#1
|
||||
|
||||
verlagen alleen door veren?
hoewel ik niet een al te grote fan ben van het verlagen van auto´s, ziet weliswaar goed uit, maar een carosserie krijgt er toch wel iets door te lijden, denk ik dat ik misschien toch m´n auto, Golf 3 GT "Special" iets, 3 a 4 cm(niet meer), wil gaan verlagen omdat de auto in de huidige standaard toestand naar m´n smaak iets te hoog op z´n "benen" staat. Wat kan ik het beste doen? Mijn broer meent dat voor die paar centimeters alleen de veren voor andere verwisseld hoeven te worden met verder gebruik van de standaard(originele) schokdempers. Is dit aan te bevelen, of kunnen er toch beter ook meteen andere dempers worden gemonteerd? En welke merken veren zijn aanbevelingswaardig?
|
#2
|
||||
|
||||
Quote:
hoi, 3 tot 4 cm kan nog best met originele schokbrekers, wil je lager zou ik wel korte schokbrekers nemen. |
#3
|
||||
|
||||
alleen veren is heel goed te doen op ori dempers, als je niet lager als 4cm gaat iig. dempers en veren is wel beter natuurlijk. toch beter op elkaar afgestemd. zijn aardig wat merken op de markt, zelf heb ik hele goeie ervaringen met weitec (prijs/kwaliteit).
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
och.. van een setje veren van 40/40 scheurt hij niet doormidden hoor
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
daar ben ik ook niet bang voor maar lager dan 4 cm wil ik dus niet gaan, en dus kan ik de standaard dempers gebruiken, tnx voor de snelle antwoorden! |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
ja hoor kun je gewoon doen, ik heb met mijn daily 2 jaar met 60/60 gereden en ging ook goed, tot ik er 80/80 opzette dat vonden de schokbrekers niet fijn, waren toen zo kapot. maar met 40/40 zou ik ook geen schokbrekers kopen. |
#7
|
||||
|
||||
Ik zou meteen alles vernieuwen. Hoef je daar ook een tijd niet meer naar te kijken. En het is meteen goed gedaan. Beter op elkaar afgestemd. Het hoeft allemaal niet veel te kosten. Ik was uiteindelijk voor 400 euro klaar inc montage door een mede forummer en uitlijnen. Set kwam van nlpower.
Bevalt echt top. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
En toch rijdt ik al meer als 2 jaar met 80/60 op originele schokbrekers, geen centje pijn Waren niet eens nieuw, toen de veren geplaatst werden .... Of t goed is, geen idee, maar t werkt nog steeds. Afgelopen oktober veren er nog af gehad voor APK, schokbrekers nog perfect in orde
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#9
|
||||
|
||||
ik reed met de jet op 80/80mm veren op std schokkers...geen aanrader! voorste schokkers waren helemaal rot na verloop van tijd......
zo zie je maar weer, iedereen heft een andere ervaring.....kwestie van de strijd der elementen. |
#10
|
||||
|
||||
Ik heb zoon 15000 km geleden mijn schokbrekers vervangen.
Gewoon orcineel hoogte. Door mijn werk is mijn auto van achter bijna standaard verlaagt. Maar vind hem voor daardoor, en ook standaard met een 1300 blokje erg hoog. Zijn er ook alleen voor verlagings veren te verkrijgen? Of gaat dat alleen per 4?
__________________
|
#11
|
||||
|
||||
Als je op marktplaats zoekt dan zul je ze vast wel vinden. Open anders een Te Koop gevraagd topic hier op t forum.
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#12
|
||||
|
||||
Ken die veren voor zelf geen slijptol in zetten?
Komt waarschijnlijk speling. Ach,kwam eff in me op.
__________________
Last edited by millie : 03-04-2006 at 22:36. |
#13
|
||||
|
||||
Ik heb zelf hier nog verlagingsveren liggen. Heb ze gekregen bij mijn VW Golf III 1.6 toen ik hem kocht, hun hebben ze eraf gehaald omdat hij met die veren niet apk gekeurd is, want dan komen de veren los als hij op de brug staat.
Ik zou wel verlagingsveren / set willen, is het verstandig om die eronder te zetten of een hele nieuwe set te kopen? |