#1
|
|||
|
|||
Polo 2f coupe verlagen
Hallo,
ik ben van plan om mijn polo coupe uit 92 te verlagen voor 40 mm voor en achter. maar nu kreeg ik gisteren te horen dat ik dat niet moest doen met een hoop verhalen erbij. ik wil het zelf heel graag en ik snap ook dat het aan het eind aan mij de keus is of ik het doe. maar nu was mijn vraag; veranderd er veel aan de auto kwa rijgedrag enzo als ik hem voor en ahter 40 mm verlaag? ik hoop graag van jullie te horen waarom ik het wel of juist niet zou doen. toch blijf ik erbij dat ik het ga doen maar wil ook graag jullie mening horen |
#2
|
||||
|
||||
Leg eens uit: waarom zou je het niet doen?
40/40 verlaging verbeterd het zwaartepunt al een stuk, en daarmee is er al een basis voor een verbeterde wegligging. Blijf je met standaard schokdempers rijden, dan zal er niet extreem veel verbeteren, maar je zult t wel merken. Verlagen is bij een polo geen sinecure, maar t is ook zeker niet godsonmogelijk. Gewoon net iets lastiger als bij een Golf. Hoeveel de verlaging zal bijdragen aan een verandering van het weggedrag valt moeilijk te voorspellen; stugheid van de dempers, stugheid van de veren, stugheid van de rest van de ophanging, de kwaliteit van de uitlijn-meneer, bandenmaat etc etc etc: helpt allemaal... 40/40 is echter redelijk veilig: andere veren eronder, gelijk je toplagers vervangen en goed laten uitlijnen.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#3
|
|||
|
|||
waarom ik het niet zou doen heb ik ook niet gezegd.
maar er werd tegen mij gezegd dat ik het beter niet kan doen. waarom weet ik ook niet maarja het zal wel zo zijn. ik heb er andere velgen als de standaard velgen onder zitten. dit zijn bbs velgen met: 185/60/r14 banden erop. wat zou er dan misschien veranderd moeten worden als ik heb 40 mm verlaag? ik blijf bij mijn standpunt dat ik hem gewoon ga verlagen. |
#4
|
||||
|
||||
Succes en gewoon doen, mijn polo 2F staat nu momenteel op de brug om 40/40 te verlagen. Ga zo weer verder.
|
#5
|
||||
|
||||
waarom zeggen anderen dan dat je het niet moet doen?
ik zou het zeker doen, mijn polo was ook 40/40 inmiddels 60/40 en het rijgedrag verbeterde enorm bij het verlagen! de verlagingsveren zijn en stuk stugger, je polo zal minder zwabberen, veel strakker aanvoelen in bochten en zeker op de snelweg plus dat het er gewoon mooi uitziet! doen dus!
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#6
|
|||
|
|||
bedankt voor jullie reactie's het zijn er nog niet echt veel maar ik hoor dus dat het geen enkel probleem opleverd als ik hem ga verlagen 40 mm voor en achter.
@ tjeeke: zou je mij een pm kunnen sturen met foto('s) van de polo als deze verlaagd is? als iemand 40/40 veren set voor mij heeft liggen hoor ik het graag |
#7
|
|||
|
|||
Koop iig een setje van een goed merk (H&R, Eibach), geen Supersport oid.
Hoeft nieuw ook niet veel te kosten als je handig bent. (bijv. via ebay.de) Heb onder mijn Jetta 2 een setje 35/35 H&R veren (nieuw setje voor 35 euro ), met originele schokdempers in redelijke staat. Wegligging is flink verbeterd. Bedenk dat wegligging niet alleen uit de veren + dempers komt, maar vooral ook uit de wielgeometrie (wielstanden -> uitlijning), en de stabiliteit van het geheel. Bij een polo (t/m 1994) valt bij deze 2 laatste punten zowieso heel wat te verbeteren.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#8
|
|||
|
|||
ik ben ook al druk op ebay aan het kijken voor een set 40/40 mm. alleen weet niet echt hoe het in zijn werk gaat met het kopen van de veren enzo.
betalen, opsturen, hoelang het leveren duurt enzovoorts.. weten jullie hier meer van dan hoor ik het graag..! |
#9
|
|||
|
|||
Da's niet moeilijk:
aanmelden bieden kopen gegevens doorgeven wachten op totaalbedrag geld overmaken (is gratis binnen europa, en kan bij de meeste banken gewoon online) wachten op pakket Niet alle verkopers sturen standaard artikelen op buiten Duitsland. Maar even vriendelijk vragen of dat toch kan doet een hoop.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#10
|
||||
|
||||
gewoon doen hoor verlagen...
je heb mijn Polo gezien toch en die is 60/40 verlaagd en dat staat stukken beter...
__________________
T1 panel 1964 Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981 |
#11
|
|||
|
|||
de polo2 coupe van me meissie is 40/40 gezakt op originele dempers..
dit vond ik te weinig van voor.. dus 1 ring eraf geflext ( ja ik weet het, de beun manier ) heb nu kortere dempers liggen en ik ben van plan om van gert de 100mm veren over te nemen.. volgende foto is interalloy 40/40 set -1 ring van voor.. oja, tis met een 1.3i (nz) erin met 4-bak.. misschien iets lichter/zwaarder dan andere varianten... |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Die NZ ligt er niet van origine in dan neem ik aan? Maakt de auto niet zoveel zwaarder (tov de originele 1.0 HZ) dat je t ziet in de hoogte van de auto.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#13
|
|||
|
|||
neej nz is er zelf ingelegd..
origineel een hz in gelegen ja.. kenteken nagetrokken ofzow? een 3f is onvindbaar dus dan maar een nz nemen en die "upgraden" op zich een hele mooie basis kwa blok..en ten 2de is de wagen is dit jaar 20 jaar oud... dus semi oldtimer.. kwa chassis is ie knalhard dus.. waarom niet een engineswap doen.. Last edited by rogek : 22-02-2006 at 22:38. |
#14
|
||||
|
||||
Dit was onze vroegere coupé ...
|
#15
|
|||
|
|||
ziet er allemaal goed uit die verlaagde polootjes coupe!
@ vwjopie : ziet er zeker goed uit die verlagingsset bij jou onder je polo. ik ga voor een set 40/40 want dan sluiten mijn wielkassen gelijk met mijn banden. bedankt voor jullie reactie's alvast als de set eronder zit horen jullie van mij. |
#16
|
|||
|
|||
ik heb vandaag korte supersport voordempers eronder gezet..
en tering wat een verschil.. vele malen strakker sturen en op de weg liggen.. nu heb ik echt het id dat ie achterin echt deinst.. maw, achter ook nog maar supersport dempertjes bestellen.. voor de prijs hoef je het neit te laten.. en verder viel het me meej hoe de originele schokbreker los ging... had verwacht dat die moer vele malen vaster zat.. heb meer ruzie met me stuurkogels gehad ( as usual ) dan met de schokkers.. alles was lekker gangbaar.. gek hè, 3de keer uit mekaar binnen een jaar.. maw, andere schokkers is echt een pré ! merk nu pas hoe zompig originele dempers zijn. |
#17
|
|||
|
|||
nee bij 60-60 sluiten ze netjes aan zoals bij mij |
#18
|
|||
|
|||
@ PoloGT: ja die van jou is zeker lekker laag. weet jij al iets meer over die meeting in zoetermeer?
maarja nu nog een goede set vinden 40/40 mm voor een mooie prijs. staat ie wel wat lager maar niet teveel meteen. |
#19
|
|||
|
|||
wat moet ik weten dan? ik heb het georganiseerd en ik hoop dat weer net zo druk wordt als in delft,alleen is dit overdag dus beter
|
#20
|
|||
|
|||
ik bedoelde eigenlijk meer van of jij wist welke tijden enzo er waren voor de meeting.
Ja ik hoop ook dat het dan zo druk wordt als in delft. |