#1
|
||||
|
||||
[1600 Diesel naar GTD] Vaag verhaal eco GTD?
Ik wil het 1600 Diesel blok in me golfje graag vervangen met een GTD blok, wat zou ik allemaal moeten vervangen (naast het motorblok)heeft iemand dit wel eens gedaan?
En moet je nadat je blok hebt vervangen dit ook aan de RDW melden? Groet, Erik Last edited by tnk2k : 01-04-2006 at 18:03. |
#2
|
||||
|
||||
Niemand? Helemaal niemand?
|
#3
|
||||
|
||||
over het blok kan ik je niks vertellen
maar je hoeft het niet te melden bij de rdw (mag wel) maar je blijft bij diesel en het zelfde aantal cilinders |
#4
|
||||
|
||||
Yorick:
Bedankt! Update: Ik kan een GTD kopen voor 300 euro met een GTD 'ECO' blok, dit blok zou +/- 44kw leveren maar met maximale brandstofgebruik, iemand hier ooit van gehoord? Ik kan niks vinden bij http://www.doppelwobber.de/ maar kan wel wat met google vinden deze zou uit 1991 komen? Graag hoor ik hier meer van! Groet, Erik |
#5
|
||||
|
||||
Dat zijn toch gewoon de (soft)turbo dieselblokken met een 5de versnelling als econoom?
En echt gtd blok heeft een intercooler en dan 80 pk. Dat is dit eco-blok in dit geval niet neem ik aan |
#6
|
||||
|
||||
Okee, goedzo.
1 PK = 0,736 kW = 58 kw dus 44 kw = 59 pk |
#7
|
||||
|
||||
Prima blokken, lekker futloos en minimaal brandstofverbruik.
Past er zo in, geen aanpassingen nodig op de uitlaat na.
__________________
Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
Help, wat moet er aan de uitlaat aangepast worden?
|
#9
|
|||
|
|||
Grotere diameter nodig, over heel de lijn.
|
#10
|
||||
|
||||
Grotere diameter nodig, over heel de lijn.
Als je dat niet doet?
__________________
|
#11
|
||||
|
||||
Als ik zo andere threads over uitlaat diameters hoor dan zou je zeggen dat het alleen maar meer tegendruk geeft en dus grotere trekkracht?
|
#12
|
||||
|
||||
Neem eens even contact op met " all sales" in aalten..........
Die handelen in Golfjes en Kevers,en hebben een Golf 1 met een 115 pk TDI blok te koop staan. Die kunnen je ook vast vertellen wat er zoal bij nodig is om het boeltje om te bouwen.......... http://www.all-sales.nl
__________________
Voorzitter't Team VW-Speed.nl My Project : http://www.volksforum.com/forum/sho...5&highlight=ABT |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Nou ,ik zal je eerst eens vertellen wat nu een gtd inhoud. Er zijn verschillende modellen geleverd als gtd en dat staat alleen voor de uitvoering van de auto! Er zijn namelijk verschillende motoren geleverd ; De 1600 td ,de z.g. (kleine)milieu turbo,met 60 pk (de 1v motorcode) de 1600 td ,met "grote"turbo ,de 70 pk ,(de jr motorcode) en de 1600 td ,met kleine (watergekoelde ) turbo,met 80 pk (de sb motorcode)deze motor heeft ook een intercooler. De gtd is met de 70 en de 80 pk geleverd ,ik heb zelf momenteel 2 jetta's,de witte is een GTD met de 70 pk versie ,en de rode is een "eco"turbo met 60 pk Zelf heb ik bij de rode ,de kat leggehaald ,een g60 einddemper gemonteerd,een open filter gemonteerd ,en de pomp iets opgeschroeft. Deze loopt nu even snel als een 70 pk ! Verder blijft deze ook ongewijzigd ,want ik rijdt er zo'n 500 km per week mee! Ik zou ook hier de turbodruk kunnen verhogen ,maar bij een km stand van 325000 km laat ik deze mooi zo staan. De witte ,daar heb ik ook een open luchtfilter op ,en een grote intercooler ,en compleet open uitlaatsysteem .(54 mm) ,met alleen een achterdemper. Ook is hierbij de pomp iets opgeschroeft ,en is de waste gate en drukregelklep buiten werking gezet . Deze heeft nu 1,1 bar turbodruk (origineel is 0,6a0,7 bar) Deze zal nu en geschatte 85 pk hebben.Hier zijn wel de koppakking en kopbouten vervangen ! Het enige nadeel van een 70 pk is dat de turbo pas begint bij zo'n 3000 toeren ,en dat is bij een 60 en 80 pk niet zo . die beginnen al bij zo'n 1200 toeren te trekken . Dus de modellen met een "kleine"turbo rijden wel iets soepeler. Maar er is met alle modellen wel pk winst te behalen ! Het is in ieder geval wel een groot verschil met een gewone ongeblazen 1600! groeten Wytze O ja dus niet alle gtd's zijn dus met intercooler! ze zijn veel meer geleverd met de jr motor(70 pk) |
#14
|
|||
|
|||
Hmm das toch wel interessant om te weten. Heb zelf een golf 2 1.6. Zou het dan ook mogelijk zijn bij mijn auto om er een gti blok in te zetten? Denk dat ik dan wel meer zou moeten veranderen als de uitlaat alleen. nie?
|
#15
|
||||
|
||||
Quote:
gebruik eens de search hier zijn echt al veel topics over geweest (die van Moroder bijv.) **edit** heb ik dan maar voor je gedaan
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#16
|
||||
|
||||
Loop ook al een tijdje met het idee om een TD of TDI blok in de jetta te bouwen. Had laatst een TDI blok uit een 97er golf gevonden. Maar toen ben ik nog gaan kijken wat er nog meer aangepast moeten worden en dan denk ik dat het geen klusje van 2 weken is maar eerder 2 jaar
Wat is namelijk beter te doen: Golf 2 (G)TD compleet voortrein overzetten (Motor, remmen etc) of Golf 3 TDI compleet voortrein overzetten (motor, remmen, elektra, uitlaat etc) Ik weet niet in hoevere een G2 en G3 afwijken van een Jetta 1.. Ook zat ik met diverse dingen of die wel te maken zijn zoals km kabel, dashboard aansluitingen, motorsteunen, wielophanging etc. De bedoeling is om de Jetta z'n originele uiterlijk te laten houden maar dat ie flink bobt
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#17
|
||||
|
||||
De 1600 td ,de z.g. (kleine)milieu turbo,met 60 pk (de 1v motorcode)
de 1600 td ,met "grote"turbo ,de 70 pk ,(de jr motorcode) en de 1600 td ,met kleine (watergekoelde ) turbo,met 80 pk (de sb motorcode)deze motor heeft ook een intercooler. Ik zit nog steeds te kijken wat nou het beste zou zijn, zou een 1Z motorblok uit een golf 3 ook makkelijk passen? De blokken lijken hetzelfde maar dat zeg ik dan als leek. |
#18
|
||||
|
||||
@Milli: Diameter is niet alleen het probleem, maar wat dacht je van de lengte en positie van de voorpijp (wel of geen turbo)
@Goos golf: een type 1 heeft geen subframe, type 2 en 3 wel. Dus je moet zelf motorsteunen regelen van een typ1 met een 1500 (benzine of diesel) of groter motor. 5-Versnellingsbak van type 2/3 (020 bak, stang geschakeld) zijn gelijk aan de 5 bak van de type 1. Bij hogere vermogens adviseer ik een 02A of 02J bak (kabel geschakeld) punt 1 om de kracht die de bak aan kan, punt 2 om de langere overbrengings verhouding. (anders loopt hij het rode gebied in in de 5e versnelling ;-) ) Het verschil tussen de 1600 en 1900 motoren is feitelijk alleen de hoogte van het onderblok. ong. 30mm hoger. De originele type 1 1600 (T)Diesel motorsteun aan distributie zijde past niet op een 1900 (T)D of TDI dan moet je de distributie steun van een 1800 of 1800 16v benzine type 1 motor pakken. (1800 en 1800 16v hebben een grotere bus waar dan weer het rubber van de 1600TD type 1 in past) Intercooler van een Golf 2 GTD (Motorcode RA/SB) is leuk maar doet heel weinig. Het vermogen wordt voornamelijk gehaald door de brandstofpomp, verstuivers en wastegate instelling) en natuurlijk ook iets door de intercooler) Vaak worden bij type 1/2 ombouw naar turbo diesel VW LT of Mercedes Sprinter Intercoolers gebruikt. Goede flow en grote koel capaciteiten. (Ik heb laatst een aantal intercoolers getest en daar kwam die van een Iveco Turbo Daily als beste uit.) Niet alle 1600 en of 1900 motoren hebben zuigerbodem koeling, als je daar mee gaat tunen heb je veel kans dat de koppen uit de zuigers branden.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#19
|
||||
|
||||
hey ik heb sinds kort ook zo'n 44kw golf 2 eco diesel, wil hier een GTD intercooler opbouwen, kan dat en zou dat helpen, of moet hier de brandstofpomp etc voor aan worden gepast? Verder heeft jetta racing ook wel goede ideen zo te lezen!
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER! Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! '72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Hier kan je zonder problemen zo'n intercooler opzetten hoor ,misschien zou je dan wel de "roetstop "een klein stukje kunnen indraaien ,zodat ie iets meer brandstof krijgt bij snel optrekken . Let wel ,dat zo'n intercooler het best werkt met de bijbehorende luchtgeleidingskappen,andrs koelt ie niet goed door de rijwind. Maar het zal altijd iets schelen ! Ik heb bij de rode jetta (44 kw eco....)vorige week de kat eronder weg gehaald en de voordemper ertussen weg gehaalt ,en nu rijdt de motor ,zeker bij lage toerengebieden , veel soepeler ! Heb zelfs het gevoel dat ie sneller optrekt vanuit lage toeren! En dan blijft het verbruik nog zo'n 1op18,5! met een top (op de teller) van dik 185 ,en in het boekje staat top van 155 (en dat met 17 inch!)
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|