|
||||
|
||||
toegelaten velgen voor keuring
Een vraagje ivm de Begische jaarlijkse keuring
Mischien is de wet in Nederland wel het zelfde. Ik zou mijn bus willen verzekeren als dagelijks gebruik maar ik zou ook graag andere velgen leggen. Welke velgen en banden mag ik nu eigelijk leggen om door de jaarlijkse keuring te geraken.(en wat is de steek) Ik weet dat velen van julie om naar de keuring te rijden terug de originele leggen, maar met een mobiele keuring (in Belgie) in het vooruitzicht speel ik liever save. Vital |
|
||||
|
||||
in nederland maakt het niet uit wat voor velgen je erop legt.
|
||||
|
||||
in belgie staat dat meestal vermeld op het keuringsattest. als dit niet het geval is dan is het normaal gezien de ori bandenmaat met een tollerantie van +1.5% en -2%. maar als je het echt zeker wil weten ga dan ff langs de keuring en vraag het aan de stationchef. neem wel ff al de papieren van de wagen mee. das een stuk makkelijker voor die man
|
||||
|
||||
Watvoor bus heb je???
ivm met de steek?
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb een t2b.(denk een steek van 5x112 ????????) |
|
|||
|
|||
Hey Vital,velgen van Mercedes,sommige Audi's,passen ook!de steek is't zelfde,centergat en doormeter van bouten kan verschillen!Ik heb een setje van een oude mercedes gekocht,zijn trouwens 14-duimers,zodat ik mijn originele banden kan leggen voor de kontrol!Inde winter deze velgen en in de zomer een setje Fuchsen!Hangt er natuurlijk vanaf welke stijl je van je busje wil maken,maar okkazie velgen vind je in die steek wel goed van prijs als je eens rondkijkt!Polle
ps:met Curlie al kontakt gehad? |