#1
|
||||
|
||||
1300cc opvoeren
hoi
ik wil graag men 1300cc carb(60pk) uit de jetta1 wat opvoeren,wat is er mogelijk? g-lader mogelijk? groeten
__________________
'05 Honda Accord CL9 2.4 daily '02 A4 Avant TDI 130 The Daily > sold '80 Jetta 1 GLS sold '83 Golf 1.6D -> sold '96 Vento 1.9D -> sold |
#2
|
||||
|
||||
G40 blokkie derin leggen moet lukken jah.
moet je uiteraard wel de hele handel aanpassen, kabelboom, remmerij enz enz
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#3
|
||||
|
||||
andere (grotere) carb. er op, sportnokkenas er in. er zijn zoveel dingen mogelijk. hangt er een beetje van af hoe veel vermogen je meer wilt en wat je budget is he
__________________
golf 1 '79 1.1 golf mk4 1.9tdi |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
bwa met een 10 Ã* 15 pk ben ik al content.. G40 blok is geen optie.moet deze blijven
__________________
'05 Honda Accord CL9 2.4 daily '02 A4 Avant TDI 130 The Daily > sold '80 Jetta 1 GLS sold '83 Golf 1.6D -> sold '96 Vento 1.9D -> sold |
#5
|
||||
|
||||
Ligt ook aan je budget : Serge Pot is erg handig met die blokkies .
|
#6
|
|||
|
|||
Wat valt er met bijv. cbr600 carbs uit te halen? Veel verder als 100 pk zal het niet worden denk ik of wel?
|
#7
|
||||
|
||||
ik heb nog een setje cb750 carbs liggen, leuk bod en ze zijn van jou.
serge is goed in het maken van inlaatjes en de 15 pk zijn weer in de pocket
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#8
|
||||
|
||||
Kost alleen brandstof maar werkt perfect c.o hoger zetten.
schiet vooruit,denk erwel om dat je hem voor de keuring weer op 5.0 zet.
__________________
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
c.o op 5.0 bij apk? 0.5 bedoel je zeker
__________________
golf 1 '75 (1100) golf 1 '76 (1100) golf 1 '78 (1600) golf 1 '83 (1800 gti) golf 1 '83 (1100) |
#10
|
|||
|
|||
ligt eraan wat voor bouwjaar hij heeft
tot 84 dach ik of zelfs iets jonger mag je 4.5 hebben aan co2 |
#11
|
||||
|
||||
hier in belgie mag je 4.0 hebben dacht ik met carb. werkt idd ook co hoger draaien, maar scheelt geen 10pk. je voelt het wel (in het begin toch )
__________________
golf 1 '79 1.1 golf mk4 1.9tdi |
#12
|
|||
|
|||
Ik zag gisteren op de midwintermeeting een blauwe polo met cbr carbs en spaghetti spruitstuk erop volgens mij. Is die van iemand van hier? Ik zal vanavond een fotootje postten...
|
#13
|
||||
|
||||
Ik schat zo: Serge Pot himselve.
D'r zijn ook andere manieren, maar motorfietscarbs zijn toch wel ' the shit ' de laatste tijd.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#14
|
||||
|
||||
wij hebben ook 4x36mm CBR carbs op de 1300cc in de jetta, met een inlaatspruitstuk door serge gemaakt. gaat prima hoor!
http://www.vwforum.nl/photopost/dat...jetta_carbs.jpg hier meer info van de opbouw (door Tommy destijds gedaan): http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=504 |
#15
|
|||
|
|||
@ Freak: Wat moet er verder aangepast worden om dit lopend te krijgen? Dan denk ik vooral aan de benzinetoevoer. Ik weet niet of er nog veel meer aangepast moet worden? En haalt dit met de standaard kop en nokkenas veel uit of is het ook aan te raden om een andere nokkenas te monteren en de kop te flowen? Spaghettispruitstuk komt dan misschien ook wel van pas? Past een spaghetti van een polo 6n 8v trouwens?
|
#16
|
||||
|
||||
btw zuipt dit zo hard zo'n 1300 carb?anders is het goed mogelijk dat ik hem wegdoe met onderhoudje en nieuwe v-maxx shroefkit
__________________
'05 Honda Accord CL9 2.4 daily '02 A4 Avant TDI 130 The Daily > sold '80 Jetta 1 GLS sold '83 Golf 1.6D -> sold '96 Vento 1.9D -> sold |
#17
|
||||
|
||||
@AD G60: de opbouw is door Tommy gedaan, die zou je hier specifiekere vragen over kunnen stellen. ik weet dat bij onze setup een brandstof retour leiding nodig was en dat er een elektrisch benzinepompje van een cbr (nieuw geloof ik 30 euro ofzo) is gebruikt. Tommy had toen plannen om een bewerkte kop en een andere nokker te gebruiken, maar heeft dit toen uiteindelijk niet gedaan (dit is ook in het topic te lezen, waar de hierboven geplaatste link naar verwijst). Ook zou Serge Pot je misschien met dergelijke vragen kunnen helpen: dat is zo'n beetje de master op dit gebied en kan ook tegen goede tarieven helpen met afstellen, opbouwen, etc. (www.spottuning.nl)
@dafour: een 1300 carb schijnt inderdaad nogal te zuipen. 1 op 13 schijnt moeilijk haalbaar te zijn. het verbruik met cbr carbs neemt niet eens zo heel veel toe. met 4x36mm is het verbruik ongeveer 1:10/11. |
#18
|
||||
|
||||
op een standaard 1.3 met cv carbs kun je 1 op 15 lopen met scherpe sproeier afstelling .en rustige voet 1 op 14 met alleen een rustige voet .
ik ben idd de eigenaar van die blauwe polo met vuil camo. hier ligt een 1.4 in met compressie 13,9 op 1 ,bewerkte kop 280 stok .en alles wat je gezien hebt .als je goed geluisterd had tijdens mijn weg rijden d weg op had je hem horen gillen (was max rev)
__________________
kopbewerking ,pm |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
hoeveel km's is dat dan met een tank?
__________________
'05 Honda Accord CL9 2.4 daily '02 A4 Avant TDI 130 The Daily > sold '80 Jetta 1 GLS sold '83 Golf 1.6D -> sold '96 Vento 1.9D -> sold |
#20
|
|||
|
|||
tankinhoud in liters x 10/11
|