|
||||
|
||||
Handelsbenaming Scirocco 16v
Ben op zoek naar een fijne Scirocco 16v, nu kwam ik op de RDW twee verschillende handelsbenamingen tegen namelijk:
Quote:
en Quote:
Ze zijn beide uit 1986 (ook beide ingevoerd uit Duitsland). Kan ik nu aannemen dat de eerste een KR motor heeft en de tweede een PL?
|
||||
|
||||
daar kan je wel van uit gaan jah
|
||||
|
||||
Bedankt, dan weet ik precies wat ik wilde weten
|
|||
|
|||
als ze alletwee ingevoerd zijn, kan het zo zijn dat de 1 een wat uitgebreidere info op het kenteken (en dus bij de RDW doucementatie) gezet dat de andere. het is maar net hoe precies degene is geweest die hem op kenteken gezet heeft. Het zou dus kunnen zijn dat de eerste ook een PL is. De 2de is in ieder geval een PL
|
|
||||
|
||||
zien jullie dat aan de k6 katalysator of waar zie je dat aan??
vermogen????? |
|
|||
|
|||
dat kan, maar soms is die weggehaald.
een PL heeft in ieder geval altijd een lambda sonde. (of hij moet omgebouwd zijn naar carburateurs of zo.) zowel een pl en kr kan dikke en dunne inlaatbuizen hebben, net als bij de golf 16V, dus daar kan je niks uit op maken. 139pk van de KR tov 129 pk van de PL. maar of daar het verschil kan opmaken. een goed lopende PL is net zo snel als een enigszins versleten KR, dus dat verschil zal je niet echt voelen |
|
||||
|
||||
Quote:
Ok, dus om zeker te zijn moet ik gewoon de motorcode bekijken op de auto zelf. Waar kan ik die vinden?
|
|||
|
|||
uhm, volgens mij staat de motorcode ook staan op het stickertje wat in de achterbak zit, tegen de achterplaat tussen de achterlichten (of net op de bodem tegen de plaat aan)
op de motor zelf zal je de code niet vinden (sommige zeggen van wel, maar ik heb mijn onderblok nu helemaal kaal (vers gespoten dan wel) en zie daar nergens een motorcode op staan) KR: 102 kW PL: 95 kW |
|
||||
|
||||
Bedankt
|
||||
|
||||
Quote:
Motorcode staat altijd op het onderblok ....... Aan de voorzijde van de motor ... net onder de cylinderkop pakking is een klein vlak deel vrijgehouden waar de Motorcode en het nummer van de motor te vinden is ..... bijv. .... "KR xxxxxxx" ...... Dit geldt voor alle 1,5 - 1,6 en 1,8 liter blokken. |
|
|||
|
|||
bij mij dus niet Dukard
|
|
|||
|
|||
dan is jouwe gestolen en hebben ze de code uitgeveild :P
|