Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-02-2006, 21:39
Michael-Polo's Avatar
Michael-Polo Michael-Polo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 306
Default Motor openluchtfilter ombouw polo 2 coupe kan dit ook bij mijne?

Ik heb een vraagje ik heb hier een GREEN filter liggen die ik graag op mijn polo wil bouwen.

Nu zag ik op internet deze website.

http://members.home.nl/ghulst/coupe/aav_ombouw.htm

op zich een mooi systeem lijkt me maar past die aanzuigbuis ook op mijn motor?

luchtfilter lijkt hetzelfde maar weet niet of de aansluiting op het gasklephuis hetzelfde is als op de carburateur.


weet nie precies welk type motor erin ligt.

dit is de motor van de polo.


Reply With Quote
  #2  
Old 27-02-2006, 22:38
rickGT rickGT is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,419
Send a message via MSN to rickGT
Default

ja kan wel maar vergt wat aanpassingen, wat presies weet ik niet
Reply With Quote
  #3  
Old 27-02-2006, 22:55
Gilex Gilex is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 363
Default

Grappig dat die pagina nog steeds gebruikt wordt. Die polo heb ik inmiddels al een poos niet meer
Weet zo niet welk blok je er in hebt, dat kan je vinden op de sticker in de kofferbak of in het service boekje.
Het lijkt idd wel vrij gelijkwaardig, Maar of de bevestiging 100% overeen komt met de AAV kan ik helaas zo niet zeggen.
Mocht dat wel zo zijn dan zou je het kunnen ombouwen.
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there......
Reply With Quote
  #4  
Old 27-02-2006, 23:00
Mark1's Avatar
Mark1 Mark1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 649
Default

Edit: Gilex was me net ff te snel af

Voor het vinden van je motortype heb ik nog wel een fijne link voor je -> klik
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project *
'86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor *
Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk *
Reply With Quote
  #5  
Old 28-02-2006, 17:38
86C's Avatar
86C 86C is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 606
Send a message via ICQ to 86C
Default

Ik heb ook een Greenfilter op mn polo 2 coupe (motorcode NZ zitten) of het aansluiten bij jouw hetzelfde gaat hangt idd van je motorcode af, die eerst ff checken dus


Reply With Quote
  #6  
Old 28-02-2006, 18:02
Michael-Polo's Avatar
Michael-Polo Michael-Polo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 306
Default

@ 86c

bij jou zit die aanzuigbuis er standaard al op toch? injectie

mischien past die er bij mij ook wel op.

---------------------------------------------------------

de polo staat nu even op stal dus heb nog niet gekeken.

ik denk zelf dat het een mh motor is, want ik heb even bij de link van mark-o-polo gekeken. en ik heb dus een hydrolische kop en een carburateur en het is een 1.3 dus dan is het waarschijnlijk een mh motor.

maar of de bevestiging hetzelfde is weet ik niet.

levert het trouwens nog iets op aan vermogen zo'n open filter?

en kun je de warme lucht toevoer gewoon weglaten? of is dit een belangrijk onderdeel.


grt mike

Last edited by Michael-Polo : 28-02-2006 at 18:51.
Reply With Quote
  #7  
Old 28-02-2006, 19:11
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Michael:

Stel jezelf even een aantal vragen, maar begin vooral bij:

- Waarom wil je een ander filter monteren?
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #8  
Old 28-02-2006, 19:37
Michael-Polo's Avatar
Michael-Polo Michael-Polo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 306
Default

Ik vind het er mooi uit zien zo met een Green filter erop. in ieder geval beter als het orginele luchtfilter.

het oog wil ook wat toch?

als het meer vermogen levert is dat ook mooi meegenomen, maar dat zal wel niet. die 55 pk is voorlopig meer dan genoeg.

en als het nou echt nadelen op zou leveren dan is het natuurlijk onzin maar volgens mij levert het niet echt problemen op.


grt mike

Last edited by Michael-Polo : 28-02-2006 at 19:53.
Reply With Quote
  #9  
Old 28-02-2006, 19:43
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by Michael-Polo
het oog wil ook wat.


En het gehoor ook, ik vind een openluchtfilter een stuk beter klinken dan een blerpijp. Het aanzuiggeluid bij het gasgeven vind ik goed klinken, al schiet je er geen PK mee op.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #10  
Old 28-02-2006, 19:50
Michael-Polo's Avatar
Michael-Polo Michael-Polo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 306
Default

Ook dat is inderdaad meegenomen.

Er komt denk ik ook wel een ander eindempertje onder maar zeker niet zo'n lawaaipijp.

dat vind ik niet eens mooi zoveel lawaai.

Last edited by Michael-Polo : 28-02-2006 at 19:55.
Reply With Quote
  #11  
Old 28-02-2006, 20:12
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Als t voor t oog is: Niet doehoen: met de kap dicht zie je d'r niets van. Als je t er onder de motorkap mooier wilt laten uit zien, kan je eens beginnen met flink poetsen.

Als t voor t oor is: Tja,. een Pierburg 2e3 carb. Zo heel super mooi geluid geeft dat ook weer niet.

Als t voor t vermogen is: Maak dan een goede 'ram-air' pijp, en plaats t filter zo dicht mogelijk achter de koplamp. Klapje d'r omheen om geen motorwarmte aan te zuigen, maar probeer zoveel mogelijk koude rijwind te pakken.

De carb gaat dan bij kouder, vochtiger weer bevriezen, maar dat moet je dan maar voor lief nemen, of alleen (hoog) 's zomers rijden.

--
Mijn variatietip, als je dan toch wat beter voor je luchttoevoer wilt zorgen: K&N vervangingsfilter in je braadpan, en een lange slang naar je grill toe. Neem daarvoor bijvoorbeeld zo'n zelfde slang als je defrosterslang: Dan blijft alles (defroster) werken zoals het hoort, en krijg je toch optimaal koude lucht.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #12  
Old 28-02-2006, 20:32
Michael-Polo's Avatar
Michael-Polo Michael-Polo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 306
Default

Quote:
Originally Posted by sjampoo

Als t voor t vermogen is: Maak dan een goede 'ram-air' pijp, en plaats t filter zo dicht mogelijk achter de koplamp. Klapje d'r omheen om geen motorwarmte aan te zuigen, maar probeer zoveel mogelijk koude rijwind te pakken.




En dit levert ook echt voelbaar meer vermogen op?
Reply With Quote
  #13  
Old 28-02-2006, 20:41
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Nope.

Net zoals een openluchtfilter: voelbaar: niet of nauwelijks.
't verschil is wel meetbaar (op een goede rollenbank), maar voor normaal op de weg zal t waarschijnlijk meer iets voor tussen de oren zitten.

Als je echt meer vermogen wilt, zul je iets meer moeten veranderen dan alleen t luchtfilter. Het is wel een goede plaats om te beginnen, maar zolang er verder aan t aanzuigtraject niets veranderd zal 't zeker niet de bottleneck zijn.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #14  
Old 28-02-2006, 20:45
Michael-Polo's Avatar
Michael-Polo Michael-Polo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 306
Default

ik zie het nog wel wat ik er mee doe. is niet echt heel belangrijk ofzo. het leek me wel leuk. maar ik vind die 55pk wel genoeg voorlopig. eerst maar is rij ervaring op doen.

er komt ooit mischien wel een g40 motor in.

mijn broer heeft er ook eentje gehad en die was toch wel aardig snel.

was trouwens een orginele polo 2 g40 uit 1989 geloof ik

je kent hem volgens mij wel die was gifgroen.




Ik kan hem alleen nie meer vinden via de rdw, en dan op kenteken zoeken.

In ieder geval bedankt voor de info.

Last edited by Michael-Polo : 28-02-2006 at 21:16.
Reply With Quote
  #15  
Old 01-03-2006, 21:37
patrick 86c patrick 86c is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,037
Default

ik heb die groene wel eens gezien op een 86cregister meeting.
was idd wel een leuk ding.
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN
Reply With Quote
  #16  
Old 01-03-2006, 21:56
Michael-Polo's Avatar
Michael-Polo Michael-Polo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 306
Default

Denk alleen dat die om een boom heen is gevouwen,
of dat ie weg staat te rotten in een oude schuur.
Zou wel zonde zijn trouwens.

Last edited by Michael-Polo : 01-03-2006 at 22:05.
Reply With Quote
  #17  
Old 02-03-2006, 00:57
FoZ FoZ is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 10
Default

kheb nog wel een K&N openluchtfilter liggen voor MH-blokkie


Reply With Quote
  #18  
Old 02-03-2006, 01:10
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

hehe gewoon originele ronde filter uit die behuizing halen...en voren over de aanzuigbuis van de fliter gewoon zo'n openlucht ding knallen en met een ti-wrapje vastzetten. en klaar met je motortuning
Reply With Quote
  #19  
Old 02-03-2006, 18:42
Michael-Polo's Avatar
Michael-Polo Michael-Polo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 306
Default

Ik laat het filter voorlopig wel even zoals het is,

eerst maar is op andere zaken richten zoals , interieur , schokdempers, en remmen. hij heeft denk in totaal 1 jaar of 1,5 op een pleintje gestaan dus bepaalde digen zijn toch wel aan vervanging toe.
Reply With Quote
  #20  
Old 02-03-2006, 19:13
Michael-Polo's Avatar
Michael-Polo Michael-Polo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 306
Default

trouwens nog een vraagje , bij zon K&N filter heb je toch ook geen defroster meer.

daar krijg je dan toch ook vries-problemen mee?

en die is orgineel ervoor gemaakt.

Last edited by Michael-Polo : 02-03-2006 at 19:17.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum