#1
|
||||
|
||||
Versnellingsbak Golf II Moeilijk
Hey!
weer een vraagje...mijn Golf II GTi 8v uit 1984 komt heel moeilijk in zijn 2. Als je het een beetje snel wil doen, kraakt hij zelfs. Ook bij het terugschakelen van de 3 naar de 2 gaat heel moeilijk, zelfs als je bijna stilstaat. Hoe kan dit? Zal het zin hebben om van die revisiesetje voor je schakelmechanisme te halen? Of is de bak verrot...? Thnx alvast! |
#2
|
||||
|
||||
waarschijnlijk idd dat schakelstangetje dat bij je schutbord zit. dat plastic gaat naar verloop van tijd uitdijen dus komt wat speling op waardoor het schakelen naar z'n 2 wat moeilijk gaat.. heb het zelf ook met m'n 1600 carb maar als de motor warm is heb ik der geen last meer van trouwes.
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#3
|
||||
|
||||
Bedankt, het is bij mij altijd...best irritant
Mijn pook gaat trouwens ook net zo makkelijk in de 1 als in de achterruit...maar daarvoor moet ik binnen in de auto bij de pook zelf even kijken toch? |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Idd, dat is dat witte plastic stukje. Das je achteruitblokkering zeg maar, zit vast met 2 popnagels, effe wrikken met schroevendraaier of zown puntprikker en die popnagels deruit wringen . dan het nieuwe plastic stukje weer derin popnagelen. is nog gewoon bij de dealert te krijgen
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#5
|
||||
|
||||
Bedankt Menace! Heb ik weer wat te doen!
|
#6
|
||||
|
||||
Oja...weet iemand toevallig wat dit gaat kosten? Als het nou heel duur word bij de dealert ga ik wel op zoek !
|
#7
|
||||
|
||||
denk dat je voor minder dan 30 euro wel klaar bent...
Beide stukkies plastic, dacht zown stangetje voor 8 euro en zown plastic plaatje voor 15
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#8
|
||||
|
||||
Volgens mij is het wat anders...het plastic is goed. De hele pook (de stang) zakt naar beneden, waardoor hij net zo simpel in de 1 als de achteruit kan... Hoe zit dat? Ik wilde hem net loshalen, maar volgens mij moet je er dan van onderen bij of zie ik dat verkeerd?
Ik heb ook gekeken bij de motor en dat mechanisme is helemaal gaar...heel veel speling, dus die pak ik ook meteen mee, maar binnen in de auto vind ik het maar raar! |
#9
|
||||
|
||||
dan moet je het balletje wat onder de pook zit vervangen, die worden ook nog wel es wat ruim.
Kost ook maar n paar centen, alleen het vervangen heb nogal wat voeten in de aarde dacht ik... Effe vraagbaak derbij dan zie je wat ik bedoel
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#10
|
||||
|
||||
bedankt...ja ik heb m al half los hangen, maar volgens mij moet de halve uitlaat dr onder weg...en dan kan je het laten zakken zeker? Ik ga kijken !
|
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Je hebt um door
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#12
|
||||
|
||||
Mooi klaar mee dan
|
#13
|
|||
|
|||
uitlaat er onder vandaan ,beschermplaat weg en dan het hel spul laten zakken
uit elkaar moet kunnen maar weet ook niet hoe of wat ben er ook met een bezig geweest wat het probleem is,is dat de onderkant weg is en dan zakt de pook tediep kunt het beste een goede op de sloop zoeken |
#14
|
||||
|
||||
@RKR Als je een kraak hoort op het moment dat je schakelt is de kans toch echt wel groot dat je een versleten synchromeshring hebt hoor, ik zou het niet zo snel ik het mechaniek zoeken...
@Menace, kraken bij een koude motor en warm niet meer is meestal vrij simpel op te lossen, bakolie eruit en vervangen voor 75w90 vol syntheet... dan is het probleem meestal opgelost...
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |
#15
|
||||
|
||||
Hoor alleen een kraak als ik m snel in de twee wil stampen...dat doe ik dus ook niet. Verder zijn alle versnellingen goed. Het mechaniek bij het blok is compleet versleten en barst van de speling, ook is de pook dus helemaal gaar. Dus ik hoef het echt niet in de mechaniek te zoeken? Of zit er wel een kleine kans...heb geen zin in een nieuwe bak...!
|
#16
|
||||
|
||||
als ik het zo hoor zijn het idd je synchromesringen of je koppelingsplaat is aan het eind van zijn latijn.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#17
|
||||
|
||||
@ Golf MkII 16V: Ik denk dat die plastic bal onderaan je pook helemaal op is...Of kan dat niet? Van de sloop heb ik liever niet, zit ik strax weer met hetzelfde ofzo!
|
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Duur geintje zeker? Tis m'n winterauto btw.. hoop erges dat ie voor de zomer weer weg kan :P
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#19
|
|||
|
|||
Bij mijn Golf Manhatten 1600 uit 1989 heb ik soms dat hij moeilijk uit de versnelling is te krijgen, en daarna vooral lastig terugschakeld, bij het naderen van een bocht bv.
Doet zich vooral voor als ik hem uit z'n 5 terug wil schakelen naar z'n 4. Vorig jaar kopp platen en drukgroep vervangen. Lager niet. Is dit op te lossen met dikkere bakolie? |
#20
|
||||
|
||||
Niet met dikkere olie denk ik... ik zou de bakolie verversen voor 75W90 vol syntheet. Als er nou hele smerige zwarte drap uit je bak komt kan vervuiling ook het probleem zijn. Dit is heel simpel op te lossen, je tapt de versnellingsbak af en giet er vervolgens 2 liter wasbenzine in, daarme laat je de auto in zijn vrij 5 minuten sationair draaien. Dan tap je hem weer af (goed uit laten lekken) en vul je hem af met de vol syntheet.
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |