Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-02-2006, 10:47
PVPMK1 PVPMK1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 550
Default mijn Golf1 restauratie

Hallo ik ben Patrick.

Ik heb een paar maanden geleden deze Golf1 gekocht.
Ik heb er lang voor moeten zoeken, want ik wilde perse een 4 deurs, en die zijn tegenwoordig moeilijk te krijgen.
En een maand na de aankoop ben ik er wat aan gaan doen.
Maar van het een komt het ander, je haalt hier en daar iets weg, en wat kom je dan tegen Roest.
Dus dan word het al gauw een grote op knap beurt.
Het is een 1.1 motorcode GG, uit 83.
Het interieur was blauw, en dat zag er niet meer uit, ik heb een mooi interieur op kop kunnen tikken, vloermat er bij moeten zoeken en ook deurpanelen ( voor een 4 deurs, dat is dus echt zoeken, een speld in een hooiberg )
Want ik wilde alleen origineel, de chrome bumpertjes heb ik nieuw gekocht in Assen met die zwarte lijsten ( die zwarte lijsten sorry dat ik het zeg die zijn geen kl*ten waard ) dus op zoek naar origineel, zo nu waren die deurpanelen al een heel gezoek, maar hier zou je bijna je eigen te buiten gaan, maar niet getreurd ik heb ze gevonden origineel VW voor van voor en achter.
Het remsysteem word ook nieuw, ik heb dit gekocht eigenlijk voor een GTI motorblok 1.8 8v DX.
Maar ben ik van afgestapt, want ik werd er niet goed van al die aanpassingen die je dan moet doen, voor een goedkeuring bij de RDW.
Ik ga me nu concentreren op mijn blokkie die er al in zat.
Het ging in mijn verhaal misschien wel wat snel, maar jullie weten wel beter in de praktijk neemt het heel wat meer tijd in beslag.
Ik hou jullie wel op de hoogte van mijn vorderingen, met zo nu en dan een fotoje

Ik heb tevens gelijk een vraag over de aandrijving, kan ik nu de 5 bak van het
DX blok achter mijn GG blok hangen.


Hier heb ik nog wat foto's
Ik heb hem zo gekocht.










Het stippen van de Golf is begonnen.
Even andere wielen er onder, want dat is een beetje zonder als er wat gebeurt met de ATSjes.







Ja dit is dan het motor blokje 1.1 37kw GG.




Het demonteren van de wat grotere onderdelen is gebeurt, brandstoftank,motorblok,deuren, etc ect.










Ik heb de steen slag kapjes er af gehaalt.
En dan kom je natuurlijk roest tegen
En nog wel een paar plekjes, maar daar de volgende keer meer over.




Zo nu even het zware werk, ff de Golf op zijn kant gegooit.




De grote schoon maak,phoe phoe dat valt niet mee.
En dan kom je hier en daar nog wel wat tegen.
De langsdragers daar zat allemaal roest onder, dus even bij de VW dealer om een setje nieuwe inmiddels zijn die er op gelast.







Zo alles lekker in de primer gezet, en daarna alles in de strijkkit.
Dus voor zo ver, zo staat hij er nu bij.










Tot de volgen de keer.

Greetz Patrick.

Last edited by PVPMK1 : 01-09-2006 at 23:25.
Reply With Quote
  #2  
Old 18-02-2006, 10:57
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,531
Default

Goed bezig Herman...of nee Patrick.
Mooi om te zien dat er steeds meer liefhebbers bij komen die grondig een auto aanpakken.

En niet te druk maken over de ombouw naar GTI, gewoon doen.
Is niet zo spannend hoor.
RDW keuren is helemaal niet nodig.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #3  
Old 18-02-2006, 11:13
robertjan007's Avatar
robertjan007 robertjan007 is offline
Volksforum Draaideur Donateur - Yellow Submarine
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,488
Send a message via MSN to robertjan007
Exclamation

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
RDW keuren is helemaal niet nodig.

Nou niet nodig??? Dacht het wel officieel moet je de auto laten keuren als hij meer dan 40 procent vermogen krijgt.
Dus wel verplicht maar of je het doet is een tweede.
Bij de apk kijken ze daar niet naar dus alleen bij een grote controle op de snelweg of als je betrokken bent bij een ernstig/dodelijk ongeval en ze zien dat er niet het goede blok in ligt dan verzint de verzekering wel een manier om er onder uit te komen. Dussss op eigen risico
__________________
VW OUTLAWS
Car & Radio Blog
Reply With Quote
  #4  
Old 18-02-2006, 11:22
PVPMK1 PVPMK1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 550
Default

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Goed bezig Herman...of nee Patrick.
Mooi om te zien dat er steeds meer liefhebbers bij komen die grondig een auto aanpakken.

En niet te druk maken over de ombouw naar GTI, gewoon doen.
Is niet zo spannend hoor.
RDW keuren is helemaal niet nodig.
hallo,
Nee ik heb de moet al opgegeven, en het kosten plaatje komt er ook bij kijken al het materiaal dat ik dan nog nodig heb, brandstofpomp, remkrachtverdeler voor op de achteras, en nog veel meer.
Reply With Quote
  #5  
Old 18-02-2006, 11:23
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Hej Patrick, ook aangemeld hier zie ik!
(Jij hebt die remblokhouders van mij gekocht een tijdje terug...)

Ik zie dat je nog druk bezig bent met het restaureren, gaat wel goed komen als ik het zo zie! Veel suc6!
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #6  
Old 18-02-2006, 11:26
PVPMK1 PVPMK1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 550
Default

Quote:
Originally Posted by robertjan007
Nou niet nodig??? Dacht het wel officieel moet je de auto laten keuren als hij meer dan 40 procent vermogen krijgt.
Dus wel verplicht maar of je het doet is een tweede.
Bij de apk kijken ze daar niet naar dus alleen bij een grote controle op de snelweg of als je betrokken bent bij een ernstig/dodelijk ongeval en ze zien dat er niet het goede blok in ligt dan verzint de verzekering wel een manier om er onder uit te komen. Dussss op eigen risico
Daarom ben ik er ook mee gestopt om er verder achter aan te gaan om een gti tebouwen, want zo moet je het dus zien.
Want hij moet dus aan alle eisen voldoen als van een gti.
Reply With Quote
  #7  
Old 18-02-2006, 11:33
PVPMK1 PVPMK1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 550
Default

Quote:
Originally Posted by Henk_Pigo
Hej Patrick, ook aangemeld hier zie ik!
(Jij hebt die remblokhouders van mij gekocht een tijdje terug...)

Ik zie dat je nog druk bezig bent met het restaureren, gaat wel goed komen als ik het zo zie! Veel suc6!
hallo Henk,
Ja ik dacht laat ik me maar eens een keer aanmelden.
Het rem verhaal word wel van de gti, ik kan je spullen wel gebruiken
Het is inmiddels al wel gestraald, moet nog wel gespoten worden, gelijk met nog meer kleine dingen.

Groet Patrick
Reply With Quote
  #8  
Old 18-02-2006, 11:53
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,030
Default

Tis inderdaad meer werk dan je denkt om een 1.1 om te bouwen naar een gti. Als je het een beetje verantwoord wil doen dan.

Tot dusver ziet het er goed uit. Suc6 verder.
Reply With Quote
  #9  
Old 18-02-2006, 12:49
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

golfje ziet er goed uit toch? die roestaanslag op je wielkas enzo, heb wel erger gezien!

aparte manier van omrollen trouwens, niet bang dat je de wielkas of iets anders helemaal indrukt?
Reply With Quote
  #10  
Old 18-02-2006, 13:43
PVPMK1 PVPMK1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 550
Default

Quote:
Originally Posted by MellyVille
golfje ziet er goed uit toch? die roestaanslag op je wielkas enzo, heb wel erger gezien!

aparte manier van omrollen trouwens, niet bang dat je de wielkas of iets anders helemaal indrukt?
Qa Roest valt het wel mee zo op het eerste gezicht, maar als je eenmaal bezig ben kom je toch wel wat tegen hoor.
Want ook de kleine plekjes worden groot, en dan zie je pas hoe dun zo een bodem plaat is, het is meer materiaal wat ze er op gedaan hebben dan het metaal zelf.
Je moet wel voorzichtig aan doen,dat klopt.
Het bovenste matras is iets verder door geschoven, zo dat de wielkast meer ruimte krijgt en toch ook op het onderste matras rust
Maar ik heb het al een paar keer gezien in de wel bekende boeken of bladen, wel in het Duits.
En de onderdorpel is wel sterk genoeg, en zeker als je hem over heel de lengte laad rusten, en niet te ver aan de kant naar het dak laad rusten.

Greetz Patrick.
Reply With Quote
  #11  
Old 18-02-2006, 16:20
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Ben je niet bang dat je dat matrassen nooit meer schoon krijgt ??

Goed bezig voor de rest...en de GTI zou ik gewoon doen, valt allemaal nog reuze mee....in zoverre ik er aan bezig ben
Reply With Quote
  #12  
Old 18-02-2006, 17:30
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

mooi hé zo`n vierdeurs
mooi project...eentje om te volgen!
Reply With Quote
  #13  
Old 18-02-2006, 17:45
pirelli's Avatar
pirelli pirelli is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,334
Send a message via AIM to pirelli
Default

ziet er heel erg goed uit,succes met de golf.
__________________
Like @ G-60 !
Reply With Quote
  #14  
Old 18-02-2006, 18:35
AD G60 AD G60 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 788
Default

Een grondige aanpak! Altijd mooi om te zien .
Reply With Quote
  #15  
Old 18-02-2006, 18:57
rallye16vt rallye16vt is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 666
Default

Ja goed bezig, en lekker werk die bodem he
Reply With Quote
  #16  
Old 18-02-2006, 19:05
levis's Avatar
levis levis is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,687
Default

hey
wat doe je met die bumpers?

mooie resto!
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot"
Reply With Quote
  #17  
Old 18-02-2006, 20:40
PVPMK1 PVPMK1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 550
Default

Quote:
Originally Posted by levis
hey
wat doe je met die bumpers?

mooie resto!
De bumpers met chrome bies zijn al weg.
Reply With Quote
  #18  
Old 18-02-2006, 20:58
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

lekker bezig. even een antwoord op je bak vraag
gaat niet lukken GG is een 084 en DX is een 020 code
wat betref de ombouw naar GTI ************************************************** ************************************************** ****************

Censuur muss sein.

Last edited by sjampoo : 13-09-2006 at 18:48.
Reply With Quote
  #19  
Old 18-02-2006, 22:42
robertjan007's Avatar
robertjan007 robertjan007 is offline
Volksforum Draaideur Donateur - Yellow Submarine
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,488
Send a message via MSN to robertjan007
Default

Quote:
Originally Posted by levis
hey
wat doe je met die bumpers?

mooie resto!

Heb nog wel een setje orginele voor je. Doe maar even PM
__________________
VW OUTLAWS
Car & Radio Blog
Reply With Quote
  #20  
Old 18-02-2006, 22:49
editionn94's Avatar
editionn94 editionn94 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2004
Posts: 121
Send a message via AIM to editionn94
Default

je bent al aardig bezig zo te zien ik ben er ook met een bezig een gti uit 83
had een vraagje waar mee heb je je de bodem mee schoon gemaakt zie er al erg schoon uit
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum