Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-03-2004, 22:43
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default Centrale deurvergrendeling probleem

Een tijdje terug gingen er een paar deuren van het slot af, maar niet allemaal.
Een paar seconden later draaide de cv-pomp alle deuren weer op slot, inclusief de bestuurdersdeur. Daarom heb ik de stekker uit de pomp getrokken, om in de auto te komen.

Als ik hem nu aansluit, en de bestuurdersdeur open met sleutel, begint de CV-pomp hard te zoemen, maar de alle andere deuren blijven op slot.

Waar moet ik het probleem zoeken, een lek ofzo?
Is het een gesloten systeem, zodat een lek bij 1 deur ervoor zorgt dat er helemaal geen deuren open gaan?

Btw, dit gaat over mijn '90-er Passat

Last edited by Marcski : 12-03-2004 at 22:45.
Reply With Quote
  #2  
Old 14-03-2004, 14:59
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Niemand?
Reply With Quote
  #3  
Old 15-03-2004, 18:40
paulgti paulgti is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 27
Default

bij elke lekkage werkt het systeem niet meer, want hij pompt het systeem of vol of hij probeert hem leeg te zuigen. Als er een lek is dan blijft ie pompen zonder dat ie druk kan opbouwen of onderdruk kan maken, na een bepaalde tijd stopt ie anders dan fikt de pomp kapot en dat moet je ook niet hebben

Je moet gewoon de pomp laten draaien en dan goed luisteren als je ergens iets hoort sissen
Reply With Quote
  #4  
Old 16-03-2004, 09:36
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Had ik ook bij mijn 16V met ori vergrendeling elke keer als ik de deur open deed deed de pomp hem meteen weer dicht. Ik heb toen de stekker van de pomp getrokken en electronische vergrendeling ingebouwd. Dus ik heb geen idee, maar misschien moet je het zoeken in de unit links voor, dit is volgens mij de enige stuurunit (of zit er rechts voor ook een?). Denk dat daar misschien een contact blijft hangen ofzo.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #5  
Old 16-03-2004, 09:57
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Quote:
Originally Posted by Allart-Ghetta
Had ik ook bij mijn 16V met ori vergrendeling elke keer als ik de deur open deed deed de pomp hem meteen weer dicht. Ik heb toen de stekker van de pomp getrokken en electronische vergrendeling ingebouwd. Dus ik heb geen idee, maar misschien moet je het zoeken in de unit links voor, dit is volgens mij de enige stuurunit (of zit er rechts voor ook een?). Denk dat daar misschien een contact blijft hangen ofzo.


Hmm ja, dat heeft hij idd ook een tijdje gedaan...
Zit blijkbaar dus nix anders op dan alle leidingen nakijken.

Waar zit de 'splitter' die die ene leiding opsplitst in de andere 5 normaal gesproken?
Dan kan ik ze 1 voor 1 afdoppen en kijken waar de lek waarschijnlijk in zou zitten.
Reply With Quote
  #6  
Old 18-03-2004, 21:21
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
Hmm ja, dat heeft hij idd ook een tijdje gedaan...
Zit blijkbaar dus nix anders op dan alle leidingen nakijken.

Waar zit de 'splitter' die die ene leiding opsplitst in de andere 5 normaal gesproken?
Dan kan ik ze 1 voor 1 afdoppen en kijken waar de lek waarschijnlijk in zou zitten.


Gokje: onder de achterbank.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum