Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-03-2006, 09:33
Zweiter's Avatar
Zweiter Zweiter is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 3,209
Question Abnormaal verbruik 1600c!?

Ik heb het idee dat mijn golf mk2 1600 carb (met 5 bak = 4 versn + eco drive) een abnormaal benzineverbruik heeft. Ik lees dat anderen een verbuik hebben van ong 1:14/15. Met 13 liter haal ik kwalijk 100 km (1:8), waarvan het overgrote deel snelweggebruik is (ong 125 km/u). Ik heb een hele rustige rechtervoet en de auto komt nauwelijks boven de 3000 toeren. Als het kan zit ie altijd in de 5. Waar kan dit aan liggen? In eerste instantie denk ik als 'leek' aan een lekkage, maar wat zou nog meer het probleem kunnen zijn?? Stel dat het lekkage zou zijn, waar zou het dan het snelst gaan lekken? Wat kan ik doen? Ik tank me zo helemaal het apelazerus, en dat kan ik als student nou niet echt gebruiken... Graag jullie help!
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933

Last edited by Zweiter : 17-03-2006 at 10:13.
Reply With Quote
  #2  
Old 17-03-2006, 10:01
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by Zweiter
de auto komt nauwelijks boven de 300 toeren. Als het kan zit ie altijd in de 5. Waar kan dit aan liggen?


Ik zou toch eens een versnelling lager proberen
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #3  
Old 17-03-2006, 10:14
Zweiter's Avatar
Zweiter Zweiter is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 3,209
Default

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Ik zou toch eens een versnelling lager proberen


ghehe, soms is een nulletje toch veelbeduidend he? . startverhaal inmiddels even ge-edit...
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933
Reply With Quote
  #4  
Old 17-03-2006, 10:39
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

125 km/u zou geen schokkend verhoogd brandstof verbruik moeten/mogen opleveren.

Alhoewel: bij 100 per uur is het verbruik drastisch lager (gemiddelde auto)...
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #5  
Old 17-03-2006, 10:57
Zweiter's Avatar
Zweiter Zweiter is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 3,209
Default

nee ik begreep dat andere gebruikers van een 1600 met 5 bak een gemiddeld snelwegverbruik hadden van ong 1:14, de mijne komt op een verbruik van 1:8/9. het is zelf zo erg dat mn vriendin er al spijt van heeft dat we deze gekocht hebben terwijl ik eindelijk blij ben dat ik mn eigen vw heb
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933
Reply With Quote
  #6  
Old 17-03-2006, 14:06
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Blijft je choke niet hangen ofzo? Mijn golfje reed idd 1:13/14 op de snelweg.. (1600, 5bak (eco))

Hoeveel km heeft je wagen gelopen?
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #7  
Old 17-03-2006, 14:35
Zweiter's Avatar
Zweiter Zweiter is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 3,209
Default

ong 180.000 km, stationair loopt ie normaal op toeren, dus choke blijft niet hangen neem ik aan.
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933
Reply With Quote
  #8  
Old 17-03-2006, 15:01
Albie's Avatar
Albie Albie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 222
Default

Die van mij lust anders ook wel een slokje net als zijn baasje. Haal ook maar 1 op 10 ongeveer.
Reply With Quote
  #9  
Old 17-03-2006, 16:37
JMTuning - BK Customs JMTuning - BK Customs is offline
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 193
Default

als het een half electronische carb betreft zou ik ff je lambdasonde nakijken.
dat ding moet zeker zuiniger kunnen rijden
Reply With Quote
  #10  
Old 17-03-2006, 16:53
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

hij loopt verder wel normaal? ook vlot enzo nog?

misschien dat de koudestartverrijking erop blijft zitten? (dat is wat ze hierboven ook bedoelden met choke, dat is niet alleen meer toeren maken)
Reply With Quote
  #11  
Old 17-03-2006, 16:56
martijnvanderh's Avatar
martijnvanderh martijnvanderh is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,425
Default

Weet je wat?

Ik heb dit ook gehad bij mij polo. wat bleek: de vulslang van de benzinetank was lek. bij een polo uit '90 zijn deze nog gewoon van metaal namelijk, weet niet hoe het bij jouw auto zit.

leg er eens wat karton onder, dan kun je dat misschien al wel uitsluiten.
Reply With Quote
  #12  
Old 17-03-2006, 17:54
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

bij golf 2 is ie helemaal van kunstof. Als je tank lek is is dat makkelijk te zien door even onder de achterkant te kijken aangezien daar het laagste punt van de tank is.
denk eerder dat er onder de kap iets niet goed is dan een lek.

mijn gti rijd nog zuiniger dan die 1600 :p
Reply With Quote
  #13  
Old 17-03-2006, 18:56
Zweiter's Avatar
Zweiter Zweiter is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 3,209
Default

dank voor jullie reacties mannen!

-als het een half electronische carb betreft zou ik ff je lambdasonde nakijken.
-misschien dat de koudestartverrijking erop blijft zitten

HOE CONTROLEER IK DIT?
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933
Reply With Quote
  #14  
Old 18-03-2006, 13:44
Zweiter's Avatar
Zweiter Zweiter is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 3,209
Default

iemand!?
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933
Reply With Quote
  #15  
Old 19-03-2006, 09:24
peter139's Avatar
peter139 peter139 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2004
Posts: 216
Default

welk bj heeft de auto? Dit in verband met de uitvoering van de carburateur. ik heb ook een 1600 gehad die soms best wel veel luste.

Enkele tips:
-controleer brandstoffilter (meestal een losse filter in de slang) en luchtfilter.
-je zou nog kunnen kijken of je klep in de aanzuigbuis naar je luchtfilter vastzit. Deze klep gaat open afhankelijk van de inlaatluchttemperatuur.
-contoleer brandstofdruk. In het potje voor op je motor geschroefd zit een membraampje die nog wel eens de geest kan geven.
-een bus injectiereiniger kan ook wonderen doen.(spreek uit ervaring)
-hoe is de temperatuur van je motor? Wordt de motor niet warm genoeg = hoog verbruik
Reply With Quote
  #16  
Old 19-03-2006, 12:59
Zweiter's Avatar
Zweiter Zweiter is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 3,209
Default

dank je peter, de auto is van '90. mn vriendin (die de auto mee heeft) smste zonet dat ze benzine rook. ik zal straks meteen een dikke inspectieronde onder de motorkap doen. verder heb ik het idee dat de auto pas vanaf 3500 toeren goed oppakt en doortrekt, misschien dat jullie hier nog iets mee kunnen?
de motor wordt verder wel goed warm.
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933
Reply With Quote
  #17  
Old 19-03-2006, 13:21
35iB4 35iB4 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 29
Default

Het is misschien mogenlijk dat er een vlotter in de carb. blijft hangen zodat de benzine vrije doorgang heeft.
Reply With Quote
  #18  
Old 19-03-2006, 15:21
Zweiter's Avatar
Zweiter Zweiter is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 3,209
Default

ik zal straks eerst maar alle benzine leidingen en slangetjes langs lopen, luchtfilter loshalen, benzinefilter checken, etc. want dit is gewoon geen doen met zo'n verbruik. ik kan nu beter een vr6 gaan rijden, heb ik in ieder geval meer lol voor een tank vol...
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933
Reply With Quote
  #19  
Old 19-03-2006, 18:09
Zweiter's Avatar
Zweiter Zweiter is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 3,209
Default

oke, voor zover ik kan bekijken zijn er geen lekken in leidingen en slangetjes onder de motorkap. heb ook het luchtfilter er af gehad en wat me opviel is dat het luchtfilter zelf en bak nat zijn onderin (zie foto's). Ook heb ik een nog een vreemd knikje gevonden in een slangetje, misschien dat jullie daar iets mee kunnen? alle hulp is echt welkom! de foto's...

het natte luchtfilter



de knik in het slangetje



het hele blok

__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933
Reply With Quote
  #20  
Old 20-03-2006, 10:05
Zweiter's Avatar
Zweiter Zweiter is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 3,209
Default

wie kan mij aan de hand van de foto's iets zinnigs zeggen?...
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum