#1
|
||||
|
||||
Gemiddelde verbruik 1.3 en 1.6
Kan iemand me iets vertellen over het verbruik van een golf mk2 1.3 en golf mk2 1.6? Iemand gemiddeld verbruik wel eens gemeten? Deel die ervaringen dan even met mij... ben benieuwd!
|
#2
|
||||
|
||||
iemand?
|
#3
|
||||
|
||||
1.6 MKII = met moeite 1:15. Ik reed dit met euro98. Met 95 kwam ik zo op de 14,3-14.5 iets minder zuinig dus..Dit is met 5-bak.
__________________
Daniël: Always said to mom; I also like beetles.. |
#4
|
||||
|
||||
Hangt ook heel erg van je rechtervoet af en het verkeer waarin je rijdt. Met een GTI 8V en 16V kun je ook meer dan 1:14 halen, maar dan wel op de snelweg en met vrijwel constante snelheid. Met m'n 1.8 haal ik ook wel 1:14,5, terwijl ik vrij veel korte stukken rijd en in stadsverkeer e.d. Vergeet ook niet dat je met een 1.3 nog aardig door moet trappen om een beetje met het verkeer mee te komen, dat gaat ook ten koste van het verbruik.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#5
|
||||
|
||||
Ik reed met m'n 1.6 Golf 2 op een lange afstand 1:13,5. En dan reed is toch stevig door (130/140)
In de bebouwde kom, en hier in de omgeving reed ik meestal 1:11. Dat reed ik meestal zeg maar Had ook een 5bak (4+Economie/Overdrive)
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#6
|
||||
|
||||
ik met mn 1.3 (4-bak) zo'n 600/650 km op een tank
|
#7
|
|||
|
|||
Jetta 2 1.3 NZ 4-bak, op euro 95:
maximaal verbruik 1:15 minimaal ergens richting 1:17. Weinig snelweg km's.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#8
|
||||
|
||||
WTF, hoe kan dat Ik kon maar 450/500km rijden met een tank... Hoe kun je nou 1:15/17 rijden binnen bebouwde kom
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#9
|
|||
|
|||
ik heb mijn golf 2 1.6 (EZ motor) uit 1985 nog niet zo lang, dus heel precies kan ik het niet zeggen. Maar normaal gesproken rijd ik er ongeveer 1 op 12 mee. Heb laatst ook ritje gehad van Eindhoven naar Friesland met 4 personen, bagage en aanhanger en dat deed ie met 1 op 15! Diezelfde rit maar dan met aanhanger van ongeveer 900 kilo en redelijk wat file deed ie 1 op 11. Maar 1 op 12 is makkelijk te halen met mijn golf.
|
#10
|
||||
|
||||
1 op 12 is met elke 4-cilinder Golf te halen.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#11
|
||||
|
||||
1 op 12 hier met een 1.3, vaak in de stad maar op snelweg exact hetzelfde, en ik rij altijd normaal, maar bij een 1.3 dus vaak gas tot de bodem, anders schiet het niet op
|
#12
|
||||
|
||||
Daar denk mijn Rallye heel anders over
__________________
I love airride. |
#13
|
||||
|
||||
U wilt verbruiksmetingen?
U krijgt verbruiksmetingen! 1300 NZ blokjes (of 1300 MH; beiden 40 kw) http://www.spritmonitor.de/de/ueber...s=40&power_e=40 1600 blokjes (51 tm/ 55 kw) http://www.spritmonitor.de/de/ueber...s=51&power_e=55
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#14
|
||||
|
||||
Ik reed 1/12 1/13 met de 1.3NZ. En met mijn 1.8 ongeveer 1/14. Zoals er al wordt gezegt, met een 1.3 moet je altijd knap doordrukken als je mee wilt komen. Alhoewel, mijn 1.3 ging evensnel als een 1.6
__________________
T4 1.9TD(i) Arosa 1.4MPI |
#15
|
||||
|
||||
Hee helemaal super, als ik het goed begrijp is dus eigenlijk wel een 1.6 aan te bevelen boven een 1.3?
voordelen: -iets meer vermogen -verbruik -iets minder doortrappen ook nadelen? |
#16
|
||||
|
||||
wegentax, verzekering (in belgie toch, weet natuurlijk niet hoe het in nl zit)
__________________
golf 1 '79 1.1 golf mk4 1.9tdi |
#17
|
||||
|
||||
had meende ik in een proefberekeningetje gezien dat 1.3 en 1.6 geen verschil geeft voor de verzekering, of hebben jullie andere ervaringen?
|
#18
|
||||
|
||||
Quote:
ligt aan de nieuwwaarde van de auto. ik heb MK2 1300 en 1600 gehad en betaalde idd voor allebei t zelfde omdat de nieuwprijs ongeveer gelijk was ga dr maar vanuit dat de prijsverschillen voor n beetje normaal uitgevoerde 1300 en 1600 te klein zijn om bij de evrzekering in een andere klasse te komen. zo was t tenminste bij mijn verzekering |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
met mijn 1.3 heb ik er niet zo'n moeite mee om bij te blijven
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#20
|
||||
|
||||
nou mijn 1.3i NZ 4-bak is in de winter niet boven de 1:12 krijgen...en da's als ik heel kalm aan doe...als k doortrap, om mee te komen of voor te blijven, dan loopt ie 1:11...'s zomers ongeveer 1:13.5 bij kalm aan doen. Rij overigens minstens 2x per week snelweg (120/130)
|