#1
|
||||
|
||||
schroefset monteren
ik ga binnenkort een schroefset monteren op mijn golf, zijn er dingen die je over moet zetten van je oude veerpoot of is het allemaal plug and play?
alvast bedankt sander
__________________
Passat 35i 1989 |
#2
|
||||
|
||||
toplagers en rubbers mee over zetten, let achter ff op de busjes (waren bij mijn supersport set iets anders) verder pluk en plee...
succes
__________________
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
#3
|
||||
|
||||
Als ik me niet vergis heb ik in een ander topic gelezen dat het verstandig was gelijk de bovenste veerschotellagers en evt rubbers te vervangen.
Volgens mij was het Marco die daar wat over zei.
__________________
I love airride. |
#4
|
||||
|
||||
Nieuwe rubbers en lagers zijn beter dan exemplaren die al 10 jaar meegaan. Als je alles eronder vandaan hebt en je komt er dan achter dat je nieuwe nodig hebt komt dat meestal niet zo gelegen.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#5
|
||||
|
||||
en zo duur zijn die dingen niet..
|
#6
|
||||
|
||||
als je alle rubbers en lagers meevervangt ben je iig geval in 1x klaar, ik heb zelf ook gelijk alle bouten en moeren vervangen ipv de ouwe verroeste troep te gebruiken
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#7
|
||||
|
||||
vooral de bouten onderaan (voor en achter) beter ff nieuw bestellen (wel bij de dealer ivm goede sterkte en juiste maat)
zijn er maar 6 dus zal niet zo hard in de papieren lopen.
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#8
|
||||
|
||||
nieuw is zeker een wijs plan, hebbik toen ook meteen gedaan, die moeren zijn namelijk ovaal (klembouten) en zijn (officieel) maar 1 maal te monteren!
het zijn de kosten ook niet
__________________
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld Last edited by -Jens!- : 13-02-2006 at 19:17. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
die bouten kan je wel vaker gebruiken hoor
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#10
|
|||
|
|||
Ik heb het vadaag toevallig nog gedaan!
Eerste keer en ging redelijk makkelijk had wel de bouten al eerder ingespoten want die zaten vast, ik heb daarna alle bouten ff met een staalborstel schoongemaakt met wd40 behandeld voordat ik ze er weer inzette met de nieuwe set. Suc6! |
#11
|
||||
|
||||
schroefset is er gisteravond onder gegaan zonder problemen. totdat we gingen kijken of de banden of de wielen er niet tegenaan liepen, ja dus. had hem in de laagste stand gezet maar dat ging dus niet lukken. nu maar op zoek naar gewoon stalen velgen zodat ik hem lager kan zetten, zit nu namelijk 15 inch onder met 195/50 banden maar volgens mij klopt de et waarde niet,wat moet dat zijn??
__________________
Passat 35i 1989 |
#12
|
||||
|
||||
ik heb net hetzelfde aan de hand
een raceland setje er onder ik heb de originele stalen velgen steken en de veer loopt ook aan tegen mn band als ik hem te laag schroef |
#13
|
||||
|
||||
origineele et was 35 of 38 zoiets...
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |