#1
|
|||
|
|||
De knoop doorhakken, blijft de golf? (Long story)
Hallo mensen,
Ik heb een 90'rt Golf II GTI 16V (PL). Heb hem gekocht met KM stand 186.000 en dit was afgelopen zomer. Enkele weken na aankoop motor oververhit geraakt door defecte thermostaat waardoor mijn koppakking ook de geest heeft gegeven. Dit heb ik alles laten repareren door de garage en toen LIEP ie ook als een trein. Toen ik voorzichtig de golf weer ging uitproberen op de dag dat ik hem weer ophaalde begon de auto plots te stotteren, toerenteller ging helemaal gek op en neer dansen en gaf de auto de geest. Gelukkig mooi voor de deur van een cafe en nadat de golf de berm in was geduwt de ANWB gebeld. Deze kwam tot de conclusie dat het de hallgever was, heeft een beetje geprutst en zei dat ik vanaf dat moment nog zon 300km kon rijden en dan de hallgever definitief de geest zou geven. Dus direct weer naar de garage gereden en de leenauto weer meegenomen (ja dat was goed geregeld, mijn complimenten). Deze heeft de hallgever gerepareerd, maar sindsdien begon mijn probleem een beetje. Sinds dat moment is de Golf veeeeel trager dan normaal, ik dacht, onsteking niet goed afgesteld en langsgegaan bij de garage. Deze vertelde dat dit allemaal in orde was (heeft niet gekeken!).... 2 weken geleden was ik het zat (dus bijna een half jaar met trage golf gereden) en de ontsteking af laten stellen door een andere garage (gespecialiseerd in GTI's/G60 e.d.) en sindsdien trekt ie veel lekkerder, maar zoals die kerel van de garage al zei (die heeft er zelf ook in gereden) nog niet hard genoeg zoals een echte GTI 16V hoort te doen. Die avond nog ff de uitlaat weer helemaal gasdicht gemaakt en hij trekt nog weer wat harder. Kortom, de snelheid is weer grotendeels terug. Misschien dat hij nog langzamer is doordat de katalysator leeg is, weet niet hoe dat gaat met de lambda sonde... Maar tijdens het proefrijden viel die kerel van laatstgenoemde garage een kraak op (die ik zelf ook al een half jaar hoor) waarvan hij dacht dat het een motorsteun was. Een vriend van me dacht ooit dat t iets van de ophanging is (fuseekogel ofzo?) wat kraakt.... Nu zijn we vorige week zondag met de club naar Automaxx geweest en sindsdien is die kraak weg! Rijd nu dus al 2 weken zonder de kraak, maar sindsdien is er wel een nieuw probleem, het linkervoorwiel loopt in bochten naar rechts aan boven in de wielkast, dit heeft hij nooit gedaan. Ik vermoed dus dat de kraak bij de ophanging vandaan komt, maar dit word zeer binnenkort bekeken, dan gaat de golf voor grote controle op de brug bij een kennis. Nu zit ik dus in twijfel, ga ik deze golf helemaal opknappen, of verkoop ik hem en ga ik de volgende auto helemaal onder handen nemen. De bedoeling is dat het een echte showwaardige auto word, zowel motorisch als exterieur/interieur. Wat is jullie mening hierover? Nog ff wat gegevens: KM Stand: 202.000 km Bouwjaar: 1990 Best hoge KM stand, dus als deze auto mijn project auto blijft/word (Tis ook mn eerste auto dus t heeft iets speciaals) moet er in de toekomst misschien een engine swap plaats vinden (Door bijv een KR, G60 (past dit?), of wat anders exotisch zonder al te veel aanpassingen). Foto: Btw, alles wat er nu aan gebeurt is is door vorige eigenaar gedaan.... niet mijn smaak G60 bumpers.. |
#2
|
|||
|
|||
als jij die voor bumper niks vind wil ik hem wel van je over nemen als die teminste onbeschadigd is.
|
#3
|
||||
|
||||
ik je achterbumper mischien wel, (mag best beschadigd zijn
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Die bumpers waren standaard op jouw auto. Maar over smaak valt te twisten, je kunt er ook smalle bumpers op zetten natuurlijk als je daar gelukkiger van wordt. Maar om op het verhaal terug te komen, het blijft lastig. Als het probleem met de motor niet te achterhalen valt, dan kun je natuurlijk overwegen om er een andere motor in te plaatsen (en zowat alle VW-motoren passen er in hoor!). Als je auto verder in een nette staat is (en dan vooral de carrosserie), dan zou ik dat zeker overwegen. Moet je echt veel opknappen aan de auto, dan kun je beter een andere aanschaffen. Suc6 met je keuze!
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#5
|
||||
|
||||
golfje heeft net 2 ton gedraaid.. dat is niet zoveel hoor
maar na je ervaringen ermee kan ik me voorstellen dat je er een beetje flauw van word...er is echter wel 1 voordeel: je weet op een gegeven moment wat je hebt en als je een andere auto koopt is dat altijd weer een gok. misschien heb je bij die auto na een week wel exact dezelfde problemen.. of meerdere zelfs.. het kan ik zou hem lekker houden. hij staat er mooi bij en die bumpers smoelen hem ook wel leuk over je swaps... kr past er zo in... en g60 moet ook geen probleem zijn aangezien die ook geleverd zijn in golf 2 succes verder met de golf
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#6
|
||||
|
||||
Ik snap ook dat je er gek van word,
maar als je iets groots wilt aan pakken maakt het eigenlijk niet uit met wat voor basis je begint op zich is een 16v wel mooi.(zeker als je er webers op zet) als je financieel bekijkt kun je waarschijnlijk beter proberen een nette andere te vinden is waarschijnlijk wat goedkoper.(maar je weet idd ook nooit wat je koopt) of deze houden als ie verder goed in orde is en er (als het mogelijk is) een paar euro tegen aan gooien voor een andere motor of te laten reviseren. als je hem helemaal showwaardig wilt hebben maakt het volgens mij niet zo heel veel uit wat je doet. (al blijft deze natuurlijk speciaal omdat het je eerste auto is.) is een moeilijke keuze als het vertrouwen weg is in een auto. Last edited by classicline : 29-03-2006 at 07:32. |
#7
|
||||
|
||||
denk dat je er spijt van gaat hebben als je deze auto weg doet
niet zozeer omdat t zo'n ongelooflijk aparte golf is, maar gewoon omdat dit je eerste auto is km-stand zou ik me geen zorgen om maken, bij n tonnetje of 2 is n golfje net lekker ingereden ik heb ze iig niet met minder gehad, en nooit echte problemen!!! de auto op zich ziet er eigenlijk wel al netjes uit zo, en de dikke bumps staan ook goed met de jetta lichten je kan een PL toch ook laten uitlezen? waarom laat je dat niet eens doen k kan me voorstellen dat er nadat al die mankementen aan de auto zijn geweset de computer t niet meer allemaal op een rijtje heeft. effe resetten kan dan wel eens helpen! k zou zeggen: hou deze golf en maak dr in orde, dan heb je dalijk je eerste autootje precie zoals jij t wil. en je hebt t ALLEMAAL zelf gedaan dan! iig veel succes dr mee, en hou ons op de hoogte! chris
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#8
|
||||
|
||||
Je hebt dus veel motorische problemen gehad met je auto...maar hoe is de carroserie? Als je een auto wilt opknappen zit daar het meeste werk in een moter vervangen is iets wat je binnen een week gedaan kan hebben maar een rotte carroserie is duurder en tijdrovender. En hoeveel kun je zelf?
|
#9
|
|||
|
|||
Sow, veel reacties al, niet verwacht. Carresorie heb ik nergens rotte plekken of roest gevonden, onderaan de wielkasten waar de bumpers enzo vast zitten. Het staat idd ook wel mooi G60 bumpers, maar ik vind t toch te veel rondrijden Als ik deze aanpak ga ik hem ook niet origineel maken of dunne bumpers erop, dan komt er 99% zeker een andere body kit op en word de hele auto opnieuw gespoten (clubkorting bij clubspuiter )
|
#10
|
||||
|
||||
body kit op een golf 2?
|
#11
|
||||
|
||||
Quote:
186.000 brandstofpomp mischien versleten vaak een kwaaltje bij die kilometers. Filter mischien verstopt dan loopthij voor de rest netjes stationair enz maar alshet er op aan komt dan is er nietgenoeg brandstof endan loopt hij op toeren en als die kracht moet leveren niet honderd procent ik hoor het wel
__________________
webmaster [url="https://www.facebook.com/pages/Vwnoord/616307265111643[/url] |
#12
|
||||
|
||||
Ik zou als ik jou was gewoon doorgaan met deze auto!
Heb ook in zo'n kutsituatie gezeten met mijn golf 4, alles ging stuk wat maar stuk kon gaan. Heeft me echt ongelofelijk veel geld gekost, maar heb nu al vanaf augustus (even afkloppen) niets meer stuk gehad!!! Op een gegeven moment houdt het op geloof me Als je er een ander blokje ingooit dat verder in goede/perfecte staat is dan heb je al een groot euvel verholpen Succes ermee!! |
#13
|
||||
|
||||
Dat gekraak, ik zou haast zeggen draagarmrubber. Pedaalemmer heeft dat ook gehad meen ik. Die had ook naar motorsteunen en het subframe en weet ik veel wat gekeken.
Maar ik zou de wagen lekker houden! |
#14
|
|||
|
|||
Zal vanavond nog ff paar foto's erbij plaatsen. Als de golf blijft is de uitlaat ook een euvel. Is op alle punten gelast, en zit er redelijk laag onder, als je achter me rijd zie je de demper uitsteken aan de onderkant :x (Zag ik ook pas gisteravond op de automax video)
|
#15
|
|||
|
|||
ga je er eerst een schip met geld in gooien,
is i eindelijk goed, verkoop je m. tel op je winst, niks nul nakkes nada. gewoon lekker door tuffen, mijn eerste 16 klepper had 450.000 op de teller staan toen i de deur uit ging. was met het orginele blok, als je normaal omgaat met je auto en realiseert dat het ook JONGEBEJAARDE is dan kan je er nog heel lang plezier van hebben. extra tip van flip, vervang bij 200.00 je lagerschaaltjes vd drijfstangen. is makkelijk zelf te doen en een enorme opkikker voor je motor. |
#16
|
||||
|
||||
Hou een ding in de gaten! Een andere auto betekend vaak ook andere problemen. Zeker bij wat oudere bouwjaren loop je het risico dat je meer ellende terugkoopt dan dat je verkoopt. Met deze weet je wat je hebt.
__________________
WWW.MIVW.NL |