#1
|
||||
|
||||
Kent iemand deze bus ?
Heb 'm nu 2 maandjes, maar de vorige eigenaar die 'm maar een half jaartje heeft gehad, kon me niet zoveel vertellen. Is in 2002 ingevoerd. Zou een Duitse 'calamiteitenbus' zijn geweest !? Gr. Marco |
#2
|
||||
|
||||
ik ken hem niet maar het ziet er wel cool uit! Gaaf busje.
|
#3
|
||||
|
||||
heb hem volgens mij wel eens in wildervank/veendam zien staan
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Dat klopt, daar heb ik hem vandaan. Ben eigenlijk benieuwd naar de geschiedenis ervoor |
#5
|
|||
|
|||
Staat mij bij dat hij een jaar of 2 geleden te koop stond op ebay Duitsland.
Heb je de duitse brief er niet bij? hier staan nl alle vorige D eigenaars op. Ziet er wel uit als een vormalige overheids bus. Dichte tochtruitjes en extra pinkertjes op het dak. Sjef |
#6
|
||||
|
||||
Aan de hand van de m-codes kun je natuurlijk al veel te weten komen over je bus.
Verder kun je contact opnemen met wolfsburg voor meer info (geven ze trouwens niet makkelijk, ze willen je een certificaat verkopen met info die ook in je m-codes staat) link naar wat ik weet van mijn bus dmv de mcodes en op de pagina staat ook de link naar de site van Molenari (en naar het boek van hem met nog meer info) (molenari is de expert op het gebied van die codes) Uitleg over dat certificaat staat op de site van die streepjes trekker, ben zijn naam even vergeten (zoeken we op) ah www.ploon.nl
__________________
Happy Last edited by Lomax : 29-03-2006 at 07:48. |
#7
|
||||
|
||||
Alvast bedankt voor de info, duitse papieren heb ik er helaas niet bij. Indien iemand nog wat meer weet van deze bus, hoor ik het graag,
|
#8
|
|||
|
|||
Nog nooit eerder gezien maar ziet er goed uit !!!
__________________
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Leuke scallops op de zijkant! |
#10
|
||||
|
||||
Slammen en cruizen met dat busje!
Super busje!!!
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Heb je je M-codes (het plaatje achter je bestuurdersstoel) al uitgeplozen? Daar kan je heel veel informatie uit halen als je meer over je bus wilt weten. Erg vette bus trouwens veel plezier ermee!
__________________
hoog (bn.) 1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag Last edited by VWrijder : 05-04-2006 at 08:49. |
#12
|
||||
|
||||
Heb je afgelopen vrijdag door Chaam zien rijden (misschien heb je het brandweerbusje zien staan?).
__________________
The only thing we do is surf . . . |
#13
|
||||
|
||||
En afgelopen zaterdag bij de Valk in Rijen gespot.
hehe, valt wel op zo'n busje... |
#14
|
||||
|
||||
Heb een stacaravan op camping de Flaasbloem te Chaam, dus vandaar. Brandweerbusje zie ik idd ook altijd staan (je mist 1 zwaailamp toch ?) en ik heb idd met de kids bij van der Valk gegeten
Last edited by cybermarco : 06-04-2006 at 12:31. |
#15
|
||||
|
||||
Zit er een blauwe "oldtimer"kentekenplaat op? Of zie ik dat verkeerd op de foto? Omdat ie in 2002 is ingevoerd... dan kunje toch geen blauwe platen hebben? of zit ik hier nou gewoon dom te doen?
__________________
VW GOLF III Variant 1.9 TDI |
#16
|
|||
|
|||
Wij hebben net een bus gekocht die afgelopen jaar is ingevoerd vanuit Oostenrijk en wij hebben 'gewoon' blauwe platen. Het kan dus wel.
Groetjes, Froukje |
#17
|
||||
|
||||
Gelukzakken, dat ziet er veel mooier uit!!!
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#18
|
||||
|
||||
oldtimer kenteken mag wel blauwe platen voeren:
Voor geïmporteerde klassiekers kan men bij de RDW, Centrum voor voertuigtechniek en informatie een 'ouderwets' kenteken aanvragen, mits de datum eerste toelating voor automobielen vóór 1978 en voor motorrijwielen/bedrijfsvoertuigen vóór 1973 ligt. Deze regeling is een aanvulling op de al langer bestaande mogelijkheid om historische voertuigen, die door het verlies van kentekenpapieren een recente nummerplaat bezitten, weer van het oorspronkelijke kenteken te voorzien. De behandeling van aanvragen voor beide regelingen verloopt via de Federatie Historische Automobiel- en Motorfietsclubs (FEHAC), de organisatie die de belangen behartigt voor verenigingen van liefhebbers van historische voertuigen. Voertuigen die vanwege hun historische waarde door liefhebbers in Nederland zijn geïmporteerd, krijgen van de RDW bij registratie een 'klassiek' kenteken uitgereikt. In overleg met de FEHAC heeft de RDW enkele speciale series 'ouderwetse' kentekens ter beschikking gesteld met name voor geïmporteerde klassiekers. Personenvoertuigen van voor 1978 krijgen bij de kentekenregistratie na invoer automatisch een 'ouderwets' kenteken. Bedrijfsvoertuigen krijgen na invoer bij kentekenregistratie een kenteken uit de serie BE-00-00 en motorrijwielen een kenteken uit de serie ZF-00-00. Voertuigen die voor die tijd zijn ingevoerd kunnen nu alsnog in aanmerking komen voor deze series 'ouderwetse kentekens', mits de datum eerste toelating voor automobielen vóór 1978 en voor motorrijwielen / bedrijfsvoertuigen vóór 1973 ligt. NB: De RDW hanteert de datum eerste toelating. Indien deze niet aangetoond kan worden, maar wel het bouwjaar, dan gaat de RDW uit van het bouwjaar. DE en AE = oldtimer kenteken zover ik weet. De mijne heeft AL, maar ik denk dat de AE's ondertussen al op zijn |
#19
|
||||
|
||||
NL Kentekenplaten van voor '78 mag je trouwens zowiezo altijd blauw voeren.
|
#20
|
||||
|
||||
maar als er in jouw kentekenpaperen een GAIK stempel zit... ben je verplicht om de gele GAIK platen te monteren....
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |