellere. Ik kan niet normaal met mn hoofd onder de kap luisteren, is echt een schel tikkend geluid! Ik heb hem maar af gezet, maar hij rijd verder wel goed ! Heeft het demonteren van de dempers effect of het geluid wat er onder je kleppendeksel vandaan kan komen...dat lijkt me toch wel sterk...!? En als het flexibele deel van het spruitstuk kapot is, kan hij dan ook zo tikken en hoe check ik dat zonder al te veel te demonteren? Ik vraag het maar hier, strax mol ik weer wat . Bedankt!
|
#7
|
|||
|
|||
kan het spruitstuk zijn dat is gescheurd
de aansluiting spruitstuk voorpijp die lekt |
#8
|
||||
|
||||
trekt ie ook nog evenveel als normaal?
want kan zijn dat je tegendruk te laag is en de motor stationair met een te kleine belasting draait... maar of daarvan de kleppen zo hard gaan tikken???
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#9
|
|||
|
|||
Ja? Zou wel mooi zijn
Ook al komt het geluid daar niet vandaan (spruitstuk zou wel kunnen, maar ik hoor toch duidelijk getik vanonder de kleppendeksel, of dit lijkt het te zijn, maar is het niet?)? |
#10
|
|||
|
|||
Ja hij loopt goed! Hij trekt net zo goed, durf hem alleen niet in toeren te trekken zo. Moet ik dan eens kijken wat hij doet als ik wat in de uitlaat stop? Nog iets, hij heeft pas 5 km gereden sinds het nokkenas eraf geweest is, misschien als ik langer rijd dat het dan wat meer smeert/zich zet...?
|
#11
|
|||
|
|||
Btw...onder het rijden neemt het geluid gewoon toe...en als je dan je deur open doet, is het net of je tikkende kleppen onder je auto vandaan hoort komen...
Of dat dan vanuit de kleppendeksel resoneert tot onder je auto...geen idee ? |
#12
|
|||
|
|||
Nou net weer gereden, beetje doorgetrokken...loopt nog perfect :|! Maakt trouwens wel aardig lawaai voor een auto die 2 dempers weg heeft en alleen een brezan vervangingsdemper heeft achter... Kán het zijn dat het spruitstuk ergens een scheur/lek heeft en dat dit van alles tot effect heeft, zoals getik in de kleppendeksel? Kan ik dit checken op de 1 of andere manier makkelijk? Ik het de uitlaat dichtgepropt, maar hij zakt maar een klein beetje in toeren en blijft verder wel, een stuk zachter, maar mét geratel, lopen . Het is echt een ratelgeluid, opeenvolging van tikken onder de kleppendeksel/in het motorblok/motorruim! . Ik kan wel proberen, maar dan is er misschien veel voor niets geweest! Alvast dank!
|
#13
|
||||
|
||||
van welk materiaal zijn de vervangende stukken? en hoe dik is t materiaal? is de diameter anders dan de ori. pijp?
dit kan allemaal van invloed zijn op de afvoer van warme lucht vanaf je kleppen ik zou hem niet laten lopen voor je weet wat de kleppen temperatuur is enhoe de hitte daar wordt afgevoerd... anders heb je dalijk misschien mooi je klepjes verbrandt...
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#14
|
|||
|
|||
nee diameter is niet anders, exact dezelfde vorm en exact dezelfde buis alleen dan zonder dempers en ook van staal .
Nu had ik een idee...zal wel niks zijn maar toch ...De kokertje die op je klepstoter zitten, dus die je nokkenas naar beneden druk zijn eruit geweest, wel allemaal teruggestopt waar ze vandaan kwamen...kan dit op de een of andere manier effect hebben? En ja ik moest wat proberen...ik weet nu dat hij nog zijn volledige vermogen heeft... |
#15
|
||||
|
||||
zitten daar niet van die plaatjes op? kan zijn dat dit wat verdraaid is, en de slijtageplekken niet meer aansluiten bij de vorm van de nok...
k zou t niet met zekerheid durven zeggen, maar we hebben t hier op school al eens gehad, dus t kan allemaal...
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#16
|
|||
|
|||
wat ist bouwjaar vanaf 86 hydro klepstoters?????
|
#17
|
|||
|
|||
nee...84 en er is 1 plaatje af geweest...maarja die dingen zelf kun je ook draaien dus de slijtplekken kunnen dan niet meer aansluiten inderdaad. Maar dan zou het toch minder moeten worden, aangezien het dan wel een beetje op zijn originele plek terug zal lopen? Of niet natuurlijk, want het nokkenas is nieuwer en dus anders... Maarja zal dit echt zorgen voor gigantisch getik? het is echt net of je nok telkens met een klap neerkomt op de stoters...
Hij heeft dus mechanische stoters! |
#18
|
|||
|
|||
als je de oude plaatjes heb gebruikt en een nieuwe nokken as KLEPPEN stellen lijkt me dan niet overbodig
|
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Zomaar een plaatje er af halen is natuurlijk hartstikke stom.....wist je precies hoeveel er af moest?? Bovendien is het raadzaam om bij het plaatsen van een nieuwe nokkenas OOK nieuwe plaatje te plaatsen, oud op nieuw slijt namelijk extra hard..... |
#20
|
||||
|
||||
dus idd je plaatjes dr uit en andere, nieuwe, plaatjes dr in gooien
t kan zijn dat je de kleppen hoort, maar t kunnen net zo goed gewoon die plaatjes zijn dr maakt iig iets kabaal dat denk k door de plaatjes wordt veroorzaakt...
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |