Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 15-03-2006, 18:37
Tommy_cc_'s Avatar
Tommy_cc_ Tommy_cc_ is offline
VW Enthousiast

Default Nieuw! Lid,Mk1 en Project

Hai!

Even voorstellen, ik ben Tom, kom uit Eindhoven en studeer werktuigbouwkunde. Ik ben nog maar net lid en heb sinds vorige week een einzer op mijn naam staan. Het is een 1.1 mx uit 1979!

Hij gaat grondig aangepakt worden.
-roestplekken/rotte plekken (de bodem is volledig hard)
-schijven achter
-1.8 16v KR blok erin + aangepast uitlaatsysteem
-velgen (beetje oldschool look) en schroefveer set
-Interieur back to basics stoelen stuur en tellers...
-spuiten

Met name bij het inbouwen van het 16v blok leek het mij handig om een II te kopen en hiervan het blok en onderstel (schijven/poten/armen) om te zetten.
kan dit? of kan ik beter op zoek gaan naar een sirocco (die lastiger te vinden zijn en veel duurder..)

affijn, al jullie tips en ideeen zijn welkom (ook mbt tot de kleur... antraciet, donkerblauw...???)

groetjes en alvast bedankt voor al jullie hulp en reacties!!

Even een piccie die ik had geschoten om aan mijn vriendin te laten zien wat ik wilde gaan.. en uiteindelijk heb.. gekocht!

-------------------------------------------------------------------
28-03-2006, 23:31

Mijn golfje staat er lekker warm bij in de garage, maar al zonder interieur en ruiten.. jaja ben begonnen met het strippen van de golf. (foto's volgen nog)

Kwam alleen hier en daar wel een rotte plek tegen dus ga morgen even naar de dealert om nieuwe te halen. Ben er ook over gaan denken om het straks kale chassis naar de straler te brengen, dan ben ik veel zekerder van de basis die ik heb... maar hoeveel gaat zoiets kosten.. iemand misschien een ruwe prijsindicatie??

In mijn zoektoch naar de onderdelen voor mijn 16v project (ja de scirocco eerder genoemd was echt al weg) liep ik tegen een 86er rocco gtx 16v aan. JEEJ! goed die auto staat dus sinds vandaag bij mij op de stoep: gegevens:

scirocco 16v GTX
nieuwe banden
nieuwe schijven
Blok 1 jr geleden gereviseerd en gehoond naar 1.9++i

Mooi! hier ga ik een tijdje mee rijden om te kijken of er mankementen zijn en dan gaat alles uit mekaar voor een mooie opknapbeurt.

op mijn weg naar huis bedacht ik me dat het eigenlijk wel jammer is om zon (toch wel zeldzame) auto te slopen voor een ander... maarja als ik dan weer bedenk om in een golfjeI 2.0 16v door de veldwegen te hobbelen, dan....

Als mensen rocco delen nodig hebben....

Dit was het voor zover.. tot de volgende update!
(MEER FOTOS DAN)

--------------------------------------------------------------------------
30-03-2006, 11:05
Gelukkig.. er zijn nog mensen die het me niet uit mijn hoofd praten..
De rocco is inderdaad een leuke auto (BEDANKT GIJS!) maar om hem helemaal netjes te maken... nee, toch niet mijn ding.
Ik blijf dan ook bij mijn plan, mijn onderdelen gaan eraf, en inderdaad, de liefhebber mag de rest komen halen (hoef er niet veel voor te hebben hoor)

@ blackdevil... jep hier komen ze onder! hoop dat je de schroefsets snel binnen hebt!

De golf mx is inderdaad een redelijk zeldzame uitvoering maar... mij echt niet snel genoeg. als je bovendien wil gaan spelen met een programmeerbaar motormanagementsysteem... trouwens dat van een golf twee slopen werd mij dus enorm afgeraden (zie begin van de thread). Nu ik er een gevonden heb vindt iedereen het zonde. Ach ik denk dat als het project klaar is... de oooohs en aaaaahs kilometers ver te horen zijn samen met de grauwe grom van het gehoonde tweeliterblok.

Morgen ga ik de rest uit de golf halen en ben aan het denken om hem daarna naar de straler te brengen.. Iemand een ruwe prijs indicatie/ goeie in de omgeving eindhoven?... (jaja ik zal de zoekfunctie gebruiken!)

Gegroet en tot de volgende update

Ok, hier dan eindelijk de alweer een tijd geleden beloofde update.

Ik ben verder gegaan met het demonteren van de één, de ruitjes eruit (K*lote de voorruit ging stuk, kan k op zoek naar een nieuwe) en tot mijn blijdschap is de golf echt niet zo rot als waarvan ik uitgegaan was. Er zit een rotte plek links en rechts onderin bij de voruit, een plekje in de ruitenwisserbak, spadbordjes achter, de vulpijp was rot en het plaatwerk daaromheen ook wel.
Ik hoop dat het hierbij blijft, maar ik heb tot nu toe niks anders kunnen vinden.

De dorpels en kokers zijn overigens keihard, net als bij het achterscherm, dat bevesigingsding bij het reservewiel.

Ik heb het plaatwerk voor de voorruit al gehaald, evenals de tankopening (dit zijn reperatiestukken) en heb op de sloop al 2 originele gave achterspatbordjes zien liggen. Afijn zie foto's:

Voor de komende vrije uurtjes:
-Dash eruit
-Kabelboom eruit
-Motor eruit
-Volledig kaalmaken

En dan naar de straler!!! (tenminste als het niet te duur is, anders ga ik lekker schuren..)

@ Gijs, nogmaals bedankt dat de koop van de scirocco zo vlotjes verliep. Het blok ga ik toch nog reviseren, ookal was dat pas gedaan. Ik wil gewoon zeker weten dat als ie af is, ie ook echt af is..

Jongens de groeten!

29-04-2006, 01:54
net terug van een avond klussen dus snel even nog wat piccies posten...

blokje in de takel!!!

de smerige motorruimte

en na een poetsbeurt met grilreiniger

oja, de kabelboom en stuurkolom heb ik er ook nog even uit gehaald.. kale bedoeling!

tot de volgende keer!

20-05-2006, 11:27

Jezus wat een drukte, zou bijna vergeten dat ik nog aan de golf moet werken! Gisteravond heb ik ik de mxer ontdaan van zijn achteras , voorwielophanging, schakelpook, stuurhuis, uitlaat, tank en veerpoten ontdaan. yeah!
Hij staat nog op 4 wielen, maar dan wel 2 hoog opgestapeld en onder de kokers geplaatst. Zie de foto's ! Dinsdagavond ga ik wer weer mee verder: plaatwerk in orde maken.

Wish me luck!

23-05-2006, 10:45

Quote:
Originally Posted by yal
leuk project, je zal voorlopig wel zoet zijn!
Ik heb ook een scirocco 16v gehad en ben t met je eens dat golf I gewoon leuker is, zeker als ie wat meer pks heeft dan een standaard GTI.
Heb nu ook 2 golfjes I, waarvan de gti helemaal orgineel en roestvrij is.

Misschien komt er in de gti ook wat snellers, maar dan liever een oettinger blok ofzo, maar t belangrijkste is t standaard remsysteem verbeteren!
Want t orginele systeem is niet genoeg voor t betere scheurwerk(woon in Spanje...)

Was r verder geen roest bij de ophanging van de achteras?? Daar zijn ze vaak slecht.
Je pakt t wel grondig aan, keep up the good work.

Verder, veel plezier met je project en keep us posted!

grtn yal

Nee idd geen roest bij de ophanging van de achteras en kokers... wel de voorschermen, ruit hoekjes, tankdop en spatbordranden: vanavond slijpen en hechten!

Ik vind het echt leuk om te zien hoe snel ie uit elkaar ging, om alle onderdelen bij elkaar te zoeken en er langzaam iets moois van te maken... en dan: gas op de krukas!

Mbt de kleur zit ik nog een beetje te twijfelen tussen azoren blau, monaco blau of bmw donkerblauw... lastig! Achja, eerst maar alle roest uitslijpen en vervangen door nieuwe plaat. daarna de bodem schoonmaken, in de grondlak en op nieuw in de bodyschutz... nee ik heb voorlopig nog genoeg tijd om over de kleur na te denken.

groetjes!

27-03-2007, 13:50

Alweer een hele tijd geleden dat ik iets van me heb laten horen.. dus tijd voor een update!

Het volgende is de afgelopen tijd binnen gekomen:
rood-witte achterlichten
nieuwe bumers
knippers
koplampen
remleidingen
..

de auto staat inmiddels op zijn wielen.. (nog op zoek naar een setje 15"...) en voorzien van alle bestelbare Powerflex bussen.
Ik heb besloten om er een complete rollcell in te bouwen, die ontworpen is en momenteel wordt gefabriceerd.
Het geboorde blok ligt gedeeltelijk uit elkaar om alles goed schoon te kunnen maken.

Deze week nog even nieuwe toplagers halen en nieuwe brandstof leidingen en dan is het bouwpakket compleet. ( spaghetti spruitstuk staat in backorder)

Tevens een mooie kleur gespot. Shadow blue metallic. Het is een donkerblauw die te vinden is op de toureg. Al twijfel ik nog steeds over bali grun.

De planning is om eerst de laatste las te leggen aan de wielkasten achter, het geheel te behandelen en vervolgens de auto spuitklaar te maken.

Ik heb er zin in maar door drukte met de studie kom ik er maar niet aan toe.

Misschien dit weekend...

I'll keep you posted.

Last edited by Tommy_cc_ : 01-04-2008 at 15:40.
Reply With Quote
Old 15-03-2006, 18:40
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor

Reply With Quote
Old 15-03-2006, 19:11
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore

Send a message via MSN to Moroder

Hee welkom opt forum. Mooi autotje moet ik zeggen, goede keus .

Paar dingetjes.....

Quote:
Originally Posted by Tommy_cc_

-1.8 8v met dubbele webers/ 1.6 16v KR blok erin aangepast uitlaatsysteem

Ik denk dat je een 1.8 16v Kr bedoeld???

Quote:
Originally Posted by Tommy_cc_
Het leek mij handig om een II te kopen en hiervan het blok en onderstel (schijven/poten/armen) om te zetten.
kan dit? of kan ik beter op zoek gaan naar een sirocco (die lastiger te vinden zijn en veel duurder..)

Van een Golf II kun je niet zoveel gebruiken. Het remsysteem zou kunnen. Maar de veerpoten kun je al niet gebruiken. Ook zit je met het luchtfilterhuis van de motor. Die gaat naar de verkeerde kant toe.

Beste kun jij dus gewoon een Scirocco 16V kopen en die slopen. Beetje geld meer kwijt. Maar dat bespaar je weer aan het losse onderdelen kopen die je nodig hebt als je een Golf II aanschaft voor demontage..

Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
Old 15-03-2006, 19:18
Erwin G60's Avatar
Erwin G60 Erwin G60 is offline
No personal life

He welkom en hou ons op de hoogte van je project.
Old 15-03-2006, 21:23
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

heej
allereerst welkom hier

en k heb misschien n goeie tip voor je...:
in t topic van gespotte advertenties van Marktplaats staat een scirocco die je kan gebruiken, incl blok, bak, assen, remmen alles compleet en volgens de huidige eigenaar in n goede staat

hij wil er nog €500,- voor hebben, lijkt me niet te veel voor een rocco

tis zonde om een auto voor een andere auto te slopen vind ik, dus ik hoop voor je dat je hier iets moois van maakt !!! anders

succes met de verbouwing!
groeten
chris

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 15-03-2006, 23:14
Sponze®'s Avatar
Sponze® Sponze® is offline
Married to PC

Welkom en succes ermee....

Gewoon doen (qua uiterlijk) wat
jou leuk lijkt....
Reply With Quote
Old 16-03-2006, 11:12
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...

Welkom hier...

Voor ombouw, zou je de zoekfunctie eens moeten gebruiken op het forum. Er is al heel wat over gepost...
Old 16-03-2006, 13:33
Tommy_cc_'s Avatar
VW Enthousiast

bedankt voor alle reacties voor zover... ik ga dit weekend maar s flink op zoek naar een rocco met een KR blok erin (ja ik bedoelde 1.8 16v en niet 1.6...)

hou jullie op de hoogte!
Old 16-03-2006, 13:43
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor

Quote:
Beste kun jij dus gewoon een Scirocco 16V kopen en die slopen. Beetje geld meer kwijt. Maar dat bespaar je weer aan het losse onderdelen kopen die je nodig hebt als je een Golf II aanschaft voor demontage..

Quote:
en k heb misschien n goeie tip voor je...:
in t topic van gespotte advertenties van Marktplaats staat een scirocco die je kan gebruiken, incl blok, bak, assen, remmen alles compleet en volgens de huidige eigenaar in n goede staat

Quote:
ik ga dit weekend maar s flink op zoek naar een rocco met een KR blok erin

Normaals dan: http://koopjes.marktplaats.nl/auto_...DxTiK1I%3D&df=1
Reply With Quote
Old 16-03-2006, 14:16
Tommy_cc_'s Avatar
VW Enthousiast

dus alles van een rocco is zo om te zetten naar een 1?? dat is dus eigenlijk wel ideaal.. heb ik gelijk rembekrachtiging, assen, onderstel blok en schijven.. ik ga op zoek!
Old 16-03-2006, 14:35
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head

Send a message via MSN to DÁ-BRT

Heb je enig idee waar je aan begint? Volgens mij heb je her en der iets gelezen en denk je nu dat je het allemaal kunt, of heb ik het mis?

Ik maak mijn reactie op uit:
Quote:
rocco is zo om te zetten naar een 1
Deze info had je kunnen vinden als je je iets verder had verdiept in wat je wou.

Quote:
heb ik gelijk rembekrachtiging
Zit op bijna elke auto die tegenwoordig op de weg zit.

Maar ik zeg maar zo je moet ergens beginnen en al het begin is moeilijk.

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)

"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
Old 16-03-2006, 14:38
Christiaan's Avatar

Zoals ik al eerder aangaf, gebruik de zoekfuntie eens van het forum. Hier is al zo ontzettend veel over gepost.....

Lees dat allemaal eens door, en je weet al een hoop meer. Dan kun je daarna ook wat gerichtere vragen stellen...

Last edited by Christiaan : 16-03-2006 at 14:43.
Reply With Quote
Old 16-03-2006, 20:48
Tommy_cc_'s Avatar
VW Enthousiast

heren..

ik heb mij al enige tijd verdiept in hetombouwen van een golf, maar ben er altijd vanuit gegaan dat siroccos moeilijk te vinden zouden zijn. Ik heb al vele ombouwprojecten gelezen op dit forum maar er is ook wel redelijk wat tegenstrijdige informatie..

Ik weet ook echt wel waar ik aan begin, anders was ik er niet aan begonnen. Na restauratie van een oldtimer mini is de nodige kennis aanwezig en met de vele contacten via werk is er altijd een oplossing.

Maak u geen zorgen, dat doe ik ook niet.

groeten! en bedankt voor het posten van de marktplaats rocco, ik neem vanavond contact met hem op.

tot de volgende update!
Old 16-03-2006, 20:53
robertjan007's Avatar
robertjan007 robertjan007 is offline
Volksforum Draaideur Donateur - Yellow Submarine

Send a message via MSN to robertjan007

ok dan!!!!
Old 16-03-2006, 21:17
boy.schouten's Avatar
boy.schouten boy.schouten is offline
VW Enthousiast

Send a message via MSN to boy.schouten

He mooi projectje lijkt me!
Ik wil mijn golf ook ooit ombouwen tot 16v, dan kan je beter wel een scirocco kopen, heb je alles en past gewoon ( als je goede motorsteunen hebt )

Maar succes!
Reply With Quote
Old 19-03-2006, 12:56
Tommy_cc_'s Avatar
VW Enthousiast

Ondanks de tentamens die ik nog moet maken komende week, toch gisteravond even naar mijn gehuurde boeren schuur gereden om de eerste uren in mijn project te steken.

Het interieur ligt eruit whoohoo! en heb ook een begin gemaakt met het roestige linker achterspatbord. wilde er foto's van maken, maar helaas... de accu was weer eens leeg.
houden jullie tegoed.

Gegroet en tot de volgende keer... ik ga tentamens leren.
Old 19-03-2006, 18:43
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore

Send a message via MSN to Moroder

Maarre is et niet jammer aangezien een Golf MX een Nederlandse editie is. En deze dus vrij zeldzaam is?? Of hebk dat mis ??

Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
Old 28-03-2006, 23:31
Tommy_cc_'s Avatar
VW Enthousiast

Default Update

even een update..

Mijn golfje staat er lekker warm bij in de garage, maar al zonder interieur en ruiten.. jaja ben begonnen met het strippen van de golf. (foto's volgen nog)

Kwam alleen hier en daar wel een rotte plek tegen dus ga morgen even naar de dealert om nieuwe te halen. Ben er ook over gaan denken om het straks kale chassis naar de straler te brengen, dan ben ik veel zekerder van de basis die ik heb... maar hoeveel gaat zoiets kosten.. iemand misschien een ruwe prijsindicatie??

In mijn zoektoch naar de onderdelen voor mijn 16v project (ja de scirocco eerder genoemd was echt al weg) liep ik tegen een 86er rocco gtx 16v aan. JEEJ! goed die auto staat dus sinds vandaag bij mij op de stoep: gegevens:

scirocco 16v GTX
nieuwe banden
nieuwe schijven
Blok 1 jr geleden gereviseerd en gehoond naar 2.0i

Mooi! hier ga ik een tijdje mee rijden om te kijken of er mankementen zijn en dan gaat alles uit mekaar voor een mooie opknapbeurt.

op mijn weg naar huis bedacht ik me dat het eigenlijk wel jammer is om zon (toch wel zeldzame) auto te slopen voor een ander... maarja als ik dan weer bedenk om in een golfjeI 2.0 16v door de veldwegen te hobbelen, dan....

Als mensen rocco delen nodig hebben....

Dit was het voor zover.. tot de volgende update!
(MEER FOTOS DAN)
Old 29-03-2006, 00:29
Christiaan's Avatar

Aan de ene kant is het wel jammer om een rocco 16v te slopen, maar aan de andere kant, is het wel een mooie donor voor je eigen auto! Je hebt meteen alle onderdelen die je nodig hebt!
Old 29-03-2006, 11:44
DeNB3rt's Avatar
DeNB3rt DeNB3rt is offline
Forum junkie

eigenlijk wel zonde maarja
Reply With Quote
Reply

Posting Rules